• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 19:01:27 följande:
    Vilket sammanträffande. Jag tänkte på just det ordet igår kväll efter att du och jag snackade lite här på tråden om persiska vs. arabiska. sv.wikipedia.org/wiki/Paradis
    Jag vet. Jag har klistrat in länken till honom.
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Velour

Det här en sida av Ashk Dahlen som är fil.dr. i iranistik och som undervisar om Irans historia och litteratur samt i det persiska språket. Här presenterar han lite intressant om det persiska språket.

http://www.ashkdahlen.com/index.php?id=67

Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-30 19:03:04 följande:
    Vad säger han då? Att Wiki inte är en säker källa? Men då finns det andra källor
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 19:05:17 följande:
    Det här en sida av Ashk Dahlen som är fil.dr. i iranistik och som undervisar om Irans historia och litteratur samt i det persiska språket. Här presenterar han lite intressant om det persiska språket.www.ashkdahlen.com/index.php?id=67
    Han är makens kompis släktning ;)

Har läst hans hemsida ett par hundra gånger.

Ja, ár-ár säger att wikipedia inte är säker källa....

Jag har inte ens börjat smustkasta Islam då kommer han nog explodera ;) Med en make som är ármenier och med deras historia och vad ISLAM gjorde mot dom så vill jag veta vad ár-ár har att säga om " fredliga-Islam ".
  • I Blackrose I

Velour:

Om du vill lära dig mer om zartoshtiya, deras böcker m.m

http://www.avesta.org/

• Velour
    Roses skrev 2010-01-30 19:09:22 följande:
    Han är makens kompis släktning ;)Har läst hans hemsida ett par hundra gånger. Ja, ár-ár säger att wikipedia inte är säker källa....Jag har inte ens börjat smustkasta Islam då kommer han nog explodera ;) Med en make som är ármenier och med deras historia och vad ISLAM gjorde mot dom så vill jag veta vad ár-ár har att säga om " fredliga-Islam ". Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men vad bra! Då kan du ju hänvisa till Ashk!

Grejen är att om man kollar varifrån folk hämtar källor som de sedan lägger in i Wiki så kommer det oftast fram om primärkällorna är riktiga eller ej. TSW verkar avfärda Wiki rakt av innan hans ens har kollat primärkällorna.
    Men vill han inte titta på Wiki, finns det många andra källor som bekräftar att han har fel.

Koranen är den sista källan man ska titta på om ens det. Den är verkligen vinklad och förskönad. Innehåller många lögner och annat hokus pokus.
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-30 19:13:52 följande:
    Velour:Om du vill lära dig mer om zartoshtiya, deras böcker m.mwww.avesta.org/ Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Tack! Ska kolla på den lite senare.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 19:32:19 följande:
    Men vad bra! Då kan du ju hänvisa till Ashk! Grejen är att om man kollar varifrån folk hämtar källor som de sedan lägger in i Wiki så kommer det oftast fram om primärkällorna är riktiga eller ej. TSW verkar avfärda Wiki rakt av innan hans ens har kollat primärkällorna.Men vill han inte titta på Wiki, finns det många andra källor som bekräftar att han har fel.Koranen är den sista källan man ska titta på om ens det. Den är verkligen vinklad och förskönad. Innehåller många lögner och annat hokus pokus.
    Läste du hans sista STARKA argument som skulle få mina bevis att falla plask?

1. Koranen säger att det är förbjudet att tvång-assimilera folk. Islam kommer från hjärtat. Get Lost.... Undrar om människan har hört talas om ármeniernas folkmord, där muslimerna/islam var inblandad och där över 600.000 tvångsassimilerades till Islam. Det finns bevis överallt på nätet att läsa. Turkiet har "erkänt" men antalet stämmer inte med vad historiker har kommit fram till så ISLAM " fredlig-religion " kan han ta och stoppa..........
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 19:32:19 följande:
    Men vad bra! Då kan du ju hänvisa till Ashk! Grejen är att om man kollar varifrån folk hämtar källor som de sedan lägger in i Wiki så kommer det oftast fram om primärkällorna är riktiga eller ej. TSW verkar avfärda Wiki rakt av innan hans ens har kollat primärkällorna.Men vill han inte titta på Wiki, finns det många andra källor som bekräftar att han har fel.Koranen är den sista källan man ska titta på om ens det. Den är verkligen vinklad och förskönad. Innehåller många lögner och annat hokus pokus.
    Ville inte hänvisa till Ashk för då kommer ár att säga bevisen byggs på personliga uppfattningar så jag la in wikipedia och dess källa är nordiska boken tror jag. Få se om han säger emot.

Nej, ska hoppa i dusch med pojkarna ;) Dom kallar på mig. Vi brukar ha vattenkrig i badrummet. Ja, jag vet jag är 5år :p

Hoppas din lillkille mår bättre snart. Skickar en kram till honom. Jag vet hur det känns när man har vattkoppor :(

Jag kommer vara inloggad under tiden jag har  ( vattenkrig ), svarar när jag kommer ut ;)
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-30 19:38:37 följande:
    Läste du hans sista STARKA argument som skulle få mina bevis att falla plask?1. Koranen säger att det är förbjudet att tvång-assimilera folk. Islam kommer från hjärtat. Get Lost.... Undrar om människan har hört talas om ármeniernas folkmord, där muslimerna/islam var inblandad och där över 600.000 tvångsassimilerades till Islam. Det finns bevis överallt på nätet att läsa. Turkiet har "erkänt" men antalet stämmer inte med vad historiker har kommit fram till så ISLAM " fredlig-religion " kan han ta och stoppa.......... Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ja, jag var nyss inne och läste det samt hans urdumma argument där han försökte styrka sin teori om att persiskan var ett svag och fattigt ord som lätt påverkades av andra språk. Grejen är att när olika folk beblandar sig med varandra så påverkas deras språk.
    Om det var tvärtom att Persien hade invaderat Saudi, så hade arabiskan påverkats av persiskan mycket. Persiskan skulle då ha påverkat den arabiska språkutvecklingen.

Det har nog inget med ett språks styrka att göra, utan det att det är en naturlig process att språk beblandas när folk beblandas. Eller?

Samtidigt frågar han att om araberna hade tvingat folk att prata arabiska, varför pratar folk fortfarande persiska då? Det måste ju då tyda på att persiskan ändå har starkare fäste i Iran och att den är rikare
Svar på tråden Tråddödare forts....