Roses skrev 2010-01-28 22:59:24 följande:
Jag skrev det som ett exempel. Dina val som du gör i ditt liv kommer att straffa dig i ditt liv. Har du gjort felaktiga val i ditt liv, har du valt det dåliga vägen så kommer du få ditt helvete ( Jahannam ). tyvärr är det hjärnstopp så jag kan tyvärr inte svara dig angående ordets ursprung. Kan inte komma på nåt annat ord till " Helvete " men jag ska ta reda på det. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
Ja och det håller jag med om till viss del. Ett av de största felen jag gjorde var att gifta mig med mitt ex och konsekvenserna tog nästan död på mig. Jag kommer att vara bunden till honom för resten av mitt liv eftersom vi har barn ihop.
Det har funnits stunder då jag har brutit ihop och bara sagt "varför?" "vad har jag gjort för att förtjäna allt detta?" när han betedde sig som värst. Men det beror på en hel del. Dels att han är som han är och dels att jag inte stod upp mot honom tillräckligt mycket.
Men jag tycker ändå inte att jag förtjänar att bli behandlad så för att jag gjorde ett dåraktigt val när jag var 18 år