Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Mandi74 skrev 2010-01-28 22:29:05 följande:
    Han som skapade bilmärket? Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Skitbra bil
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:35:39 följande:
    Velour: glömde klistra in länk. sv.wikipedia.org/wiki/Ahura_Mazda Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Jo precis. Nu måste jag dock säga att jag inte tror på gud eller gudom, men jag gillar mycket med zoroastrismen som ideologi. Jag är inte så insatt, därför jag skriver "mycket med"..Hade Ahura Mazda något straff för folk också?
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:43:19 följande:
    Nu blev jag tveksam men jag har personligen inte hört om nåt. Man har två val i livet antingen väljer man den goda valet el den onda valet. Det är människan som väljer sitt liv. Det är du som person som bestämmer vad som ska hända dig och ditt liv. Lite som:Jahannam va behesht dar in donyast.Helvetet och paradiset finns i det HÄR livet. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Me like..

Vad händer efter döden?
  • Velour

Är inte "jahannam" ett arabiskt ord?

• Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 22:55:03 följande:
    Känner mig så frustrerad, arg, irriterad i kväll.. mitt jävla liv bara är just nu, det är bara en enda evig väntan. Jag orkar snart inte mer, allt ska jag hålla för mig själv så inte fel personer läser det jag skriver.. vill bara berätta allt, få det ur mig och sen börja leva.'Men nej.. hjulen maler så jälva långsamt, ingen som tänker på att vi (sonen och jag) sitter där vi sitter, som i ett jälva fängelse.Vill bara gråta, skrika, svära, be alla dra åt helvete.. men det gör man inte, man bara sitter här tyst med sin ilska och väntar samtidigt som man försvinner en liten bit förvarje dag..*går och röker* Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Men vad har hänt? Du får berätta för mig om du vill..
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 22:59:24 följande:
    Jag skrev det som ett exempel. Dina val som du gör i ditt liv kommer att straffa dig  i ditt liv. Har du gjort felaktiga val i ditt liv, har du valt det dåliga vägen så kommer du få ditt helvete ( Jahannam ). tyvärr är det hjärnstopp så jag kan tyvärr inte svara dig angående ordets ursprung. Kan inte komma på nåt annat ord till " Helvete " men jag ska ta reda på det. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ja och det håller jag med om till viss del. Ett av de största felen jag gjorde var att gifta mig med mitt ex och konsekvenserna tog nästan död på mig. Jag kommer att vara bunden till honom för resten av mitt liv eftersom vi har barn ihop.

Det har funnits stunder då jag har brutit ihop och bara sagt "varför?" "vad har jag gjort för att förtjäna allt detta?" när han betedde sig som värst. Men det beror på en hel del. Dels att han är som han är och dels att jag inte stod upp mot honom tillräckligt mycket.
    Men jag tycker ändå inte att jag förtjänar att bli behandlad så för att jag gjorde ett dåraktigt val när jag var 18 år
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 23:03:52 följande:
    Kan ju inte.."Allt du säger kan komma att användas emot dig..." Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Ah, tilliten..men det är väl inte nåt som har med mig att göra väl?
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 23:06:30 följande:
    Tack! Det är lugnt egentligen, börjar bli van nu, har levt så här ett tag nu. Ibland blir jag bara så arg över att det är jag som inte kan leva fullt ut, det är inte jag som ska sitta här egentligen.. det är någon annan. Men det kommer förhoppningsvis, jag måste bara ha tålamod. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Det är förjävligt att vara ensam med sina problem. Du får jättegärna lätta dig hos mig. Jag har hört det mesta och har inte använt något mot någon. De har ju berättat allt i förtroende och det ska man inte bryta.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-28 23:10:49 följande:
    Absolut inte.. och det handlar inte om tillit heller, men jag vill inte sätta någon annan i samma sits som jag. Det räcker att jag är rädd för att jag ska säga saker som jag inte borde, vågar inte vara rädd att andra oxå kan göra det.Vet inte om ni märkt det men jag pratar aldrig om vädret.. för jag kan inte. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Okej, nu blir jag faktiskt orolig...Kan inte prata om vädret? Vad är det som är på gång?
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-28 23:12:22 följande:
    Tyvärr har ju alla val vi gör i livet sina konsekvenser. Jag vill verkligen inte måla upp mig som värsta "prediksaken" men vet du vad ditt fel är? Du GÖR ditt liv ditt eget lilla " jahannam " det är fortfarande DU som gör det valet. Han är ute ur ditt liv. Du behöver inte ha kontakt med honom mer. Du har din underbara son. Du har växt i både sinne och själ. Tänk på det istället för att fokusera dig på hur han var som person och hans kärring till mor. Du kanske inte hade samma kunnskaper samma målmedvetenhet som du har idag om du inte hade gift dig med honom. Kramar dig hårt, smeker ditt hår och ger dig en puss på kinden ifall det jag skrev var för hård Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Det var inte hårt. Det är precis det alla säger. Grejen är att även om vi är skilda så har vi perioder då han verkligen ger sig fan på att såra mig och det är under de perioderna jag bryter ihop.

Men alla säger till mig att jag inte ska bry mig eller inte ta åt mig, utan var kall mot honom och stå upp mot honom lugnt och fint. Men ibland går det inte och jag tänker "hur länge till ska jag behöva utstå allt skit?"
Svar på tråden Tråddödare forts....