• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • icka76

snigel: Underbara nyheter. Skönt att du fick träffa en av de vettiga läkarna. Jag har oxå haft mestadels tur på SU, har träffat 2 stolpskott och 2 riktigt bra. Bra att ni har en plan nu

• BettanB

Så det är bara jag som enbart träffar stolpskott på SU. Min vanliga tur. Murphy fucking loves me.

Sorg i BettanMansion.
  • Irma

Snigelkatt: Missförstå mig rätt. Men det låter lovande med proppar såpass nära i familjen. Då är ju chansen stor att dom verkligen hittar något på dina koagulationstester Framförallt kanske det bara räcker med ASA. Skönt med en bra läkare Grattis!

• Rondellen
    snigelkatt skrev 2010-02-15 16:37:14 följande:
    Hej Hej!Jag smyger mest runt i bakgrunden här i er tråd, och läser vad alla kloka gummor skriver Var idag på missfallsutredning på SU, eftersom vi fått 4 MF.Träffade världens bästa doktor, som jag varmt kan rekommendera- Åsa Magnusson. Man har ju hört att läkarna på SU kan vara lite kalla, så jag väntade mig det värsta......Hon var i alla fall väldigt förtroendeingivande, informativ och rak, men ändå varm och trevlig och gav mig hopp inför framtiden Besöket gick väl i stort sätt som jag hade tänkt. Vi gjorde vår fertilitetsutredning i somras på IVFkliniken, så de flesta prover och spolning av äggledare var redan klart.Idag gjordes VUL, och det togs en faslig massa blodprover, bla kromosomprover på oss båda. Jag fick recept på Trombyl och Progesteron att ta från nästa plus, och blir kallad åter för resultat om ca 6 veckor.Hon sa att det mycket väl kan vara att våra missfall beror på micro blodproppar i moderkakan, och den teorin tror jag på. Jag har tex inte fått äta p-piller pga att mamma och mormor hade proppar. Vi får väl se vad de säger sen. Det går ju i alla fall att medecinera!Börjar få tillbaka hoppet litegrann nu igen!Nu vågar vi börja försöka igen
    JAg vågar gissa att din teori om blodproppar kanske gäller mig med, jag har nämligen itne heller fått äta p-piller av den anledningen. SÅ jag surfar lite på din våg av hopp :)
  • BettanB

mikroproppar är ju rätt enkla att behandla ändå, så det är ju en "bra" diagnos. Lite innohep/fragmin så är saken biff.

Sorg i BettanMansion.
  • dixie81

Smyger in här hos er...
    Förra månaden: Fick plus på BIM -1 och testade svagt framåt men började blöda på BIM +2. På BIM +6 visade testet blankt, fick ÄL 3 veckor därpå och plussade nu den här månaden igen, på BIM-3. Svagt men plus (finns bild i mitt galleri, jag inbilla mig inte)... så igår, BIM-2, fick jag rosa flytningar och någon droppe blod, behövdes knappt trosskydd. Idag har det kommit blod (som... 2st 5kr kanske) så jag gissar på tidigt mf, igen {#lang_emotions_cry}
    Förstår att detta egentligen inte är någonting jämfört med alla som får mf efter mf men jag blir ändå så himla ledsen, och sjukt orolig! Vill ju också, som typ alla andra här på fl, kunna glädjas åt ett plus och våga tro att det sitter...
    Vet att det inte görs utredning förrän man fått 3 mf men tycker ni man borde kolla upp det nu ändå, privat?
    Lycka till kramar till er alla här inne!

• Mrs Sara

dixie81: Jag är verkligen ledsen för eran skull

Känns dumt det jag ska skriva nu, men idag på ruvardag 9 så testade jag och fick ett starkt plus. Så jag är gravid igen. Men frågan är om jag kommer att kunna slappna av? Ska det räcka med levaxin och Pednisolon (2,5 mg) för att pyret/pyrerna ska stanna kvar?
    Jag äter även Trombyl men det har jag gjort vid alla de senaste mf.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Irma

Dixie: Beklagar dina missfall Vet inte om du ska kolla upp det? Har du möjlighet att göra det privat kanske det känns skönt? Statistiskt sett är risken för ett 3:e missfall inte så stor iufersig. Jag vet inte, jag hade nog kört på en gång till.

Mrs Sara: Grattis!
  • TantTingeling

Grattis Mrs Sara! På vems ordination får du Prednisolon?

Irma: Hur går det för dig?

Dixie: Statistiskt sett är risken för att det ska gå illa betydligt mindre än chanser för att det ska gå vägen. Jag hade kört på.

• Irma

TantT: Med mig är det helt okej.  Molvärk kommer och går. Så något pågår ju därinne. men annars känner jag mig inte supergravid direkt. Känns hur långt som helst till VUL (nästa tisdag). Hur mår du själv?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13