Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Scratchy skrev 2010-01-28 22:01:51 följande:
    Salam är samma som shalom i bibelhebreiska. Vilket kanske intresserar Sedek som också är bibelhebreiska... Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Jo, det vet jag om. Men Sedek är på konsert, så han bryr sig nog inte så värst ändå.
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-28 22:03:37 följande:
    Du hade rätt... själva salam betyder fred och man kan säkert säga bara salam för att få hela sammanhanget. Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Oki.

Varför var du intresserad av att lära dig arabiska?
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:04:57 följande:
    Jaja, petmåns. What ever.  För övrigt frid vara med dig? Jo, det passar den folkgruppen perfekto *Ironisk* Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Heheh, läs inlägg 7815.
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:05:54 följande:
    På ren persiska heter det " Omidvaram ". Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Jaha, men det visste jag ju att det fanns..trodde det fanns något annat ord också
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-28 22:07:30 följande:
    Det är så störande att farsi och arabiska inte är mer lika varandra. Skulle vara så mycket smidigare. Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:09:07 följande:
    Velour vet du vad som fick mig gråtfärdig en gång :(Vet du vad ordet "farsi" hette från början?   PersiskaVet du vad ordet "fars" hette från början?  PersSvara på detta så ska jag säga vad det handlar om. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Nu hänger jag inte med. Vad ska jag svara på?
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-28 22:12:16 följande:
    Just det, han är i Göteborg... därför det varit så dåligt väder hela dagen... Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Tycker du det? Vi har riktigt vackert väder här. En halvmeter snö på marken, klar himmel med fullmåne som lyser upp halva himlen. Det reflekteras så vackert i snön. Han får gärna bosätta sig i Götet
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-28 22:09:10 följande:
    Inte ens FL tycker om det språket{#lang_emotions_dreamer}
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 22:12:24 följande:
    Ok.. nu är han förvanad. "Packa kondomer oxå, annars får du inte komma!" Det kan väl inte misstolkas. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Bara han inte tror att ni ska leka vattenkondomleken
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:13:25 följande:
    Na aziz, omidvaram och insha allah har samma betydelse men det ena är arabiska och den andra persiska. Bägge två används men insha allah är mer "känd" som tillbeds-ordet. Förstår du? Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ja, omid betyder ju hopp. Så omidvar betyder väl hoppfull?

Insha allah betyder väl om gud vill?
Svar på tråden Tråddödare forts....