Velour skrev 2010-02-13 20:08:13 följande:
Bra mage du har. Ska vi byta? Du, PMS och choklad? Jag åt 600 gram choklad på några dagar när jag hade PMS sist. Det räckte inte kände jag, men när jag såg min vikt på vågen tänkte att det nog får räcka trots
allt.Nu vet jag inte vad för sorts chokladmonster du är, men för mig var det mer än jag egentligen klarade av i vanliga fall.
Haha.. du kan gärna få min mage om du vill, den är bara skit. Har tre magsår som vägrar läka, har haft dom sen i somras, magkatarr, har en kronisk inflamation i tarmen och en massa divertiklar på tarmen.. Allt detta gör att kroppen inte tar till sig det järn som kroppen behöver så jag har en ständig blodbrist, nu fick jag järndropp i höstas (gick i 7 veckor 2 ggr i vecka) så nu ligger blodvärdet på 120. Men jag går 1 gång i månaden för att kolla blodvärdet, varannan månad gör jag gastroskopi för att kolla magsåren..
När jag kommer in i en "dålig" period så får jag inte behålla någon mat, det tar ca 30 minuter, en massa ont i magen och så är maten ute igen. Närjag kommer in i "riktigt dåliga perioder" får jag inte behålla varken mat eller drick, får feber och antagligen så får jag ligga på sjukhus (vilket jag vägrar) så jag få åka till sjukhuset varje dag för att få näringsdropp för att inte bli uttorkad. Sist jag var i en sån period så höll det på över 4 veckor, jag rasade en massa i vikt och hade ingen ork alls kvar.
Så vill du byta, så gärna för mig.