Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-01-23 23:52:49 följande:
    Nu är det läggdags för mig. Godnatt på er!
    På en lördag?

Jahapp. Kram och godnatt
    Analysera mera!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-23 23:54:46 följande:
    De historierna har jag svårt för... Det är en sak att skojja om sig själv men om andra... lika med blondin, norge osv....För att vara dödens pk-tråkig men när folk kör med de historierna ofta, blir de till slut en form av sanning och det är ok att kalla människor man inte känner för korkade, värdelösa mm.Nu sitter jag i ett tunnt, tunnt glashus eftersom jag själv skrev en om blondiner... Jag vet *suck*  Även solen har fläckar....
    Ooops...

Jag tänker helt annorlunda, men jag förstår vad du menar.
    Analysera mera!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-23 23:56:44 följande:
    V:Jag fattar att du inte har de åsikterna så det är lungt men det finns så många puckon som tillslut tror på de skönorna.
    Jovars. Har själv konfronterat flera. Dessutom drog de inte såna skämt för att skämta, utan för att kränka.

Jag tror att innebörden i ett skämt beror på vem som säger det och avsikten den personen har. Jag har flera kompisar som drar skämt om invandrare och jag bara tycker att det är roligt. Men det är för att jag vet att de inte är fientliga.
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-24 00:13:03 följande:
    ja, det där med språk är knepigt, självklart är intentionen avgörande (skämt? kränkning?), men det är ibland svårt att avgöra.har en massa elever (killar) som slänger sig med 'jävla bög/hora!* till varann under förevändning att de bara skämtar, så nu har jag förklarat att även om de inte tar illa upp så gör jag det, och jag vill inte att de använder såna ord.
    Hoppsan! Är det så ungdomar skämtar med varann nuförtiden?
    Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:15:13 följande:
    Min morgon imorgon också. Men vilka sovmorgnar du får då! Fast min lille somnar ju vid 20 så det är ju inte konstigt att han vaknar 07 Tråkigast är väl att han vaknar varannan timme hela natten pga snoret och hostan Ska snart gå och lägga mig jag med!
    Uj, vad träligt för er båda. Och mannen med såklart.
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-24 00:17:46 följande:
    ja, de påstår det iaf.mkt av jobbet går ut på att uppfostra dom känns det som.
    Fy fasiken vad äckligt!

var det faktiskt bättre när jag var i den åldern.
    Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:19:31 följande:
    Grattis till nr och godnatt Midka!!!
    Hur har din dag varit?
    Analysera mera!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:20:20 följande:
    Särksilt för mannen som får gå upp på natten, om jag går upp vill han inte somna om utan bara få komma upp och leka... Inte så skoj kl 02.
    Betyder det att du är roligare än pappan?
    Analysera mera!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-24 00:27:32 följande:
    ja, jag reagerar ju jättestarkt på de orden.de klasser jag haft brukar fatta det efter ett tag.jag är inte så naiv att jag tror att de inte säger det, men de fattar iaf att det inte är OK i alla sammanhang, alltid ngt.
    Bra att de tar till sig när du säger till. Inte många lärare som lyckas.
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....