• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • BettanB

icka: Så klart att man gör vad som helst för att slippa få fler missfall. Fattas bara annat. Men faktum kvarstår ju att du HAR haft tur och glidit på i bra tempo.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

TT & Sparken: tack, det behövs verkligen idag. Har en riktig pissdag.

Piratpartist, javisst!
  • icka76

Bettan: Det erkänner jag. Men jag håller med om att du blivit riktigt illa och nonchalant behandlad på SU. Det finns tyvärr ett par rötägg där. Jag tycker nog ändå att du ska skriva och berätta hur du blivit bemött. Ju fler som gör det ju bättre är det. VECen verkar vara mycket mån om att patienterna bemöts på ett bra sätt. Du får en stor varm kram av mig oxå och du vet att jag inget hellre önskar än att det ska gå bra nästa gång, för oss alla.

Irma: Synd att hon inte tar emot fler patienter, men man förstår ju att hon inte kan ha hur många som helst. det borde finnas fler som henne. Kan du inte fråga henne om det finns någon annan i närheten som oxå "tror" på immunologiska orsaker.

• BettanB

icka: ja, jag borde väl egentligen skriva. Har börjat ett par gånger, men det låter bara så tramsigt och gnälligt.... Får försöka igen helt enkelt.
    Och tack. {#lang_emotions_kiss}

Piratpartist, javisst!
  • Bebislängtan82

Den här  Dr LM ni pratar om, har han/Hon någon hemsida? vad hjälper h*n en med?

Är 2010 vårt år
  • BettanB
    Bebislängtan82 skrev 2010-01-10 16:17:20 följande:
    Den här  Dr LM ni pratar om, har han/Hon någon hemsida? vad hjälper h*n en med?
    Det är en läkare i Helsingborg som forskar på upprepade missfall och behandling med innohep.
    Piratpartist, javisst!
  • Snulan

Haft 2st MA runt v10 där det hade slutat växa ca 1-2v innan. Sedan 2 tidiga missfall som nästan blev som försenad mens...så det var inte lika tungt även om den krampande känslan alltid är obehaglig Det senaste MA:t blev bekräftat 25/8. Allt blödde ut helgen 5/9 Mensen kom 8/10 så nu är det fullt möjligt att det kan bli nåt igen... som jag alltså vill men ändå får ångest för... skitkänsla! Grrrrr!

efter regn kommer solsken...
  • Snulan

Oj då, råkade klicka in det innan jag skrivit klart

Jag har följt tråden ett tag men nu kände jag att jag måste väl ta å hoppa in på riktigt

Det där var iaf min "historia" jag har varit på Akademiska sjukhuset i Uppsala där de tog en massa blodprover, både gällande arvsanlag, immunologi, koagulering mm. Inget visade något som helst avvikande... vilket iof är bra men ändå tungt då man inte känner att man kan göra något åt det.

Just nu går jag på akupunktur hos Dr Pan i Uppsala, han är "känd" för de små mirakel han hjälp att bli till genom sina behandlingar... så jag hoppas det ska gå bra Är det någon här som har erfaranhet av akupunktur?

De lika blodförtunnande medel ni skriver om att man kan få om man blir gravid... kan man få dem även om man fått ett koagulationsprov som är normalt?

efter regn kommer solsken...
  • BettanB

Hej och välkommen till oss, Snulan.
    Beklagar verkligen dina missfall.
    Ja, här hittar du en samling tjejer som kan konsten att stötta varandra och kommer med uppmuntran och bra tips. Ovärderligt! Jag hade varit knäpp (knäppare?) för länge sen om jag inte hade haft de här tjejerna.

Och ja, det är mediciner man kan få (om man har turen att träffa en vettig läkare) även om proverna inte visar något. Själv får jag innohep och sen självmedicinerar jag med ASA (albyl). Båda från ÄL.

Piratpartist, javisst!
  • Bling1975

Bettan, massor med kramar till dig nu när du känner dig nere. Vad önskar du dig mest från din läkare? Fler prover, andra mediciner, eller helt enkelt lite mer empati och engagemang? Det sista får jag verkligen av min nya läkare även om han absolut inte tror på hälften i Beer-boken och det är så mycket värt.

Vad tror du om att prova kortison nästa gång, det börjar ju tom slå i sverige nu vid immunologiska orsaker, och den engelska kvinnliga forskaren som jag har tappat namnet på verkar ju få fina resultat. IVF Falun skriver numera ut det vid upprepade missfall emmer minus efter IVF och deras hemortsläkare börjar också bli positiva. (Min nya läkare är en av dem). Tyvärr så verkar de inte ha någon i Göteborgstrakten.

Jag hejar i alla fall på dig!

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13