• Anonym

Domningar i halva kroppen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-26 21:04
    Har sedan snart 2 månader domningar i halva ansiktet. Det domnar också i armen på samma sida. Har varit på vårdcentralen och tagit cpr och borrelia-prov och väntar på svar. Någon som känner igen sej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 19:14
    Har fortfarande domningar i halva sidan av kroppen som kommer och går. Är också fumligare och svagare på den sidan. Samt skakar mycket mer på den handen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 12:23
    Sitter nu och ska försöka få tag i neurolog mottagningen för att kanske få en tid framöver.

Tänker inte så mycket på det nu faktiskt. Har mått väldigt bra faktiskt och känner mest domningarna i kinden. de sitter i konstant. Handen skakar väldigt mycket emellanåt. Samt att jag är känslig för ljud och beröring på samma sida.

Ännu inga svar, men det har ju "bara" gått ca 5mån sen det började, vad kan man begära?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 20:29
    Har fortfarande domningar i halva kroppen konstant i olika grad av och till. Det har också tillkommit kognitiva problem. Och är konstant trött känslig, ej nedstämd utan vid gott mod tack och lov.

Har tagits en del blodprov men inget har visat något specifikt. (Lågt na, hb, högt kolestrol, Crp, socker om jag minns rätt)

Ingen klar diagnos efter över 1 1/2år med vad jag upplever som plötsligt uppkomna och tydliga smtom, vad göra?

• Svar på tråden Domningar i halva kroppen
  • Roppedoppedi

Hallå hörrni!
    Jag brukar fortfarande läsa här men har inte skrivit... Har nog "stängt av" lite...

Jag har iaf varit iväg till neurologen på en undersökning och det han såg då tydde INTE på ngt neurologiskt... Han skrev dock en remiss till en undersökning då de ska sätta kanyler med ström i mina muskler. (Låter inte alls roligt...) samt att han beordrade ngr prover, bla koppar.

Mina symtom är desamma fast nu hjälper dexofenet fenomenalt så jag känner nästan aldrig ngt och det tycker jag inte om riktigt.
    Jag vet ju att ngt är fel men om jag inte känner det så börjar jag lätt tro att det är mina hjärna som fabulerar ihop smärtan.
    Därför provade jag igår (igen) att klara mig utan dexofen och idag har jag haft ont och rejäla domningar.
    Förut var det bara min ring och lillfinger som domnade men nu är det alla fingara fast olika delar på fingrarna och inte samtidigt.
    De domningar jag hade över höger kind är helt utbytt om kraftig huvudvärk bakom höger öga varannan dag.
    Jag har även ungefär som nackspärr och har inte full rörlighet då jag vrider huvudet i sidled, varken år höger eller vänster samt att sambon hittat en knöl på min rygg.
    Alldeles bredvid ryggraden på höger sida, rakt under BH-bandet typ, har jag en liten knöl som gör svinont då han stryker på den.
    Det är antagligen en muskelknut så frågan är har jag ont i armen pga knuten eller kom knuten pga att jag har ont i armen?

Värst just nu är dock inte armen eftersom medicinen funkar utan det jobbiga är huvudvärken. Det är rejäla attacker som sitter i länge och jag har tom spytt pga dem.
    Nu har iaf läkaren skrivit ut diclofenac så jag hoppas det funkar.

Vidare har jag inget fel på varken njure eller lever och mitt B12 är normalt.......
    så sökandet fortgår.....

