-
He he... såg dig! Intressant att så många kan vara "mot" en och att den enda orkar fortsätta....Velour skrev 2010-01-02 13:02:38 följande:Jag gjorde ett inlägg där -
-
Man ska stå för det man tror på. Absolut!Velour skrev 2010-01-02 13:11:38 följande:Jag har varit med om det många gånger under mina år här på FL. Av ren princip fortsatte jag att gå emot strömmen eftersom jag verkligen höll hårt på det jag trodde. Jag fick verkligen nästan samtliga tråddeltagare emot mig, men jag stod emot så länge tills tråden dog ut, men det sista inlägget gjort av mig Nuförtiden orkar jag inte tjafsa emot. Istället för att göra det, säger jag bara "OK", avslutar diskussionen och fortsätter inom mig själv att tro på det jag tror på. Men BARA om jag vet att det jag tror/tycker/känner är det rätta.
Jag tycker bara att det ofta kommer så kloka inlägg att jag får omvärdera min ståndpunkt...
När det gäller abort är jag iof säker på vad jag tycker och inga argument har fått mig att ändra mig. Däremot kan jag till viss mån förstå en del argument mot abort och även se att de skulle vara hyfsat hållbara men långt ifrån att få mig att ändra ståndpunkt. Kosekvenserna är alldeldes för hårda mot kvinnor om man har ett förbud. -
Isnogood skrev 2010-01-02 16:14:32 följande:Gah..!Korkade puckade hjärnlösa snubbe till ex-man....Han skulle enligt överenskommelse hämta något som tillhör honom här i dag...han har själv valt dag...-I går em smsade jag honom o undrade vilken tid...inget svar.00:24 skickade ett sms till ang vilken tid...inget svar.I morse skickade jag ett sms med samma fråga...inget svar.För en timme sedan ett sista sms....inget svar.vi har haft sms-kontakt ang detta, vilket betyder att jag har skriftligt på att han skulle hämta i dag...plus att han är medveten om att jag kommer ta ut en avgift på 50:- / dag för förvaring om detta inte tas bort i dag lördag...han har även 2 katter här...när vi skilde oss så flyttade han till en lägenhet o ville inte stänga in katterna i den, så vi kom överens om att dom kunde stanna kvar hos mig till han hade annat boende...sedan i somras så bor han i hyrt hus på landet..men har inte hämtat sina katter...däremot skaffat NY katt...Påpekade detta för honom och att han kan hämta även dem i dag lördag, efter lördagen så tar jag ut en avgift på 10:- / dag o katt, och tar han dem på lördagen så behöver han inte betala för den tiden jag tagit hand om dem innan "snäll"Han sa att det inte är hans katter...Konstigt...för jag har vittnen på vad han sa när han skulle flytta till lägenheten, ang katterna...Jag har vittnen o bevis på att ena katten skaffade han INNAN han o jag flyttade ihop..Jag har vittnen o bevis även för den andra katten...HAN hämtade hem den på eget initiativ och utan min vetskap och har under vår tid tillsammans hela tiden pratat om dessa katter som SINA...Har inte hört något ifrån honom ännu...så det verkar som om jag kommer få en del att räkna på...2 katter...10:-/st per dag i 2 år...Plus kommande dagar för katterna och avgiften på förvaringen....undrar om han tänker på att det är jag som har barnbidraget o ska sätta in pengar på hans konto den 20e....Som han valt det så kommer nog "hans" del ätas upp av omkostnader...."Som man bäddar får man ligga"-Joo...och han lär få ligga djävligt obekvämt....
He heeeeeeee!
-
Det går aldrig att skydda sig fullständigt...Jagbyttenick skrev 2010-01-02 16:51:15 följande:Jag blir så ledsen när jag hör om sådana historier som din, att några som älskat varandra nog att starta familj ihop sedan helt plötsligt beter sig som utomjordingar och tappar allt normalt folkvett. Din exman verkar verkligen ha fått en rejäl smäll i sin självkänsla om han måste bete sig på detta sätt, så det går ut över er oskyldiga son och hans egna katter?! Du gör ju rätt i att ta betalt och att dokumentera allt, eftersom han uppenbarligen inte drar sig för en massa lögner Jag blir bara så orolig att detta kommer hända mig om några år, vad kan man göra för att hindra sånt egentligen?!Ledsen om jag tar upp något du inte vill diskutera? Kram
OM "olyckan" (eller lyckan?) att man skiljer sig så är det nog bra att föra dagbok från början och även spara sms och alla papper som skrivs. Då behåller man större självkänsla när man kan luta sig mot fakta.
Frågan är ju även vad du oroar dig för.... Att dina känslor tar slut? Eller hans? Parterapi är nog ett bra steg till att börja med innan man når "faktum". -
Det håller jag med om. När vi ägnar tid till att umgås med varandra, får vi mycket att prata om och skratta åt. När vi har perioder då vi sitter vid varsin dator och nästan aldrig gör något tillsammans... vardagen kommer nära och det är "bara jag" som gör allt hemma.... glider vi ifrån varandra. Då är det lättare att fundera på om det inte skulle vara lättare ensam. Så gör vi saker ihop igen och jag vill absolut inte vara utan honom!!!Polly S skrev 2010-01-02 17:49:21 följande:hmm. det beror väl på.jag tror att man ska kämpa för att bete sig bra och vårda relationen, men just känslorna kan man inte påverka.
-
Te:
På mitt jobb har det blivit väldigt poppis med te eftersom alla verkar ha uppfuckad magar av stress och jag vet inte vad....
Där är det väääääldigt viktigt vad man säger för något för om jag säger fel ser de myyycket frågande ut och undrar varför jag skulle vilja ha mjölk i chaaiiiiithét det fiiins ju redan... (obs detta är ett exempel) så på ren trots låtsas jag vara heeeelt okunnig och anspelar på att det smakar så konstigt när jag kokar te i kaffebryggaren.... De tror på allvar att jag är ett pucko!
Hår: byter frilla, färg och form (från spikrakt till afrokrull) som andra köper ny tröja så det är möjligt att jag blonderade det för min skull men inte för att behaga honom! -
Grattis!Polly S skrev 2010-01-02 19:47:13 följande:nu? -
Man tror att man ska komma ihåg... Godtrogen? Tror att man kan lita på eländet....Velour skrev 2010-01-02 19:50:14 följande:Just DET DÄR har jag funderat på mååånga gånger varför jag aldrig gjorde.
Inte skulle han vara såååå elak....?
Osv, osv...
Och! Man orkar inte!!!
Jag vet hur viktigt det är ändå missar jag själv ibland när jag har det för stressigt. Har haft en del att göra mot dagis bland annat, men det är löst nu! -
Helsikke vad ni tjatat! Tar ju mååånga minuter att komma ikapp!!