Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-01-04 21:17:41 följande:
    Oj. Det tar hus i helvete?
    Sarkasmen flödar...
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Ord blind skrev 2010-01-04 21:22:20 följande:
    Jag vill också vara ordbajsare, det hade gått mycket bättre på mina tentor då.....
    Ja, det är ju bra mycket bättre att vara ordbajsare än bara bajsare i sånna lägen. Jag hade faktiskt inte gett dig så höga betyg om jag var lärare och du bara visade prov på det senare...
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 21:22:21 följande:
    där skulle man gärna vilja vara en fluga på väggen då!
    Jasså det var dig vi slog ihjäl... oh well...
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Ord blind skrev 2010-01-04 21:27:51 följande:
    Helt oprovocerat kallade hon mig för fyllo bör understrykas.
    Ursäkta men hur kan det vara oprovocerat i en sådan tråd?
    延雪平最好!
  • Scratchy

Scratchys nyår kapitel 2:

På stationen
    Så jag kom till stationen. Det var många taxibilar utanför men det fanns några parkeringsplatser precis utanför stationen. Pappa parkerade på en av dessa 15-minutersparkeringar.

Eftersom jag inte fått bussbiljetten till mobilen utan bara hade ett bokningsnummer så föjlde pappa med för att se att jag verkligen kom med bussen som jag skulle. Så vi gick igenom stationen och in i terminalbyggnaden. Det visade sig att bussen skulle gå från gate 21, vilket var ganska långt borta. Så vi gick och gick och vi kom fram. Bussen hade inte kommit än, och det var nästan 20 minuter till avgång.

Jag kom på att jag kanske borde ha något att dricka till de mackor jag förberätt och hade i innerfickan på jackan. Jag funderade på om Pressbyrån på stationen var öppen och jag frågade pappa. Han visste inte heller om det kunde tänkas vara öppet men vi kom fram till att eftersom vi båda har friska ben,  så varför inte gå dit. Pressbyrån på stationen i Jönköping ligger precis där vi gick in så vi fick gå igenom hela stationen igen. Det var öppet. Puh! Vilken tur!

Jag valde mellan en fanta och en coca-cola. Det blev en coca-cola. Den kostade nitton kronor så jag gav tjugo till den tjocka kvinnan som jobbade där och fick en krona tillbaka av henne.

Sedan gick vi tillbaka till gate 21 och då hade bussen kommit. Jag önskade pappa gott nytt år och gav honom en kram. Sedan gick jag ut genom dörrarna och pratade med chauffören. Det gick bra att gå ombord med bara bokningsnumret. Personnumret hade också gått bra.

Fortsättning följer i nästa kapitel: På bussen

延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 21:47:49 följande:
    jag antar att vi inte pratar om chips istället för mat eller ens dagligen, så att då ta till så starka ord känns ju överdrivet.vilken metod/författare är det hon tror stenhårt på?
    Jan Guillou!
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 21:56:53 följande:
    klarar du av den brittiska accenten då?
    Det är den som blir svårast. Resten löser vi nog smidigt i alla fall...
    延雪平最好!
  • Scratchy
    Polly S skrev 2010-01-04 22:08:36 följande:
    vilka värderingar?
    Ja, berätta snälla!
    延雪平最好!
  • Scratchy

Oj, har ni gått och lagt er redan?

Jag ser att jag varit efterfrågad och det värmer mitt hjärta. Det spekulerades också i om jag hade gått och lagt mig eller om jag hade att göra med en pudding.

Gått och lagt mig? Pe-lease!!!

Pudding? Ja, eller diamant, pärla, snygging, skönhet, vad ni vill. Trevligt hade vi i alla fall...

延雪平最好!
Svar på tråden Tråddödare forts....