• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Roses skrev 2010-01-23 21:42:48 följande:
    Vill inte peka pekfinger eller hur säger man men den lösningen brukar inte funka. Den som lägger in mer pengar blir oftast bitter/arg. Hoppas du inte tar illa upp Jag sa det från början att vi lägger in lika mycket. Vi säger om han sätter in 8000 så lägger jag in 8000kr också. Sen om han har mer pengar kvar i sin privatkonto och jag har mindre i min...too bad for me. Är ju inte hans fel att jag inte lyckades få bättre betalt-jobb. Han har rätt till sina pengar som blir kvar och jag får väl lära mig och ( Chaghosh bezanam ) Vinna  pengar av honom via spel istället ;)
    Jag är nog för en kompromiss... Om min gubbe tjänade mycket mer än mig (och tvärt om) skulle jag nog se att den personen lägger lite mer till gemensamma.
    Har läst om att man kan göra det procentuellt och det skulle jag förorda.
  • Isnogood
    Midka skrev 2010-01-23 21:36:03 följande:
    *asg**asg**asg*Hjälp! Får inte luft....
    lolJaa, jag tyckte dom var ganska bra.
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Midka
    Roses skrev 2010-01-23 21:45:53 följande:
    Precis, jag vill inte heller att han ska koll på "mina" pengar. Det skulle nog få hans huvud och explodera 100-gånger om han fick reda på hur mycket pengar jag slösar per månad
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-01-23 21:44:04 följande:
    Skit! Fattar inte ett ord men om jag var låg hade jag lipat ögonen ur mig!!
    Okej, här kommer blattefrågan:

Vad betyder om du var låg? Menar du hög eller?

Den låten/te/cigaretter fick mig att gå ner till 58kg för några år sen :(
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:36:01 följande:
    Jepp, visst blir det skillnad när en snygg-kille sjunger dom ;p?
    Jovars..
    Analysera mera!
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:46:47 följande:
    Jaa, jag tyckte dom var ganska bra.
    Hej!!
    Hoppas allt är bra. Hörde (läste tidigare...) att du fått tillbaka vattnet. Blev det über dyrt?
  • Isnogood

Hej o god natt på er.

-Jag jobbar i morgon...så det är nog bäst o ta tag i allt som måste göras IRL innan jag kan komma i säng...börjar kl 06:00 så det är bara att skutta upp vid 04:15 "jippi"

slaap

• Velour
    Midka skrev 2010-01-23 21:42:41 följande:
    Hej på er!Har varit lite off, så livet har fått lite förtur... Läser "Hypnotisören" och det är ett otroligt 'drive' i den så det är svårt att släppa den. Hoppas den håller hela vägen och är så bra som den verkar. Jag är en sån som kan få hela boken förstörd av ett dåligt slut...
    Hejsan!

Verkar som en intressant bok

Haft det bra annars?
    Analysera mera!
  • Isnogood
    Midka skrev 2010-01-23 21:48:30 följande:
    Hej!!Hoppas allt är bra. Hörde (läste tidigare...) att du fått tillbaka vattnet. Blev det über dyrt?
    "Låter IRL vänta lite"

Inte dyrt, bara kostnaderna på elen som gick åt till att ha en kupevärmare på maxeffekt under diksbänken i 8 dagar plus betalningen i sömn då jag bara sov ett par tre timmar per natt för att elda hela tiden så värmen var max i huset

SÅ, en bra kvinna reder sig självt {#lang_emotions_cool}
  • I Blackrose I
    Midka skrev 2010-01-23 21:46:31 följande:
    Jag är nog för en kompromiss... Om min gubbe tjänade mycket mer än mig (och tvärt om) skulle jag nog se att den personen lägger lite mer till gemensamma. Har läst om att man kan göra det procentuellt och det skulle jag förorda.
    Vi har kommit fram till att det ungefär går åt 16000kr per månad när vi har betalt alla räkningar och det som ska vara kvar för mat så jag tyckte det var rättviss att han fick lägga in 8000kr och jag 8000kr.

Vet inte men jag tycker personligen att det vore orättviss om han skulle lägga in mer för att han tjänar mer. Han har ju ändå gått och läst skallen av sig i ett par år och försökt få ett bra jobb medans lilla jag gick in med en leende/ett stooooooort käft och trevlig personlighet och fick mitt jobb ;)

Men som sagt det funkar för oss sen om andra tycker olika och vill ha på annat sätt så......
Svar på tråden Tråddödare forts....