Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Grizelda skrev 2010-01-31 22:39:44 följande:
    Det var ett seriöst svar också . Jag är praktikant, eller med tanke på min höga ålder heter det nog praktik-tant... Tar alltså på mig precis vilka arbetsuppgifter som helst, och har som mål att göra mig själv oumbärlig så att de Måste anställa mig på riktigt.
    Ah, så du är praktikant...eller praktiktant Men har de inte nyligen gjort det som så att om man inte har lärarutbildning så är det omöjligt att anställas som lärare?
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-31 22:39:29 följande:
    Här är hur det kommer att se ut om Sedek och Velour gifter sig:www.grapheine.com/bombaytv/publicite-uk-577d2... Shit va tjuriga partiledarna är inför årets val...
    Vadå, blir han handikappad helt plötsligt då eller?

• Velour
    Midka skrev 2010-01-31 22:42:45 följande:
    Mjaaaa, jag tyckte nog att det var mer spännande och lyssna på Irans historia....
    Vem är inlägget riktat mot?{#lang_emotions_undecided}
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-31 22:44:58 följande:
    är inte det bara på kommunala grund- och gymnasieskolor?
    Ingen aning faktiskt. Jag har bara läst på nyheterna att de utan lärarutbildning inte ska få jobba som lärare. Det är det enda jag "vet".
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-31 22:46:17 följande:
    God natt på er!*vinkar till tråden*
    Sov gott! Kram!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-31 22:55:59 följande:
    Hmm, hade jag varit snabb hade jag hunnit lägga in det när ni diskuterade PMS och skillnader mellan män och kvinnor.... Ska försöka vara tydligare i framtiden. Skolan intresserar mig, PMS-nej. Vill helst bara stryka skiten. Om det hjälpte skulle jag ta bort hela rasket men det är inte säkert att det hjälper mot humöret. Faan, nu börjar jag om med den diskussionen... Nåväl! gonatt igen!!
    Känsligt ämne

Godnatt!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-31 22:57:59 följande:
    På högskolan är det högskoleutbildning som gäller, inte lärarutbildning. Jag har en examen i rätt ämne, annars hade de förhoppningsvis inte släppt mig lös bland studenterna . Det är dock bara kursansvarig (som måste vara anställd) som kan sätta betyg, men han/hon delegerar ibland lite "enklare" uppgifter, t ex att rätta salstentor, och "tråkiga" uppgifter, som att hjälpa studenter att rätta grammatik- och stavfel. 
    Alrighty, bra att veta!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-01-31 23:00:45 följande:
    ...och jag vet att lärarutbildning är en högskoleutbildning! *skäms* Jag menar en utbildning inom rätt ämnesområde, t ex medicin, statsvetenskap, sociologi, teknik...Natti natti!
    Och jag tänkte just påpeka det, men blev helt plötsligt osäker...ville liksom inte göra bort mig mer än jag redan gjort{#lang_emotions_dreamer}
  • Velour
    Polly S skrev 2010-01-31 23:01:30 följande:
    på högskolan är man väl expert på sitt ämne, men inte nödvändigtvis lärare.och det där med behöriga lärare har redan varit så i praktiken hos kommunerna (för fast iaf) men friskolorna fuskar.
    OK, jag trodde att alla som utbildade elever var tvungna att även ha en lärarutbildning. Eller nåt sånt.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-01-31 23:01:41 följande:
    Velour.. du får skaffa dig en nya avatar, den gröna färgen klär dig inte. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Om skitFL lät mig byta avatar, så hade jag några fina på lager
Svar på tråden Tråddödare forts....