Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Barn..
    krigar inte..
    barn
    älskar bara..
    barn
    undrar bara..
    barn
    vill bara vara barn

.....

barn..
    leker bara..
    barn
    hittar mycket..
    barn
    skrattar mera..
    barn
    vill bara vara barn

.......

Skratta sjunga skrika och gråta leva som unga i en endlös gåta..

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Roses skrev 2010-02-13 01:26:11 följande:
    Det var om honom jag och velour pratade om när jag skrev att han har konverterat till kristendomen. Han var pappers-muslim från början och jag tycker han är knäpp. Det var honom jag slog i ansiktet när han sa att han ska va religös och bla bla bla...... Jag är hemma hos mamma som jag skrev i början av kvällen och han blev orolig för mig eftersom han vet vilken dag det är idag så han har kommit hit nu. Hoppas jag har förklarat så du inte grubblar mer...... :) Ja, jag kan va svårt och förstå sig på ibland. Jag vet men när jag mår som värst så brukar jag koppla bort allting och då kan man inte känna igen mig. Jag har religionen zoroastrism som tro även om jag inte praktiserar allt som man ska göra och maken min är ( ármani ) vilket är en kristen-grupp som bor i iran. Deras kristendom härstammar från Katoliker. Okej, tror det var allt. Nu loggar jag ut för sista gången. Velour: Jag kan säga att jag har vatt i din situation så jag vet och förstår vad du säger. Ska förklara en annan gång. Kram på dig aziz. Gonatt & sov gott
    Roses skrev 2010-02-13 01:20:23 följande:
    Såg ditt sista inlägg och känner mig skyldig och förklara:Jag och Velour pratade om Kaput-ordet kommer du ihåg? Jag skickade sms till min killkompis med följande mening:" Boro kaput bekhar ro kaput kaputera konim "Vilket betyder: Köp kondom så kan vi söndra på bilen. Det var menad som en skoj och eftersom jag var uppe i min " förnekelse-fas" så tänkte jag inte på hur meningen kommer uppfattas av min killkompis. Han skickade sms till mig " Mår du bra? " jag hann inte svara så han tog bilen och körde hit. fortsättning kommer............................
    Då ber jag om ursäkt, för jag trodde att det var din man du pratade om hela tiden. Måste ha missat någonstans att det bvar någon annan.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-13 01:34:13 följande:
    Fint. Från vilken låt?
    En gammal låt.. från -80 talet. Har du sett filmen G? Den går på tv nu och så hörde jag den låten och då kom en massa minnen upp.

">

• Mandi74
    Mandi74 skrev 2010-02-13 01:42:45 följande:
    Då ber jag om ursäkt, för jag trodde att det var din man du pratade om hela tiden. Måste ha missat någonstans att det bvar någon annan.
    Fast jag tycker ff att det var fel att slå någon och låt honom tro vad han vill, en dag kanske han kommer på att den tron han har idag är fel för honom. Eller så är det helt enkelt så att han trivs med kristendomen och som den goda vän du är så stöttar du givetvis honom istället för att tala om för honom att han har fel.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-13 01:39:33 följande:
    Åh nej, nu tror du säkert att jag känner mig rotlös och förvirrad Det är inte så. Jag har aldrig brytt mig nämnvärt om etniciteter och sådant. Allt är socialt konstruerat för att människan behöver kunna placera andra i ett fack. Jag å min sida, lägger inga större värderingar i vissa socialt konstruerade fenomen, som etnicitet. Dock kan jag finna vissa mer eller mindre attraktiva
    Mitt fel..

Sorry.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-13 01:49:49 följande:
    Nej, har aldrig sett den filmen tyvärr. Men 80-talet...mmmm ååh! Jag har många minnen, men önskar att jag var lite äldre så jag kunde uppleva mer av just det årtiondet. Fast man såg ju inte klok ut med alla pastellfärger som skar sig med varandra Grönt och rosa samtidigt..urk Men härligt ändå.
    Och tuperat hår..

jag var inte heller så jättegammal då, men det var på 80-talet som man började sin resa mot självständigheten. Tillsammans med Ebba Grön, Imperiet och Thåström.

Det var en låt vi alltid sjöng, men jag kommer inte ihåg vad den heter.
  • Mandi74
    Det enda som hörs Och den enda som stör Och det enda som egentligen lever I mitt nya hem I mitt nya liv Är det faktiskt hon som bestämmer Hon är moder dator Allas vår mor Den nya tidens centrala punkt Hon korrigerar ditt centrala system Så du passar in i tidens gång För på avstjälpningscentralen råder tystnad och full kontroll På avstjälpningscentralen spelar ingenting längre någon roll Den nya tiden kom ju så fort Mitt liv flimrar fort förbi på ett datakort Den totala makten Den totala kontrollen det totala totalitära Jag snyftar tyst jag får inte gråta Det skulle dom aldrig förlåta För på avstjälpningscentralen råder tystnad och full kontroll På avstjälpningscentralen spelar ingenting längre någon roll Den nya tiden kom ju så fort Mitt liv fladdrar fort förbi på ett datakort Mental, mental, mental istid För på avstjälpningscentralen råder tystnad och full kontroll På avstjälpningscentralen spelar ingenting längre någon roll Den nya tiden, den kom ju så fort Mitt liv fladdrar sakta förbi på ett datakort
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-13 02:07:07 följande:
    Nu måste jag fråga dig, vad är tuperat hår? Dessa artister lyssnade jag tyvärr inte på. För mig var pop och sånt. Kommer inte ens ihåg vad det var jag lyssnade på. Jag kommer även ihåg hur besatt jag var av min NES (Nintendo)
    http://littlebylittle.blogg.se/images/2006/kick2_1152350128_5728234.jpg typ

Jag hade en period när jag gjorde revolt mot allt och alla, det var då jag lyssnade på den musiken.

Sen blev det mer Madonna, Mickel Jackson mm.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-13 02:31:32 följande:
    Jaså, gjorde du revolt? Tja, vanlig tonårstrots. Eller?
    Det var nog lite värre än en vanlig tonårsrevolt, jag ville bli sedd, men det spelade ingen roll vad jag gjorde för det var ingen som såg mig ändå.. så jag försökte med allt.

Men det snacket sparar vi till en annan dag.

Nu måste jag gå och sova.. är så trött.

Natti, sov så gott!
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-13 02:32:50 följande:
    Ångest!Vilken låt?
    Mental istid med Ebba Grön.
Svar på tråden Tråddödare forts....