• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Roses skrev 2010-01-23 21:47:33 följande:
    Okej, här kommer blattefrågan:Vad betyder om du var låg? Menar du hög eller? Den låten/te/cigaretter fick mig att gå ner till 58kg för några år sen :(
    Låg = deppig, nere, före-mensen-gråtig (pms men jag gillar inte riktigt det ordet..).

Men var det verkligen en blattefråga...?? Det skulle väl vara typ... Varför måste svennar supa så? eller: Tror ni svennar att folk bits om man säger hej?

(eller har jag fördommar nu igen...   )
  • I Blackrose I
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:49:00 följande:
    Hej o god natt på er.-Jag jobbar i morgon...så det är nog bäst o ta tag i allt som måste göras IRL innan jag kan komma i säng...börjar kl 06:00 så det är bara att skutta upp vid 04:15 "jippi"
    Ojdå får väl säga god natt och sov så gott.
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:51:43 följande:
    "Låter IRL vänta lite"Inte dyrt, bara kostnaderna på elen som gick åt till att ha en kupevärmare på maxeffekt under diksbänken i 8 dagar plus betalningen i sömn då jag bara sov ett par tre timmar per natt för att elda hela tiden så värmen var max i huset SÅ, en bra kvinna reder sig självt
    Du är bäst!!!
  • Midka
    Velour skrev 2010-01-23 21:50:42 följande:
    Hejsan!Verkar som en intressant bok Haft det bra annars?
    ja.. Jobbet tar sin energi men i övrigt är det himla bra! Fixar och donar hemma och tycker att det är helt ok att leva!
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-01-23 21:53:07 följande:
    Låg = deppig, nere, före-mensen-gråtig (pms men jag gillar inte riktigt det ordet..).Men var det verkligen en blattefråga...?? Det skulle väl vara typ... Varför måste svennar supa så? eller: Tror ni svennar att folk bits om man säger hej? (eller har jag fördommar nu igen...   )
    Med blattefråga menade jag att JAG (blatte) inte förstod vad du menade med att vara låg. {#lang_emotions_wink}
  • Midka
    Midka skrev 2010-01-23 21:55:14 följande:
    ja.. Jobbet tar sin energi men i övrigt är det himla bra! Fixar och donar hemma och tycker att det är helt ok att leva!
    V:
    Hur är det själv?
  • I Blackrose I

Velour lyssnade du på shaghayegh låten? Visst är den underbar? Håller på och lyssnar för 4:e gången här :)

• Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:42:48 följande:
    Vill inte peka pekfinger eller hur säger man men den lösningen brukar inte funka. Den som lägger in mer pengar blir oftast bitter/arg. Hoppas du inte tar illa upp Jag sa det från början att vi lägger in lika mycket. Vi säger om han sätter in 8000 så lägger jag in 8000kr också. Sen om han har mer pengar kvar i sin privatkonto och jag har mindre i min...too bad for me. Är ju inte hans fel att jag inte lyckades få bättre betalt-jobb. Han har rätt till sina pengar som blir kvar och jag får väl lära mig och ( Chaghosh bezanam ) Vinna  pengar av honom via spel istället ;)
    Ingen fara

Naturligtvis hade vårt system sina nackdelar, men jag såg till att det efter räkningarna delades så lika som möjligt på de pengarna som blev kvar i våra konton och det kändes OK för oss.

Att han sedan valde att spendera sina pengar till sista öret så att jag blev tvungen att hålla hårdare i mina för att vi skulle klara oss till nästa lön, var en annan femma.

Ett tag körde vi med att vi delade på hyran och elen, men att vi sedan betalade våra personliga räkningar samt att jag betalade en liten del av hemtelefonräkningen då han missbrukade den och därmed alltid var skyldig till höga teleräkningar.

Då såg jag hur mycket mer utgifter än mig han egentligen hade. Han var verkligen en spenderare. Högsta utgiften i vårt hushåll var alltid hemtelefonen eftersom han ringde så mycket till utlandet. En gång drog han in en räkning på över 3000kr. Den dagen tog det verkligen hus i helvete kan jag säga. Usch!
    Analysera mera!
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:49:00 följande:
    Hej o god natt på er.-Jag jobbar i morgon...så det är nog bäst o ta tag i allt som måste göras IRL innan jag kan komma i säng...börjar kl 06:00 så det är bara att skutta upp vid 04:15 "jippi" Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Jag hoppas att du får en bra dag imorgon!

Kram och godnatt
    Analysera mera!
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:51:43 följande:
    "Låter IRL vänta lite"Inte dyrt, bara kostnaderna på elen som gick åt till att ha en kupevärmare på maxeffekt under diksbänken i 8 dagar plus betalningen i sömn då jag bara sov ett par tre timmar per natt för att elda hela tiden så värmen var max i huset SÅ, en bra kvinna reder sig självt Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Starkt var ordet!
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....