• Anonym

Domningar i halva kroppen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-26 21:04
    Har sedan snart 2 månader domningar i halva ansiktet. Det domnar också i armen på samma sida. Har varit på vårdcentralen och tagit cpr och borrelia-prov och väntar på svar. Någon som känner igen sej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 19:14
    Har fortfarande domningar i halva sidan av kroppen som kommer och går. Är också fumligare och svagare på den sidan. Samt skakar mycket mer på den handen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 12:23
    Sitter nu och ska försöka få tag i neurolog mottagningen för att kanske få en tid framöver.

Tänker inte så mycket på det nu faktiskt. Har mått väldigt bra faktiskt och känner mest domningarna i kinden. de sitter i konstant. Handen skakar väldigt mycket emellanåt. Samt att jag är känslig för ljud och beröring på samma sida.

Ännu inga svar, men det har ju "bara" gått ca 5mån sen det började, vad kan man begära?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 20:29
    Har fortfarande domningar i halva kroppen konstant i olika grad av och till. Det har också tillkommit kognitiva problem. Och är konstant trött känslig, ej nedstämd utan vid gott mod tack och lov.

Har tagits en del blodprov men inget har visat något specifikt. (Lågt na, hb, högt kolestrol, Crp, socker om jag minns rätt)

Ingen klar diagnos efter över 1 1/2år med vad jag upplever som plötsligt uppkomna och tydliga smtom, vad göra?

• Svar på tråden Domningar i halva kroppen
  • Anonym

Har ingen värk dock....
    ...haft ett par dagars ensidig huvudvärk
    men annars har jag bara värk i kroppen som vanligt...

Dessutom bra reflexer och så vidare...

Så jag tror egentligen inte på Ms iallafall

• Anonym

Har också plötsligt blivit laktosintolerant och har som ett tryck i vänster öra,

känner också yrsel i vänster öra...
  • Anonym

Antar att det är en sån grej man får leva med...

• Anonym

Har en bekant som haft de så nu i ett par månader men hennes ansiktshalva svullnar och känselnedsättningen i arm/ansikte och svullnad kommer och går. Hon har tagit ryggmärgsprov, blodprov, kollat hos öronläkare om de e ngn nervinklämning bakom örat, skallröntgen mm men de hittar inget fel... 

• Anonym

Har fått besked nu att jag kommer få en tid hos neurolog antagligen i april eller senare.

Känns som en lång väntan från oktober förra året.
    Det är lite läskigt att ha domningar i kroppen, speciellt i ansiktet.
    Vaknar på natten ibland av att halva sidan är bortdomnad.
    Även halva tungan och ja det är otäckt helt enkelt.
    Önskar att jag kunde få en diagnos bara - sen får man ju ta det som kommer helt enkelt...väntan är jobbig.
    Är också svag i samma halva av kroppen samt snubblig, en gång också sluddrig i talet...
  • Anonym

Du har inte möjligen vaccinerat dig strax innan besvären kom? För det kan vara en biverkning av det i så fall.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-25 20:26:34 följande:
    Du har inte möjligen vaccinerat dig strax innan besvären kom? För det kan vara en biverkning av det i så fall.
    Skulle också tänka att det var vaccinationen.
    Men ögonryckningarna kom 2 veckor innan 
    och sen kom domningarna efter det...
    Men jäklar om det ändå är influensavaccinet,
    då jäklar är det GIFT....
    Men får nog invänta undersökningar först...
    men jäklar om det är MS också - vill inte få en dödsdom
    när jag har småbarn hemma liksom....  :,(
  • Anonym

Känns så tråkigt att behöva vänta...

...nu 4-5mån och inte ens kommit till neurolog,
    sen hur lång tid tar det till diagnos???
    Jobbigt...
    Symptomen sitter dessutom i fortfarande efter 4-5mån...
  • Anonym

din stackare....{#lang_emotions_frown}

vacciner är faktiskt giftiga och orsakar alla möjliga sjukdomar, även MS. Så svinvaccinet kan ju ha varit droppen som fick bägaren att rinna över... googla på vaccinskador eller vaccin+MS så hittar du säkert massor av info....

Hoppas på det bästa för dig!

• Anonym

En otäck sak är att jag vaknat några nätter av att halva kroppen är helt avdomnad,

inte alls kul, också snubblig i benet på samma sida och svårt prata...
Svar på tråden Domningar i halva kroppen