Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråddödare forts....

Sedek:

Säg gärna vad du tycker om innehållet i diskussionen.

Ska gå ut med gubben och ta min bloss nu. Kommer sitta finto nu ;)

Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-02-02 21:06:41 följande:
    Största frågan måste vara... :Har gubben vågat komma hem än??
    Ja, han är hemma. {#lang_emotions_laughing}

Jag är snäll&go igen ;)

Inte kul med migrän. Ta och vila dig gumman så hörs vi snart.

Ha det gott.
  • I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-02 21:18:34 följande:
    Godafton frökenVad jag tycker om innehållet... Du har rätt, tycker jag, med mina outtömliga kunskaper om Persien. Jag kan inget om gammal persisk historia, mer än det som står att läsa om i Bibeln, kung Kores eller vad han nu hette. Och Beltesassar.
    Hehe ;)

Läste du sista inlägget jag skrev om ordet paradis?

Jag nästan ville slå honom när árár sa att ordet paradis kom från arabiskan men men få se vad han ska komma med.

Den där "Dr." han har gett som exempel är finansierad av Iran i sitt försök att skapa en engelskversion av encylop-grejen och han är dessutom bahaí.

För att vara Bahaì krävs det att du först erkänner Islam/mohammad som religion/profet. Det var därför Bahaí-diskussionen kom upp.
  • I Blackrose I
    Sedek skrev 2010-02-02 21:26:54 följande:
    Kortfattat, vad är Bahai?Man lever som muslim och erkänner Islam och Mohammad?
    Åhhhh, jag ogillar islam nåt enormt och du frågar om islam :p.

Jag vet inte vad bahaí-sektet tror på men om jag säger så här.

Kristendomen -  Jehovasvittne-mormorerna-livets ord.  Nåt grovt jämförelse men förstår du vart jag vill komma?

Jag har en kompis som är Bahaí och det var han som sa det att dom måste erkänna islam/mohammad som religion/profet men att deras så kallade " tro " är nåt annat. Blev det krångligt eller?
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-02 21:40:05 följande:
    Roses,du är verkligen fokuserat på detta ser jag. Jag är grymt imponerad av din kämpaanda (heter det så?)! Keep up the good work
    I do my best ;)

Läste du sista inlägget?

Ska ta och hoppa i dusch nu.

Natti natti aziz. Kram

Scrath: Okej ska bara ta jehovas vittne och mormorerna som exempel nästa gång ;)

Sedek: Vet det fan hur man ska beskriva bahaí men vi kan säga så som du säger ;)

Gonatt alla så ska jag se till och skriva ett inlägg till människan när jag får ihop alla pusselbitarna.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-02 21:46:05 följande:
    Ja, jag läste ditt sista inlägg. Du är nog hans svåraste motståndare i ämnet. Det är bra eftersom han hittills nästan betett sig som FL-muslimernas allvetande profet
    Ska bara skriva detta så loggar jag ut.

Han skrev nånstans att persiska vetenskapsmännen hade så kallade arabiska/muslimska namn för att dom hade konverterat till islam och därför hade muslimska namn.

Shahen av iran hette ( Mohammad Reza Pahlavi ) och han hatade Islam nåt enormt. Vad kan det säga tror du? :p
  • I Blackrose I

Gooooooooooooooooooooood daaaaaaaaaag ;)

• I Blackrose I
    Jagbyttenick skrev 2010-02-03 11:12:34 följande:
    Nej, Nordpolen tror jag... HATAR verkligen vintern.
    Me2, hatar verkligen snön och allt som har med vinter att göra. Bläääääääää
  • I Blackrose I

Hej aziz ;)

Får jag en puss?

Får huvudvärk av árár. Nu fattar jag kopplingen mellan khar och árárfolket.

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-02-03 20:13:26 följande:
    En puss från mig till dig!Jag tyckte att det var så dumt sagt av honom det där med att ha dålig argumentation för att man är envis. Så alla som brinner för en sak och argumenterar för den, har per automatik dåliga argument? Jamen dåså! Då kan han ju lägga ner direkt, eller hur? Såsom han försvarar sin sida måste ju tyda på att han jämt har dåliga argument (vilket han iofs har eftersom hans källor är rena lögner)
    Äh, låt han dra sina koranverser. :)

Jag har så många hemsidor där det står att árár-folket förstörde iranska språket.

Att han fortfarande skriver att firdaws inte är samma sak som pardis. Suck, idiotförklarar sig utan min hjälp ;)
Svar på tråden Tråddödare forts....