• lia27

Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del13

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

• Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13
  • icka76

Snigel: Föstår att du har svårt att glädjas med din syster. Vet hon om att du precis haft et mf? Ska du ha samma medicinering nästa graviditet eller blir det fragmin?

jag börjar bli mer än nervös nu inför fredag. jag nojar mig massor. fast egentligen har jag ingen orsak, har symtom kvar, dock inte lika kraftiga men jag är ju snart i v.12 så givetvis minskar symtomen. men jag kan ändå inte sluta tänka att Liten har dött.

• snigelkatt
    icka76 skrev 2010-03-03 11:01:42 följande:
    Snigel: Föstår att du har svårt att glädjas med din syster. Vet hon om att du precis haft et mf? Ska du ha samma medicinering nästa graviditet eller blir det fragmin?jag börjar bli mer än nervös nu inför fredag. jag nojar mig massor. fast egentligen har jag ingen orsak, har symtom kvar, dock inte lika kraftiga men jag är ju snart i v.12 så givetvis minskar symtomen. men jag kan ändå inte sluta tänka att Liten har dött.
    Jag berättade för henne i måndags. Hon bor i stockholm nu, och kommer hem på fredag, då ska vi ses hos våra föräldrar.
    Uppskattar dock att hon berättade det i telefon, och inte under middagen på fredag typ.... det var svårt för henne oxå att berätta, hon var jättenervös.

Vännen, ska tänka på dig på fredag! Det kommer ju gå superbra, och du kommer få se Liten vinka till dig Har all förståelse för att du är nervös. Med vår historik kan man inte vara annat. Snart är du ju i "Safe Zone". Vilken tid ska  du in? Lova att höra av dig direkt efter!
  • icka76

SNigel: Ska vara där 8.15 så jag tittar in här när jag är färdig.

• Irma

Jag vet en kommentar som är ännu värre än att missfallen beror på fel på foster. Tar du det lugnt och så? Du kanske har stressat?? :-[

Snigel: Å vad tungt med systers graviditet förstår att  det känns dubbelt! 
    Hur mår du efter senaste missfallet? Kan vara stora chanser att det fungerar bättre med ASA redan från ÄL. Enligt min läkare är det viktigt att börja redan vid ÄL.

Icka: Ska hålla tummarna för dig på fredag. Jag ska också upp till SMVC på fredag. kl 15, tog en sen tid. Om klumpen inte lever slipper jag gå tillbaka till jobbet och försöka jobba. 

• Spirit

feia - vi har fått fyra missfall - alla efter ivf. Så det argumentet från läkarna håller inte!

• Strix
    Spirit skrev 2010-03-04 00:34:37 följande:
    feia - vi har fått fyra missfall - alla efter ivf. Så det argumentet från läkarna håller inte!
    Jag tror inte ens de tror att det är ett argument. Men de orkar liksom inte hitta på något annat. Klinikerna tjänar sina pengar på insemination och IVF - inte att ta prover för utredning. Det är egentligen konstigt att ingen klinik även erbjuder ett paket med missfallsutredning. Vi hade gärna lagt pengar på det istället för fler IVF:er med plus som följs av missfall.

Men en läkare hjälpte ju oss till slut. Men det var verkligen inte inom privata vården utan på sjukhus. Så, jag ska försöka att inte vara arg och bitter på de barn som nu hade kunnat springa omkring och leka om läkarna hade skött sig.

Vi väntar en pojke enligt BM som gjorde RUL. Han är otroligt fin och jag känner honom röra sig i magen. Några gånger har han faktiskt sparkat så att det har gjort ont. Blir sjukt glad av det för jag tänker att det borde vara ett tecken på att han är stark. Det känns så konstigt och härligt att vår väntan kanske är över efter fyra år.
  • Strix
    Spirit skrev 2010-03-04 00:34:37 följande:
    Jag tror inte ens de tror att det är ett argument. Men de orkar liksom inte hitta på något annat. Klinikerna tjänar sina pengar på insemination och IVF - inte att ta prover för utredning. Det är egentligen konstigt att ingen klinik även erbjuder ett paket med missfallsutredning. Vi hade gärna lagt pengar på det istället för fler IVF:er med plus som följs av missfall.

Men en läkare hjälpte ju oss till slut. Men det var verkligen inte inom privata vården utan på sjukhus. Så, jag ska försöka att inte vara arg och bitter på de barn som nu hade kunnat springa omkring och leka om läkarna hade skött sig.

Vi väntar en pojke enligt BM som gjorde RUL. Han är otroligt fin och jag känner honom röra sig i magen. Några gånger har han faktiskt sparkat så att det har gjort ont. Blir sjukt glad av det för jag tänker att det borde vara ett tecken på att han är stark. Det känns så konstigt och härligt att vår väntan kanske är över efter fyra år.
  • icka76

feia: Vad underbart det låter Jag hoppas kunna lägga lite av min oro åt sidan om det ser bra ut i morgon. men usch vad nervös jag är. Försöker tänka att om det inte ser bra ut så har vi ju faktiskt överlevt två gången tidigare och kommer säkert göra det även denna gången. Det tråkiga är att jag har inte tagit till mig denna graviditeten alls har enbart tänk fram till den 5/3 sen är det bara svart. Har knaappt ens vågat öppna mina gravidböcker som jag köpte första graviditeten. Men jag har inga som helst tecken på att det ska ha gått dåligt så jag försöker tänka att oddsen är på vår sida och det är ganska stor chans att vi får se en levande bebis där inne. Går ju in i v.12 i morgon så man borde ju kunna slappna av lite.

• Strix

icka - håller tummarna för morgondagen!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del13