• Anonym
    Roppedoppedi skrev 2010-03-09 20:45:11 följande:
    Hallå hörrni! Jag brukar fortfarande läsa här men har inte skrivit... Har nog "stängt av" lite... Jag har iaf varit iväg till neurologen på en undersökning och det han såg då tydde INTE på ngt neurologiskt... Han skrev dock en remiss till en undersökning då de ska sätta kanyler med ström i mina muskler. (Låter inte alls roligt...) samt att han beordrade ngr prover, bla koppar. Mina symtom är desamma fast nu hjälper dexofenet fenomenalt så jag känner nästan aldrig ngt och det tycker jag inte om riktigt. Jag vet ju att ngt är fel men om jag inte känner det så börjar jag lätt tro att det är mina hjärna som fabulerar ihop smärtan. Därför provade jag igår (igen) att klara mig utan dexofen och idag har jag haft ont och rejäla domningar. Förut var det bara min ring och lillfinger som domnade men nu är det alla fingara fast olika delar på fingrarna och inte samtidigt. De domningar jag hade över höger kind är helt utbytt om kraftig huvudvärk bakom höger öga varannan dag. Jag har även ungefär som nackspärr och har inte full rörlighet då jag vrider huvudet i sidled, varken år höger eller vänster samt att sambon hittat en knöl på min rygg. Alldeles bredvid ryggraden på höger sida, rakt under BH-bandet typ, har jag en liten knöl som gör svinont då han stryker på den. Det är antagligen en muskelknut så frågan är har jag ont i armen pga knuten eller kom knuten pga att jag har ont i armen? Värst just nu är dock inte armen eftersom medicinen funkar utan det jobbiga är huvudvärken. Det är rejäla attacker som sitter i länge och jag har tom spytt pga dem. Nu har iaf läkaren skrivit ut diclofenac så jag hoppas det funkar. Vidare har jag inget fel på varken njure eller lever och mitt B12 är normalt....... så sökandet fortgår.....
    Jobbigt att sökandet ska behöva fortsätta så!!!
    Först ska man vänta att ens börja bli utredd, sen vänta på remisser och sen tar diagnosticeringen tid med...Inte veckor eller ens månader utan år...
    Men sen om man väl kommer fram till en diagnos får man ju inte vara sjukskriven längre, utan efter ett år måste man ju till socialen...  HUH Det är ju SJUKT!
  • Roppedoppedi

Nya saker som sker!
    Idag märkte jag efter duschen att mina blodkärl syns ruskigt tydligt!
    Det är som att min hy blivit HELT genomskinlig!!?

Det behöver ju absolut inte ha med detta att göra men det är en markant skillnad och när jag googlade kom, återigen, EDS upp....

När jag nämnde EDS för neurologen tittade han på mina fingrar och sa att jag inte hade det.... Fingrarna skulle tydligen se ut på ett speciellt sätt då.
    Jag fick honom iaf att anteckna att jag misstänkte EDS.

• Anonym

Nu har jag pratat med neurolog mottagningen.

Det blir ingen tid förens i maj,
    då har jag väntat 7månader...
  • Anonym

Det är så känslomässigt jobbigt att vänta,

då jag inte vet om det är helt ofarligt eller något som jag eller medicin eller annat kan påverka :,(
    Nu är min son och min kille förkylda och jag försöker hålla mej på avstånd.
    Sist jag blev sjuk blev domningarna så mycket värre och satte sig även på sväljningar och så...
  • Anonym

Attans nu har jag huvudvärk i halva huvudet också...

...känns lagom skumt sådär...
    Men bättre än hela huvudet då jag kan koncentrerara mej på den andra halvan,
    och då känns huvudvärken lättare
  • Anonym (hmm.)

Vet inte om någon har skrivit det här då jag har bara har läst TS, men det kan inte vara kanske aura migrän?

• Anonym

Jag ska göra en test....och ta ut hormonspiralen...kanske hjälper det...kanske inte...

• Anonym

...utreds fortfarande.
    Antagligen utmattningssyndrom + vitaminbrist. 

• ingvild01

Har bara läst ts.
    Har själv för några år sedan varit drabbat av samma sak, min venster sida domnade bort mycket, ibland var den helförlamad. Detta pågick under två års tid i perioder, och berodde på stress!
    Jag var under dom två åren på alla utredningar som tenkas kunne, inget annat var fel.

Svar på tråden Domningar i halva kroppen