Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Grizelda skrev 2010-02-28 00:51:30 följande:
    Aurum hospes verkar betyda "gäst av guld" eller något liknande. Fast latin kan väl vara lite krångligt, så kanske är det ett uttryck med delvis annan betydelse. Aurum är guld, i alla fall.
    Hej

Allt väl med dig?
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-28 12:51:03 följande:
    *vinkar matt från sjukstugan* Har ni saknat mig? Jag lever iallafall och har fått i mig en macka som första matbit sedan i fredags kväll Kräksjukan slog till i går eftermiddags. Det var inget kul när jag och sambon sprang i skytteltrafik till vår enda toalett samtidigt som lille Loppan var frisk och pigg och tyckte vi var urtråkiga. Ska läsa ikapp senare och se hur er helg har varit. Kramar till er iallafall.
    Men hej! Klart du varit saknad Och synd att det ändå blev magsjuka, fast skönt att det inte drabbade dig tidigare så att du hade missat after work. Hoppas att ni kryar på er lika fort som Loppan
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-28 17:17:28 följande:
    Tack vännen Men nu är jag ju rädd att jag smittat mina kollegor eftersom jag ändå gick dit Inget kul detta... Sedan har jag ett ärende som jag har deadline på imorgon som jag inte riktigt kan lyckas med själv här hemma... Jaja, vi får se hur det går!
    Oh fy! Hursom hoppas jag att det iallafall ordnar sig med deadlinen.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-28 17:48:02 följande:
    Oj, det slog ut med andra ord... Men det går ju fort över, en gratis snabbbantningskur kan man också se det som
    Jag tänkte på det förut (snabbantning) men skrev inte ner det{#lang_emotions_dreamer} Ville ju inte provocera de som är sjuka precis
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-28 17:56:14 följande:
    Men det är inte att provocera, det är att muntra upp, hitta nått positivt i det dåliga. Det finns alltid nått bra i en dålig sak, det gäller bara att hitta den.Ni har väl hört historen om pojken som fick hästskit i julklapp?
    Tja, det kanske man kan säga.

Hahah, berätta om pojken!
  • Velour

"Det kan inte bli värre, sa pessimisten. Jo det kan det, sa optimisten"

• Velour
    Sedek skrev 2010-02-28 18:05:02 följande:
    Han var obotligt positiv och hans föräldrar störde sig på det, tog han till psykolog som gav receptet INGA presenter till honom, men en massa presenter till hans negativa bror.bla bla bla (en massa detaljer)Så frågar pojken -Men, jag då, får jag INGA presenter i år? (med ett brett leende)Föräldrarna - Jo, din present står i garaget...Pojken springer ut och hittar en jätte mega stor hög av hästskit... Föräldrarna är kvar inne i huset och fixar med annat, börjar till slut undra vart pojken är. Han kanske blev ledsen till slut och sitter o gråter tänkte dem, så de gick ut i garaget.Där hittar de pojken skrattandes, hoppandes och grävandes i en väldans iver!!!Pojken utbrister - Med såhär mycket hästskit MÅSTE det bara finnas en ponny någonstans här inne Moral of the story: Det finns alltid något positivt i det negativa Ponnyn i kräksjukan är bantning.
    Stackars pojk! Men jag förstår resonemanget och om man kan hitta ponnyn i varje situation är det väl bra. Jag tänkte förut att det kanske känns provocerande att visa ponnyn för JhjärtarA när hon är kräkig, bara för att JAG mår bra
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-28 18:05:43 följande:
    Meh! Är det inte tvärt om egentligen?
    Nej, den är såhär
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-28 18:17:16 följande:
    I så fall får hela jag logga ut, jag är ju den historien personifierad...Och nu slipper ni mig ett litet tag, ska fixa kvällsmat. Återkommer.
    Pojken i historien påminner om Simpsonskaraktären Ralph Wiggum och det kan jag omöjligen tänka mig att du är som
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-28 19:18:15 följande:
    Du får ju tolka det som du vill, jag ser mig själv mer som Bond, James Bond...
    Ja, det var därför jag skrev att jag har svårt att föreställa mig dig som Ralph Wiggum som i sin tur påminner om pojken i historien.

Du verkar inte alls vara på det sättet. Men Bond....Menar du att du är sliskig?
Svar på tråden Tråddödare forts....