Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-01-08 18:25:26 följande:
    Joo...Måste hålla mig sysselsatt så jag får lättare att distansera mig från dessa tankar och känslor.
    {#lang_emotions_heart}
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Ord blind
    Polly S skrev 2010-01-08 18:29:13 följande:
    jag tror ärligt talat jag måste hitta ett annat yrke. vi har jobbat 2 dagar och jag har en klump i halsen när jag tänker på jobbet.jag älskar undervisningen men hatar den dåliga stämningen, samt alla andra uppgifter som bara läggs på.några tips på vad man kan bli när man blir stor..? fan.
    Stackars, det lät inget vidare. Min mamma är lärare, jag har förstått att det  är många haggor där.
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Ord blind
    Polly S skrev 2010-01-08 18:40:52 följande:
    tack... tycker hon jobbet förändrats och blivit jobbigare med åren?
    Jag tror hon tycker det är samma antal haggor....
    Hon gillar inte utvecklingssamtalen som är idag med utvärdering och hela kittet.
  • Ord blind
    Polly S skrev 2010-01-08 18:50:02 följande:
    haha!nej, men det är det, förutsättningarna ändras hela tiden utan att vi som berörs tillfrågas.
    Det enda jag som person kan relatera till är ägarbyte på restaurangerna. Då blir det också nya förutsättningar fast "samma" jobb. De flesta i personalen brukar faktiskt byta arbetsplats då. I ditt fall så hjälper ju inte det om det inte är antalet haggor som är det stora problemet utan arbetsuppgifterna.
  • Ord blind
    Polly S skrev 2010-01-08 18:57:06 följande:
    just nu känns hela systemet ruttet och fel.just undervisningen är den biten jag älskar och inte skulle vilja byta, men när eleverna kommer upp i gymnasiet med G när de inte kan ett smack engelska (resurser igen -grundskolan har ju inte råd att behålla dom) och de kastas in i en grupp med ca 18 olika kunskapsnivåer på 22 elever är det svårt att lyckas få upp nivån så de klarar G. (hur var det nu, de framgångsrika lär ut mer effektivt helt enkelt! dumma mig!)när jag sätter IG är det sen mitt ansvar (under den tiden eleven går kvar hoss oss) om eleven vill komplettera sitt betyg och pröva för G.gah!jag vet att jag är skittråkig nu, men jag är verkligen gråtfärdig.
    Blä!
  • Ord blind

Vi har besök i helgen så här blir inte mycket gjort. Ska försöka plugga som vanligt...

• Ord blind

Själv?

• Ord blind
    Velour skrev 2010-01-08 19:03:49 följande:
    Måste gå nu, men hoppas vi ses senare ikväll
    Smiley
  • Ord blind

*spammar tråden lite*

Svar på tråden Tråddödare forts....