• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-30 19:43:17 följande:
    Ville inte hänvisa till Ashk för då kommer ár att säga bevisen byggs på personliga uppfattningar så jag la in wikipedia och dess källa är nordiska boken tror jag. Få se om han säger emot. Nej, ska hoppa i dusch med pojkarna ;) Dom kallar på mig. Vi brukar ha vattenkrig i badrummet. Ja, jag vet jag är 5år :pHoppas din lillkille mår bättre snart. Skickar en kram till honom. Jag vet hur det känns när man har vattkoppor :(Jag kommer vara inloggad under tiden jag har  ( vattenkrig ), svarar när jag kommer ut ;) Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Men det kan han inte säga egentligen eftersom Ashk är doktorand och har gjort efterforskningar, till skillnad mot hans lilla koran med ytterst tveksamma "vittnen".
    Nej, det heter inte endå! Det heter ändå!
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2010-01-30 19:44:48 följande:
    Ja, jag var nyss inne och läste det samt hans urdumma argument där han försökte styrka sin teori om att persiskan var ett svag och fattigt ord som lätt påverkades av andra språk. Grejen är att när olika folk beblandar sig med varandra så påverkas deras språk. Om det var tvärtom att Persien hade invaderat Saudi, så hade arabiskan påverkats av persiskan mycket. Persiskan skulle då ha påverkat den arabiska språkutvecklingen.Det har nog inget med ett språks styrka att göra, utan det att det är en naturlig process att språk beblandas när folk beblandas. Eller?Samtidigt frågar han att om araberna hade tvingat folk att prata arabiska, varför pratar folk fortfarande persiska då? Det måste ju då tyda på att persiskan ändå har starkare fäste i Iran och att den är rikare
    För att inte tala om hans argument om att " Blev ni tvingade att byta från fornpersiskan till medelpersiskan? "

Nej, det där var naturligt process eftersom man ville börja skriva på papper men det verkar inte han ha förstått. För övrigt var det inget fel på varken alfabetet eller talspråket i medelpersiskan.

Vad tyckte du om det jag skrev till honom i sista inläggen?

Jag är van att skriva fort " Jobbskada " och då händer det ofta att jag tappar ord lite här och där. Tyvärr har dom accepterat det på jobbet men här måste jag verkligen anstränga mig att läsa igenom två gånger innan jag skickar iväg inlägg. Ska skärpa mig ;)

Nej, jag går nu innan killarna river ner badrummet ;)
    Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
  • Isnogood

Åh...

-Håller mig utanför denna diskussion o äter vidare på min äppel-o-kanel-muffins o pimplar vidare på mitt kola-te

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-01-30 19:55:39 följande:
    Fördomar om iranska kvinnor lever och frodas i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-5-97/m48818497-344.ht...Nu drar jag igen, är på dåligt humör och kan nog inte tillföra något.
    Nån tog tydligen illa upp av att nån annan tyckte att iranska kvinnor var de vackraste i världen och så började nån idiot försöka klanka ner på iranska kvinnor för det. Men jag kommenterade det.

Varför är du på dåligt humör? Vad har hänt?
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-30 19:51:04 följande:
    För att inte tala om hans argument om att " Blev ni tvingade att byta från fornpersiskan till medelpersiskan? " Nej, det där var naturligt process eftersom man ville börja skriva på papper men det verkar inte han ha förstått. För övrigt var det inget fel på varken alfabetet eller talspråket i medelpersiskan. Vad tyckte du om det jag skrev till honom i sista inläggen? Jag är van att skriva fort " Jobbskada " och då händer det ofta att jag tappar ord lite här och där. Tyvärr har dom accepterat det på jobbet men här måste jag verkligen anstränga mig att läsa igenom två gånger innan jag skickar iväg inlägg. Ska skärpa mig ;)Nej, jag går nu innan killarna river ner badrummet ;) Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ja, det är skillnad när ett språk utvecklar sig självt med tiden än när det blir våldtaget av ett annat språk. Koranen är på arabiska och ska man tvinga folk att konvertera till islam så måste ju folket kunna prata ar-arspråket.

Jag läste dina inlägg och tycker att du har bra argument.
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-30 20:14:15 följande:
    Åh...-Håller mig utanför denna diskussion o äter vidare på min äppel-o-kanel-muffins o pimplar vidare på mitt kola-te Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Ursäkta, ibland glömmer jag bort att det kan bli alldeles tråkigt för den här tråden. Jag ska föreslå för Roses att vi inboxar varandra istället.
  • Scratchy
    Velour skrev 2010-01-30 20:20:22 följande:
    Ursäkta, ibland glömmer jag bort att det kan bli alldeles tråkigt för den här tråden. Jag ska föreslå för Roses att vi inboxar varandra istället.
    Äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääntligen!!!
    Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-01-30 20:38:58 följande:
    Ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää äääääääääääääääääääääääääntligen!!! Det finns ett namn för det psykologiska fenomenet, men jag kommer inte på det just nu..
    Tack för den Åtminstone Isse skrek inte ut det...
  • Velour

Så...vad ska vi prata om? Jo, jag såg en röd helikopter förut Tänka sig! En RÖD helikopter!!

Svar på tråden Tråddödare forts....