• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • bubblan73

Hoppar in och säger ett litet hej till alla, nya som gamla!

• icka76

Monchichi: Hej vännen! Fy fasen vad trist att vi ska springa på varandra igen, beklagar verkligen allt som hänt.

Irma och Bettan: Kan vi inte skjuta på det då, så att även de som inte kunde den 4e kan hänga på? Jag är inte jättepigg på att behöva köra fram och tillbaka iom att jag är i stan på morgonen.

Feia: Att 3 cm kan vara så vackert

MB: Härligt med en rövare i magen

Bling: Bra att läkaren trots allt verkar gå med på det mesta. Hoppas att ni får den hjälp ni behöver i England.

Irma: Kan du inboxa mig din läkares mail. Jag kontaktar henne om jag inte får det jag vill av SU nu den 20/1

Vill passa på att önska er alla ett gott nytt år.

• BettanB

lia: Är ingen expert alls på just trak, men har för mig att det beror lite på vilken typ av trak det är. Tycker att du skall ta ett ordentligt snack med din läkare om det. Och kanske kolla in på någon av skk-sidorna och fråga mer.
    www.thyroid.se/
    turtles.egetforum.se/board/index.php

icka: Kanske lika bra att skjuta på det då... Vi tittar på ett nytt datum i januari tycker jag. Jag börjar jobba igen den 7/1 så efter det kan jag på eftermiddagar.

Piratpartist, javisst!
  • icka76

Bettan: Jag jobbar inne i Göteborg så eftermiddagar/kvällar fungerar bra.

• Irma

Feia: Grattis till 3 cm undebar liten klump

MB: Skönt att du mår bra (trots blodtryck) och att liten mår fint  
    Icka och Bettan: Ja vi kan ju ta det en dag när fler kan. Eftermiddag/kväll fungerar bra för mig också. Tidigast 16:30 bara (jobbar inte inne i stan nu).
    Bubblan: Hej! Hur är det?
    Icka: har inboxat mailadressen. Hoppas dom på repro är med på noterna så du slipper söka dig vidare! 
    Alla: Måste berätta om en underbar vän jag har. Nu, innan jul frågade hon mig om det var okej att skicka ett julkort från dom med deras lille på (han är ett halvår). Dom själva har fått kämpa och genomgå IVF för att få honom. Hon minns själv hur hon hatade alla dessa söta julkort på alla andras barn. Blev så rörd av att hon frågade. Folk som inte varit barnlösa förstår inte...
    Nej nu är det dags för förberedelser inför nyårsmiddag. En god vän kommer över och äter middag med mig och sambon. Orkar inte med fest, låtsas vara riktigt glad osv. Kl. 17 är det dags för det stora årliga fyrverkeriet inne i GBG!
    Gott Nytt år till er alla underbara här inne!
  • icka76

Tack Irma! Hoppas inte heller att jag behöver utnyttja den. Visst är sånna vänner guld värda. Jag har oxå en vän som alltid visar full förståelse över att jag inte vill ha för mycket bebissnack. Hon är mamman till min blivande gudson och de kommer hit i kväll. Konstigt nog så tycker jag inte det är jobbigt att träffa honom eller hans syster, men det är nog för att det känns så naturligt med dem.

Håller på förfullt med förberedelserna. Vi blir inte heller många, bara vi och 3 till + 2 barn.
    Ska snart skriva ner årets alla skithändelser på en lapp för att sedan elda upp den vid tolvslaget. Nästa år måste bara bli bättre.

Gott nytt år

• Strix
    icka76 skrev 2009-12-31 15:58:47 följande:
    Ska snart skriva ner årets alla skithändelser på en lapp för att sedan elda upp den vid tolvslaget. Nästa år måste bara bli bättre.
    Vilken strålande idé!

lia - jag kan inte heller trak, men det kan vara en orsak till missfall och kan medicineras. tror faktiskt att det kan leda till något positivt!

MB - undrar också hur långt gången du är nu?
  • lia27
    feia skrev 2010-01-01 12:19:33 följande:
    Vilken strålande idé! lia - jag kan inte heller trak, men det kan vara en orsak till missfall och kan medicineras. tror faktiskt att det kan leda till något positivt! MB - undrar också hur långt gången du är nu?
    Tac för ditt svar!

Got fortsättning tjejer!
    Nu får jag snart börja försöka igen:)
  • Mikes bride

Gott nytt år underbara vänner!

Idag har jag och maken en sån där riktigt skön "nyårsdags-slappardag" DVS gör inget vettigt alls!
    Vi var på fest igår, men det var en riktigt lugn tillställning. Trevligt och avslappnat.

Jag går in i v.23 idag, och det känns heeeelt overkligt! Kan inte fatta att det förhoppningsvis går vägen den här gången och att vi äntligen kommer att bli föräldrar 2010.
    Det kändes ju helt hopplöst för ett år sedan när jag låg på sjukhuset och blev opererad för utomkvedshavandeskap ena veckan och maken blev opererad för cancer veckan efter! Då var det nära att jag kastade in handuken!
    Så alla tappra underbara kämpar.... ge inte upp!!!  Det är värt alla möten med hopplösa läkare och att få kämpa sig blå för att få rätt behandling.
    2010 ska bli ett toppenår med många fiiiina + och trådbädisar!

• Strix

MB - kände inte till hela storyn, vilken saga!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13