• Midka

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-01-03 22:32:37 följande:
    Just det - nyckeln till att kunna ljuga utan att ljuga..
    Såååå användbart! Har man lärt sig det och sen har lite fantasi går det att ljuga ihop vad som helst!
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-03 22:44:03 följande:
    det skulle jag behöva lära mig!
    Träning ger erfarenhet! Börja intala barnen att tomten lever, beskriv målande hur han bor och vilka som hjälper honom. Se! Du är ett proffs i ljugargrunderna! {#lang_emotions_laughing}
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-03 22:48:38 följande:
    Äsch, har du "bara" gjort allt det där när du hade kunnat vara här...

Även vardagen gör sig påmind då och då....
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-03 22:51:04 följande:
    "Givetvis så ligger det inte bara hos själva arbetaren att effektivisera arbetet, utan också från ledningen.Vilket jag anser att kommuner, landsting och staten har en hel del att ordna med.Men samtidigt kan du inte komma och säga att kommunen och landstingen och statn intekan ge ut frikostiga löner.Är du dessutom extremt duktig och effektiv inom ditt område är det också möjligt att få ett bättre erbjudande från ett annat bolag. Så fortfarande, effektivitet är lönande.Oerfaren eller ej. Men till skillnad från många här inne så har jag arbetat med just den här typen av frågor. Så helt utan mark för fötterna är jag inte.Dessutom så  handlar det till 75% om att se bortom sina begränsningar. Vilket 75% av befolkningen inte gör."vilka 'bolag' finns i kommunerna..?
    Tja... innom mitt gebit är "bolagen" finasierade av landstinget så pengarna är konstanta.
    Jag orkade inte svara honom....
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-03 22:55:15 följande:
    ja, det var ju just det, hon snackar bara skit.jo, visa hur fel hon har!
    Oj! Det är en hon! Visste inte. Har svarat som om det är en han....
    *rusar till inlägget för att se om jag skrivit pronomen*
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-03 23:14:51 följande:
    Vad kul att se "hålla-varann-om-ryggen"-mentaliteten som råder i den här tråden
    Lite roligt....
    Jag jobbar dock innom kommun oc landsting och har pluggat ihop med en liknande person så jag gillar att se om jag kan "vinna" en argumentation. Jag gillar tydligen att slå huvudet i en betongvägg. {#lang_emotions_undecided}
    Vissa är som sten i sina åsikter.
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-03 23:27:04 följande:
    kanske beror på att vi är avundsjuka på att hon är genetiskt betingat snyhhare än oss?
    Jag har inte kollat hennes pres så jag vet inte! Snarare att hon tjänar mer flis än jag! {#lang_emotions_laughing}
  • Midka
    Scratchy skrev 2010-01-03 23:37:32 följande:
    Men jag är faktiskt lite rädd för henne. Det är som att skjuta ett spöke med en pil. Man får garanterat ingen effekt, men det finns risk att aset blir förbannat och hemsöker en.
    Prova någon av aborttrådarna. Same thing....
  • Midka
    Polly S skrev 2010-01-03 23:43:21 följande:
    hon har skrivit det i en annan tråd...
    Så det är duuu som jagar henne genom olika trådar... {#lang_emotions_surprised}

Svar på tråden Tråddödare forts....