• Anonym (flata)

Glad att vara lesbisk

Jag är så glad att jag är lesbisk. Det är så himla mycket lättare att ha sunda relationer med tjejer. Tjejer är så mycket mysigare och härligare och snyggare än killar. Killar är så ofta självgoda idioter och jag är så himla tacksam att jag slipper befatta mig med dem på ett romantiskt plan.

Alla som skriver och oroar sig över om de kanske är lite bi eller om de är kära i en annan tjej. Ni måste ta chansen om ni har den! Ni kommer bli lyckligare av det.

Det här kanske låter tramsigt, men jag hör så ofta om tjejer och deras problem med olika snubbar och det är liksom samma visa varje gång och jag fattar inte att man står ut. Eller att man ens vill stå ut.

• Svar på tråden Glad att vara lesbisk
  • Anonym (flata)
    FlamingRed skrev 2009-12-21 11:48:10 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:45:35 följande: En uppmaning som dessutom motiveras med extremt generaliserande, och antagligen felaktig, syn på "män".
    Jag skulle inte säga att den är felaktig alls. Möjligen subjektiv, men inte felaktig. Naturligtvis generaliserar jag. Något annat vore ju inte möjligt. Även om de allra flesta blir lyckligare av att vidga sina vyer, våga ta risker och och följa sitt hjärta så blir förmodligen inte exakt varenda kotte som är sugen på att vara ihop med en tjej lyckligare av att testa.
  • FlamingRed

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:53:02 följande:

Jag skulle inte säga att den är felaktig alls. Möjligen subjektiv, men inte felaktig. Naturligtvis generaliserar jag. Något annat vore ju inte möjligt. Även om de allra flesta blir lyckligare av att vidga sina vyer, våga ta risker och och följa sitt hjärta så blir förmodligen inte exakt varenda kotte som är sugen på att vara ihop med en tjej lyckligare av att testa.
    Att kalla män eller kvinnor för "självgoda idioter" och sedan kalla detta för en subjektiv syn på könet är det klokt tycker du?

Flator är överlag självgoda idioter också, subjektivt visserligen eftersom jag bara kommit i kontakt med dig.

Ser du problemet i denna typ av uttalanden?
  • Anonym (flata)
    Add3 skrev 2009-12-21 11:49:01 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:38:48 följande: Citat som "Killar är så ofta självgoda idioter " är ju inte speciellt passande om man bara vill uppmuntra nyfikna att testa sin sexualitet. Man sätter sig då lätt i ett fack som gör att man inte blir tagen på allvar. På samma sätt som att din lycka inte är andras, så är dina problem (eller tidigare problem) med män inte andras. Jag skulle gissa att mängden självupptagna idioter är ganska jämnt spritt mellan könen. Det är iaf min erfarenhet. Sedan det kanske visar sig på olika sätt, och där är vi ju lätt 'förblindade' över vårat egets köns brister.
    Väldigt lite i den här tråden riktar sig till män. Jag talar om kvinnor och män med kvinnor. Och tro mig, bland kvinnor är det inte speciellt kontroversiellt att prata om män som självupptagna. Vi har växt upp med att killar överröstar oss i klassrummet, knuffar oss på gymnastiken, håller varandra om ryggen, tar för givet att deras åsikt är intressant, väljer andra män framför kvinnor, för at inte tala om slår kvinnor och våldtar kvinnor, fast nä: jag orkar inte göra det här till en diskussion om jämlikhet eller bristen på jämlikhet.

PS Nu antog jag att du var man.
  • Trollet Ludenben
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:45:35 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-12-21 11:41:34 följande: Men jisses. Den här tråden ligger under homo/bi/trans för den riktar sig inte till folk som är hetero och glada med det. Det handlar inte om hur dåliga män är. Det här är en uppmaning till tjejer som tvekar att våga ta steget.
    Du förstår inte vad jag skriver. Jag skriver inte folk som är glada hetero. Läs om, läs rätt.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Anonym (flata)
    FlamingRed skrev 2009-12-21 11:56:38 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 11:53:02 följande: Att kalla män eller kvinnor för "självgoda idioter" och sedan kalla detta för en subjektiv syn på könet är det klokt tycker du? Flator är överlag självgoda idioter också, subjektivt visserligen eftersom jag bara kommit i kontakt med dig. Ser du problemet i denna typ av uttalanden?
    Det är okej om du inte förstår den här tråden. Jag riktar mig inte till dig. Om jag skriver en artikel i en fotbollstidning så börjar jag inte med att förklara offsideregeln utan antar att läsarna förstår sig på den ändå.
  • Anonym (flata)

Trollet Ludenben skrev 2009-12-21 11:58:08 följande:

Du förstår inte vad jag skriver. Jag skriver inte folk som är glada hetero. Läs om, läs rätt.
    Det är du som inte förstår vad jag skriver, men jag kan leva med det.
  • FlamingRed

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:00:08 följande:

Det är okej om du inte förstår den här tråden. Jag riktar mig inte till dig. Om jag skriver en artikel i en fotbollstidning så börjar jag inte med att förklara offsideregeln utan antar att läsarna förstår sig på den ändå.
    Tja, jag förstår vad du vill få sagt, jag förstår att du gör onödigt hårda generaliseringar.

Och rent ut sagt kränkande uttalanden, hade du riktat samma kommentar till en annan folkgrupp än män så hade det kunna bedömmas som brott mot lagen om hets mot folkgrupp.

Liknelsen med fotbollsregler förstår jag dock inte, finns här några regler jag inte känner till?
  • Anonym (flata)
    FlamingRed skrev 2009-12-21 12:02:57 följande:
    Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:00:08 följande: Tja, jag förstår vad du vill få sagt, jag förstår att du gör onödigt hårda generaliseringar. Och rent ut sagt kränkande uttalanden, hade du riktat samma kommentar till en annan folkgrupp än män så hade det kunna bedömmas som brott mot lagen om hets mot folkgrupp. Liknelsen med fotbollsregler förstår jag dock inte, finns här några regler jag inte känner till?
    Liknelsen innebär att man anpassar tilltalet efter dem man riktar sig till. Och om män känner sig kränkta av det jag skriver, so be it. Ärligt talat. Ta en titt över planeten och analysera graden av jämlikhet. Som kvinna kan jag tycka att det är rätt jävla kränkande också.
  • FlamingRed

Anonym (flata) skrev 2009-12-21 12:06:43 följande:

Liknelsen innebär att man anpassar tilltalet efter dem man riktar sig till. Och om män känner sig kränkta av det jag skriver, so be it. Ärligt talat. Ta en titt över planeten och analysera graden av jämlikhet. Som kvinna kan jag tycka att det är rätt jävla kränkande också.
    Och om man skriver på samma sätt om judar... Kan man bara komma undan med det genom att hävda att man "anpassar tilltalet efter dem man riktar sig till"?

Jo du.
  • veda
    UpsyDaisy skrev 2009-12-21 11:48:35 följande:
    Jag önskar att jag var lesbisk...så kunde jag dejta någon med normal hjärna ;) Fast nu är det så att jag har en rejäl svaghet för håriga manliga MÄN :D
    Beklagar... Men det går att programmera om sig! Len kvinnohud kan smälla högre än ett hårigt bröst.
Svar på tråden Glad att vara lesbisk