• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:27:35 följande:
    Gemensam konto har vi inte. Vi har räkning-konto där vi lägger in pengar till räkningar och en summa som kan tänkas behövas under en månad. Den har vi två betaltkort som vi använder. Sen har vi var sin privatkonto med separata betalkort. Har aldrig förstått det där med gemensamkonto. Man är väl en egen invidid även om man har gift sig? Han har rätt till sitt privatliv och nöjen lika mycket som jag har rätt till mitt privatliv och egna nöjen. Det har funkat för oss. Alla är ju olika. Visst var låten bra?
    Bra lösning!

Jag och mitt ex hade rätt gemensam ekonomi. Vad vi gjorde, eller rättare sagt jag gjorde, var att lägga ihop våra pengar, betala räkningarna och sedan dela pengarna rättvist mellan oss. Sen fick vi göra vad vi ville med våra egna pengar.
    Analysera mera!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:30:06 följande:
    Jo, nu när du säger det så visst han härmar ghomeishi men det är texten i låten jag tycker om. Han som person ( Mohsen ) tycker jag inte om alls. Jag började tycka om hans låtar när jag såg filmen ( Santori ).
    Var det hans låtar i Santorifilmen?
    Analysera mera!
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-23 21:33:30 följande:
    Var det hans låtar i Santorifilmen?
    Jepp, visst blir det skillnad när en snygg-kille sjunger dom ;p?
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-01-21 18:28:23 följande:
    Nya tider kräver nya ordspråk. Den man ligger med får bädda. Den som tar han har. Det man inte minns, har inte hänt. Det man inte vet, har man ingen aning om. Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon. Förtala är silver, förtiga är guld. Gammal kärlek kostar alltid. Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. Liten stuga kallas ofta stort dass. Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin. Den som bara kollar i backspegeln kör oftare i diket. Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla. Den som gräver en grop åt andra får 88:50 i timmen. Den som spar han har men inte roligt. Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor. Det man inte har i huvudet får man ha mellan benen. Det som inte tar död på en… får en i alla fall att må riktigt dåligt. Det är med kärlek som med whisky, den tar slut. Dåliga flickor är inte det sämsta. Framtiden var bättre förr. Friskt vågat, halva inne. Först till skrivarkön får först skriva ut. Hårt arbete lönar sig i framtiden, lathet lönar sig nu. Ju fler kockar desto större fackförening. Kvinnans list övergår när mannen får stånd. Livet är hårt men orättvist. Man har inte roligare än man köper ut för. Man lever bara en gång och många inte ens det. Obeslutsamhet är nyckeln till flexibilitet. Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort. Ropa inte gay förrän du är inne i häcken. Älska din nästa, men var diskret. Även den starke får ta i när han skiter. Även i de lugnaste vatten drunknar man.
    *asg*
    *asg*
    *asg*
    Hjälp! Får inte luft....
  • I Blackrose I

">

Shaghayegh-låten

( Kasi khoshkike khonesh roye dastam ke hatta yek nafas az man joda nist..... ) Åhhhh, den borde jag ha skickat till min ex när jag gjorde slut med honom. Får tårar i ögonen varje gång jag lyssnar på den :(
  • Midka
    Roses skrev 2010-01-23 21:27:35 följande:
    Gemensam konto har vi inte. Vi har räkning-konto där vi lägger in pengar till räkningar och en summa som kan tänkas behövas under en månad. Den har vi två betaltkort som vi använder. Sen har vi var sin privatkonto med separata betalkort. Har aldrig förstått det där med gemensamkonto. Man är väl en egen invidid även om man har gift sig? Han har rätt till sitt privatliv och nöjen lika mycket som jag har rätt till mitt privatliv och egna nöjen. Det har funkat för oss. Alla är ju olika. Visst var låten bra?
    Eller hur!
    Inte roligt att gubben ser på kontot hur mkt presenten till honom kostade... Eller att jag ser... *usch!*
    Vi har likadant.
    Sen, givetvis(!) om vi haft så ekonomiskt prssat att vi var tvungna att räkna varje krona så skulle jag allt vilja ha mer koll men nu har vi det gott så det finns ingen anledning till det.
  • Midka

Hej på er!
    Har varit lite off, så livet har fått lite förtur... Läser "Hypnotisören" och det är ett otroligt 'drive' i den så det är svårt att släppa den. Hoppas den håller hela vägen och är så bra som den verkar. Jag är en sån som kan få hela boken förstörd av ett dåligt slut...

• I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-23 21:32:32 följande:
    Bra lösning!Jag och mitt ex hade rätt gemensam ekonomi. Vad vi gjorde, eller rättare sagt jag gjorde, var att lägga ihop våra pengar, betala räkningarna och sedan dela pengarna rättvist mellan oss. Sen fick vi göra vad vi ville med våra egna pengar.
    Vill inte peka pekfinger eller hur säger man men den lösningen brukar inte funka. Den som lägger in mer pengar blir oftast bitter/arg. Hoppas du inte tar illa upp {#lang_emotions_flower}

Jag sa det från början att vi lägger in lika mycket. Vi säger om han sätter in 8000 så lägger jag in 8000kr också. Sen om han har mer pengar kvar i sin privatkonto och jag har mindre i min...too bad for me. Är ju inte hans fel att jag inte lyckades få bättre betalt-jobb. Han har rätt till sina pengar som blir kvar och jag får väl lära mig och ( Chaghosh bezanam ) Vinna  pengar av honom via spel istället ;)
  • Midka
    Roses skrev 2010-01-23 21:38:38 följande:

">

" target="_blank">

Shaghayegh-låten( Kasi khoshkike khonesh roye dastam ke hatta yek nafas az man joda nist..... ) Åhhhh, den borde jag ha skickat till min ex när jag gjorde slut med honom. Får tårar i ögonen varje gång jag lyssnar på den :(
    Skit! Fattar inte ett ord men om jag var låg hade jag lipat ögonen ur mig!! {#lang_emotions_surprised}
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-01-23 21:39:46 följande:
    Eller hur!Inte roligt att gubben ser på kontot hur mkt presenten till honom kostade... Eller att jag ser... *usch!*Vi har likadant.Sen, givetvis(!) om vi haft så ekonomiskt prssat att vi var tvungna att räkna varje krona så skulle jag allt vilja ha mer koll men nu har vi det gott så det finns ingen anledning till det.
    Precis, jag vill inte heller att han ska koll på "mina" pengar. Det skulle nog få hans huvud och explodera 100-gånger om han fick reda på hur mycket pengar jag slösar per månad {#lang_emotions_innocent}
Svar på tråden Tråddödare forts....