• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • BackinBlack

Jag funderar på att shoppa så lite som möjligt även om jag inte klarar att sträcka mig till ett shoppingfritt år. Det är duktigt av er Mirjam!

Barnen har ärvt en hel del, men saknar t ex gympadojjor och sommarskor. Vincent har ingen vettig jacka till våren/sommaren när det inte krävs fleecefodrat regnställ. Och jag pendlar i vikt så när jag börjar jobba behöver jag köpa lite till. Puh. Därför kollar jag Blocket och är intresserad av loppis för barnen i alla fall.

• Mirix

Marina, nu har vi fått en myra som blir alldeles skogstokig när vi lagar mat eller diskar,,..  *jippi....kajej matherfuckers...* Har ni löst det?

• Annelie E
    Mirix skrev 2010-02-23 17:53:25 följande:
    Marina, nu har vi fått en myra som blir alldeles skogstokig när vi lagar mat eller diskar,,..  *jippi....kajej matherfuckers...* Har ni löst det?
    Här hemma kan jag bli tokig - för många som vill hjälpa till...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Mirix

HUr gör jagså att en 15månaders kan hjälpa tilll?

• evani

nea hjälper mig att "hänga tvätt" eller sprida ut kläderna så mycket som det går... :) men det är ok för mig hon vill ju "hjälpa" och det uppmuntras. Sen fyller hon även på toapapper i hållaren o klappar händerna när hon lyckas. så lite kan hon oxå göra den lilla fisen...

hon har bara kräkts en gång idag men haft diarrer x flera, men fått i sig lite kyckling nu ikväll o börjar bli sig lik igen i humöret förutom att hon ar tröttare o gosigare än normalt.  O med tanke på snökaoset i landet så är jag glad att jag inte kom väg till Göteborg.

Linnéa föddes 090127
  • Marina

Mirix Liam står och diskar medan jag lagar mat och Isa sitter och river ut alla lock och annat roligt hon hittar i skåpen =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Mirjam: Diska!! Det är toppen, Gustav har älskat det läääänge. Han står på en stol vid diskbänken och slabbar och har sig, han får ha diskborsten och så brukar han ha en bunke i plast och lite andra smågrejjer, han häller vatten emellan och har allmänt kul! Man får ju torka både barn och golv efteråt, men det är det värt!!  

och menar du att det är ngt fel på spiderman och militärkläder??? Va va va?? !!  
    De har jag slängt eller lämnat till kyrkans insamlign  
  • Stora syster

Gud så fiiint det är ute! Nån som vill ut o promenera? Måste bege mig mot en mataffär för lite komplettering också, om nån vill ta en kaffe i centrum eller så? kommer somna  om jag sitter här mkt längre till nu, så det e bäst att jag beger mig o lämnar barn, todelooo!!

• Lilla

Utteröga: du kan åka med mig. Inga problem. Inboxa mig ditt mobilnr så skickar jag ett sms är jag är på väg. Kan jag och Mirix hämta dig på Barsbro torg?

Flingan: kl. 19 blir bra.

Mirix: då dyker jag upp strax före 19. Messar er när jag är på väg. Och jag ser också gärna Melodifestivalen så det blir bra!

Utteröga: hur gick intervjun? Vad är det för jobb?

Är helt slut efter en superintensiv dag på jobbet igår och den senaste veckan har jag sovit så illa så jag blir snart tokig. Jag är van att vakna minst 1 gång/natt, men nu är det mer 6 ggr/natt och jag orkar inte. Får huvudvärk av det också.

Strax ska jag bege mig till jobbet. Börjar senare eftersom jag jobbar till 18 idag.

Stora syster: ja, vädret är härligt idag!

• BackinBlack

Mirjam: Vincent får småpula med äppelbitar eller majskrokar, alternativt riva ut saker ur skåp och lådor i hans nivå medan jag och kanske Uma lagar mat/bakar. Igår var han så nöjd medan vi gjorde småkakor.

Stora syster: Underbart väder! Men jag känner mig inte tiptop och Uma är snorig och hemma från dagis.

evani: Hoppas att hon har fått i sig mer nu.

Lilla T: Vad snällt. Självklart kan jag stå vid Barsbro Torg, det är min vanliga upphämtningsplats. Inboxar numret.

Själv blev jag helt matt och ont i kroppen igår, idag är jag också matt men inte särskilt förkyld. Lite illamående också. Eftersom jag har bestämt mig för att starkt ogilla p-sprutan så skyller jag mycket på den. Men jag har ju inga belägg direkt.

Intervjun idag blir inställd för att jag inte mår toppen och Uma har hostat inatt, snorar och ser bra hängig ut. Jobbet är inom ekonomi, ska effektivisera och se över alla bitar, föra statistik och så men det är via bemanningsföretag vilket betyder timanställning och de vill ge mig 3 000 kr mindre i lön (vilket blir ännu mindre beroende på hur månadens dagar ser ut). Så just nu ligger det på is. Har ringt och avbokat och så får jag se om de ringer tillbaka för en ny tid.

Vi har varit ute och lämnat lillebror på dagis. Nu ska vi fixa ett grattiskort till en sjuårig kusin och posta det ihop med de sista inbjudningskorten till kalaset. Måste lämna en film på biblioteket också. Annars borde vi göra så lite som möjligt. Jag måste bara öva lite på hur man gör "ingenting".

Svar på tråden Järfällatråden 8