• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • icka76

Hammoleket: Härligt! Bra att läkaren tog dig på allvar med skölkörtelproverna.

• BettanB

irma och icka: Skall vi ses vid Kopparmärra kl: 13:00? Jag inboxar mitt mobilnummer, just in case. Ingen mer som är sugen på fika i Gbg?

feia: Hu, vad jobbigt med ständigt skrämselhicka. Hoppas verkligen att det inte finns anledning till oro. Nu skall det ju bli lite ordning ju. .-)

MB: Hej, vännen. Hur är läget med dig?

Piratpartist, javisst!
  • Bling1975

Bettan, synd att ni är så långt borta!

Vi kanske kan få till en stockholmsfika i tråden när den här sabla kylan försvinner för just nu går man inte ut frivilligt.

Hammoleket - grattis, underbart med ett lyckat VUL och skönt med nya prover.

Feia - hoppas hoppas att allt är bra!

TT - samma gäller dig, håller verkligen tummarna för att det går vägen nu!

Ego:

Har träffat min nya läkare här hemma idag och kikat lite på vad han kan göra för oss i samband med vår utredning i London. Han är inte riktigt med på hela tåget, men absolut ingen motståndare.

Han är positiv till Trombyl, heparin och kortison så det var inga problem. När de gällde de andra som IVIg, Humira och LIT så var han rätt neutral och lär nog inte skriva ut något men så länge det inte skadade fostret så var det ok med honom om vi valde att göra det.

Vi fick även kopior på alla hans labblappar då han är villig att ta alla prover som finns på dem som läkaren i London vill ha vilket är toppen.

Han tog om alla basprover och några specialprover för att se hur mina ägg mår så vi vet hur mycket tid vi har på oss. Han gjorde dessutom 4-5 odlingar för olika saker som tex bakteriell vaginos mfl. och gör gärna om dem om jag plussar.

På det stora hela så var han supermysig och trevlig och vi kommer att flytta våra små eskimåer till Falun och använda honom som hemortsläkare.

En bra dag helt enkelt!

• BettanB

Bling: Verkligen synd.
    Men vad roligt att höra att läkaren är så med på noterna! Å nu får vi hoppas att det skall göra susen. När åker ni till England?

Piratpartist, javisst!
  • Bling1975

Vi har inte bokat ännu, men om allt fungerar så blir det nog i slutet av januari eller börja på februari.

Hur går det för dig vännen, börjar ni komma ut på banan igen? Vad är planen? Kram

• BettanB

Bling: Vad spännande!

Nä, här går det inte alls. Vi försöker igen, men det vill sig inte. Och allt känns rejält tungt och trist just nu. Försöker mest tuffa på och inte tänka för mycket; stannar jag upp så kommer funderingarna ikapp och då mår jag skit. Fy fan för det här.

Piratpartist, javisst!
  • Bling1975

Fy fan är verkligen ordet. Vi har ju hållit oss borta rätt länge från hela fertilitetsracet och jag fasar lite för att kasta mig in i det igen för jag vet ju hur ont det gjorde. Får du någon behandling nu? Beer var ju lite förespråkare för att många missfall om det var av immunologiska skäl kunde leda till tidigare och tidigare missfall så det kan ju vara bra att få hjälp redan vid försöken. Ska i alla fall hålla tummarna för dig!

• BettanB

Bling: Får innohep från ÄL numera, men det är också allt. Från SU får jag inget stöd alls. Nätt och jämt att de velat följa upp med skkprover. Nu sist låg TSH äntligen under 2,0 och nu verkar läkaren mena att det inte behövs fler prover. Jag vet inte vad jag skalll tänka om dem och deras sanslösa inkompetens längre. Och vet inte vart jag skall vända mig heller. Orkar inte ta tag i något längre...
    Självmedicinerar med ASA från ÄL och tar extra E-vitamin och folsyra (förutom alla andra vitaminer). Kommer självmedicinera med prednisolon (som jag fått tag på via underbara människor på fl) från plus. Om det nu någonsin blir plus igen....

Tack för tummarna!

Piratpartist, javisst!
  • monchichi76

Hej

Jag har nu i jul fått mitt tredje MA under detta år.. Första och sista upptäcktes i v 12-13..det andra i v9.
    Jag är totalt sönderknäckt..orkar knappt vara vaken på dagarna..Vet inte om det beror på kropp eller själ?

Jag har nu fått Folacin utskriven och jag ska ta Albyl vid nästa graviditet.Har även själv införskaffat B12.
    Är det nåt mera man kan tänka på att börja äta? Eller nåt man kan ta upp med läkaren? På måndag ska jag ringa in och begära en utredning, tänker inte vänta till ett ev. nytt mf/ma!
    Tar emot alla tips och råd som ni har!

• Irma

Hammoleket: Å vad härligt Denna har nog bestämt sig för att stanna

Icka & Bettan: Jag kan inte på dagen, måste jobba
    MB: Hej! *vinkar*
    Bling: Vad skönt att ni har fått tag på en bra läkare Och slutet januari-februari är ju jättesnart
    Bettan: Du ska inte försöka komma till DrMH som jag har nu? Hon tyckte att SKK-prover var viktiga, hon tog ju om dom på mig fast dom första var ok. Jag fick ett bra intryck av henne. Jag kände mig omhändertagen!
    Monchichi76: Beklagar att du fått ännu ett missfall Efter 3 MA ska man få någon slags utredning. Förstår om du känner dig trött. Jag var så deppig efter mitt 3:e. Var inte på jobbet på 1 månad. man behöver återhämtning!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13