• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • TantTingeling

Irma: Skönt å höra att du har lite grav.symtom, och det är inte konstigt om det inte är så mkt, det är tiiiidigt än ju! Det kommer att gå finfint! :) Det är väl ok med mig, trött som tusan bara.

• Mrs Sara

Irma och TantTingelin: Tack! Jag har fått Pednisolon utskrivet av min ivf läkare i Umeå. Jag tog upp det med han och han tyckte att det var värt att prova.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Odetta
    Mrs Sara skrev 2010-02-16 08:56:45 följande:
    dixie81: Jag är verkligen ledsen för eran skullKänns dumt det jag ska skriva nu, men idag på ruvardag 9 så testade jag och fick ett starkt plus. Så jag är gravid igen. Men frågan är om jag kommer att kunna slappna av? Ska det räcka med levaxin och Pednisolon (2,5 mg) för att pyret/pyrerna ska stanna kvar?Jag äter även Trombyl men det har jag gjort vid alla de senaste mf.
    ÅH GRATTIS!!!!! Jag fortsätter att håller tummar och tår, nu jävlar! *kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    dixie81 skrev 2010-02-15 22:59:07 följande:
    Smyger in här hos er...Förra månaden: Fick plus på BIM -1 och testade svagt framåt men började blöda på BIM +2. På BIM +6 visade testet blankt, fick ÄL 3 veckor därpå och plussade nu den här månaden igen, på BIM-3. Svagt men plus (finns bild i mitt galleri, jag inbilla mig inte)... så igår, BIM-2, fick jag rosa flytningar och någon droppe blod, behövdes knappt trosskydd. Idag har det kommit blod (som... 2st 5kr kanske) så jag gissar på tidigt mf, igen Förstår att detta egentligen inte är någonting jämfört med alla som får mf efter mf men jag blir ändå så himla ledsen, och sjukt orolig! Vill ju också, som typ alla andra här på fl, kunna glädjas åt ett plus och våga tro att det sitter...Vet att det inte görs utredning förrän man fått 3 mf men tycker ni man borde kolla upp det nu ändå, privat?Lycka till kramar till er alla här inne!
    *kramar om och välkomnar dig hit* Har inte så mycket klokt att säga, det finns det andra här som är mycket bättre på...men jag beklagar verkligen. *kramar om igen*
  • icka76

Sara: GRATTIS!!!!

Irma: Klart det händer grejer där inne, det är din bebis som växer vännen Håller tummarna på tisdag för dig.

Dixie: Beklagar dina mf.

• Odetta

Vet ni vad? Jag är så himlans glad idag

Idag på dag 22 efter skrapningen så fick jag jätte positivt på ÄL testet!!! Åh jag är så glad på min kropp!!!

men nu en fråga...hittils har jag ju ätit 1/4 albyl minor från ÄL, men det funkade ju inte. Så nu funderar jag på 1/3 albyl minor istället...visst är det fortfarande ok? Och vad mer kan man äta från ÄL? Funderar på att ringa kvinnokliniken i morgon, men skulle ju vara bra att veta vad man ska tjata om

*kram på er alla från en glad odd*

• Strix

Mrs Sara - sköldkörteln är en mycket större bov än många läkare vet. Tom så bra värden som TSH på ned mot 1.5 kan ge skillnad i missfallshänseende. Lita på levaxinet! Och stort grattis till plusset!

kör hårt odd!

Sorry - har supermycket på jobbet och är bara inne ibland. Blir snabbläsningar och snabbsvar.

• dixie81
    Odetta skrev 2010-02-16 20:41:53 följande:
    Vet ni vad? Jag är så himlans glad idag Idag på dag 22 efter skrapningen så fick jag jätte positivt på ÄL testet!!! Åh jag är så glad på min kropp!!! men nu en fråga...hittils har jag ju ätit 1/4 albyl minor från ÄL, men det funkade ju inte. Så nu funderar jag på 1/3 albyl minor istället...visst är det fortfarande ok? Och vad mer kan man äta från ÄL? Funderar på att ringa kvinnokliniken i morgon, men skulle ju vara bra att veta vad man ska tjata om *kram på er alla från en glad odd*
    Tack och GRATTIS! Måste kännas superskönt {#lang_emotions_smile}
    Jag vet att det tyvärr nog bara är att vänta och se (har ju inte ont)... idag har det "bara" varit ljusbruna-rosaaktiga flytningar, när jag torkat mig. Vill ju att det ska komma ut om det är "dåligt", inte gå o bära på nåt tok. Sätt igång liksom så man kan sluta hoppas! Dumma kropp... Himla bajs-barnverkstad {#lang_emotions_wink}

Tack ni andra också, känns så skönt med fl där man kan få svar på det mesta, så snälla människor det finns. Kram och lycka till alla!
  • Bling1975

Grattis Sara!

Själv har jag haft världens antiklimax idag.

Jag mejlade min läkare i London eftersom vi inte hade fått provsvaren ännu. Då lämnade jag mitt faxnummer eftersom jag är lite otålig. Det är en virituell fax så jag får dem som en pdf i ett mejl. Först så skrev de tillbaka att numret inte fungerade men sedan plingade det till i datorn från ett engelskt nummer. Med hjärtat bankande i 180 så vidarebefodrade jag till min man så vi kunde öppna och läsa tillsammans.

Öppnade filen och fick mitt resultat på DQ Alpha provet, men när jag skulle gå vidare och kolla min mans så upptäcker jag att det inte var några fler sidor, de hade inte gått igenom. Och bara mitt prov säger ju ingenting utan min mans så vi fick inte en enda ledtråd. Och jag fick inte tag på dem igen. Hoppas på att få resten imorgon.

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13