• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-21 11:34:56 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:00:39 följande: Ja, för en persons väg till lycka är bara att kopiera och klistra in i andras liv för perfekt resultat...
    Men vad fan!
    Naturligtvis är det min helt subjektiva uppfattning. Den är också publicerad på en avdelning som heter homo/bi/trans. Här är det inte helt ovanligt att folk skriver och oroar sig över sina känslor för någon av samma kön. Rädsla för vad som skulle hända om de gick och blev gay hindrar dem eller får dem att tveka inför att leva ut sina känslor. Jag uppmuntrar dem att försöka.
  • Mr Espresso

Du verkar vara ett unikum. Ha ett bra liv och god jul!

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:24:10 följande:

Mr Espresso skrev 2009-12-21 11:21:49 följande:
    Nej, inte alls. Mycket att göra. Men fantastiskt tacksam efter att ha hört ännu en klassisk drava om en misslyckad relation där killen beter sig konstigt.
  • Trollet Ludenben
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:33:10 följande:
    Trollet Ludenben: Min känsla blir inte mindre för att du misstror den eller kallar mig naiv. Jag vet att det finns fantastiska män och jag har många sådana i mitt liv. Men ärligt talat. Jag föredrar kvinnor. Jag tycker att de, generellt sett, är trevligare, snyggare och intressantare och att killar generellt sett oftare än kvinnor är självgoda. Är det jobbigt för dig att läsa om det föreslår jag att du letar dig ut ur homo/bi/transforumet.
    Jag var inte ute efter att din känsla skulle bli mindre. Tycker inte alls att det är jobbigt att läsa om homosexualitet, tvärtom. Ville bara ge dig en liten tanke över att glädjas åt det du har till 100%. Jag tror inte på fullständig lycka om man hela tiden jämför med motsatsen.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

Ja, jag tycker detta låter tramsigt faktiskt. Jag hade tyckt att det lät lika tramsigt om det var en man som skrev om hur dåliga kvinnor var och hur bra män var eller om du var bi skrivit om hur dåliga kvinnor var och hur bra män var. Var glad för det man har istället. Var stolt över dig själv och din sexualitet för det har du all rätt till. Men för din egen skull (och utan att börja bli kär i män), vidga dina vyer och se saker och ting lite bredare.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Anonym (flata)

Trollet Ludenben skrev 2009-12-21 11:41:34 följande:

Jag var inte ute efter att din känsla skulle bli mindre. Tycker inte alls att det är jobbigt att läsa om homosexualitet, tvärtom. Ville bara ge dig en liten tanke över att glädjas åt det du har till 100%. Jag tror inte på fullständig lycka om man hela tiden jämför med motsatsen. Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut. Ja, jag tycker detta låter tramsigt faktiskt. Jag hade tyckt att det lät lika tramsigt om det var en man som skrev om hur dåliga kvinnor var och hur bra män var eller om du var bi skrivit om hur dåliga kvinnor var och hur bra män var. Var glad för det man har istället. Var stolt över dig själv och din sexualitet för det har du all rätt till. Men för din egen skull (och utan att börja bli kär i män), vidga dina vyer och se saker och ting lite bredare.
    Men jisses. Den här tråden ligger under homo/bi/trans för den riktar sig inte till folk som är hetero och glada med det. Det handlar inte om hur dåliga män är. Det här är en uppmaning till tjejer som tvekar att våga ta steget.
  • psychocandy

Förstår inte varför alla blir så upprörda. När mina manliga gayvänner pratar om hur skönt det är att slippa ha kärleksrelationer med kvinnor så känner jag mig varken hotad eller förolämpad av det. Är det manliga egot så känsligt?

• FlamingRed

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:45:35 följande:

Trollet Ludenben skrev 2009-12-21 11:41:34 följande: Men jisses. Den här tråden ligger under homo/bi/trans för den riktar sig inte till folk som är hetero och glada med det. Det handlar inte om hur dåliga män är. Det här är en uppmaning till tjejer som tvekar att våga ta steget.
    En uppmaning som dessutom motiveras med extremt generaliserande, och antagligen felaktig, syn på "män".
  • Anonym (flata)

Jag fattar inte heller problemet.

• UpsyDaisy

Jag önskar att jag var lesbisk...så kunde jag dejta någon med normal hjärna ;)

Fast nu är det så att jag har en rejäl svaghet för håriga manliga MÄN :D

• Gung Ho

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:38:48 följande:

Men vad fan! Naturligtvis är det min helt subjektiva uppfattning. Den är också publicerad på en avdelning som heter homo/bi/trans. Här är det inte helt ovanligt att folk skriver och oroar sig över sina känslor för någon av samma kön. Rädsla för vad som skulle hända om de gick och blev gay hindrar dem eller får dem att tveka inför att leva ut sina känslor. Jag uppmuntrar dem att försöka.
    Citat som "Killar är så ofta självgoda idioter " är ju inte speciellt passande om man bara vill uppmuntra nyfikna att testa sin sexualitet. Man sätter sig då lätt i ett fack som gör att man inte blir tagen på allvar.

På samma sätt som att din lycka inte är andras, så är dina problem (eller tidigare problem) med män inte andras. Jag skulle gissa att mängden självupptagna idioter är ganska jämnt spritt mellan könen. Det är iaf min erfarenhet. Sedan det kanske visar sig på olika sätt, och där är vi ju lätt 'förblindade' över vårat egets köns brister.
  • UpsyDaisy
    Anonym skrev 2009-12-21 11:23:32 följande:
    Statistiken visar att det är vanligare med våld inom homosexuella relationer. Det är också vanligare med kortare relationer...
    Inte i lesbiska förhållande...utan bara i gay-relationer. Och det beror mycket på att män är våldsammare än kvinnor, så naturligtsvis finns det större risk för våld i en relation som består av två män. Samma då det gäller promiskuitet, män har kortare relationer.
Svar på tråden Glad att vara lesbisk