• lemco

Matvägrande 1-åring!!!

Min son är 1 år och matvägrar...
    han äter endast välling och modersmjölkersättning...
    Allt annat spottas ut...
    Har provat att låta honom vara hungrig innan jag provar att ge mat, men det spelar ingen roll vad jag än gör, han spottar ut ALLT!!!
    Finns det fler i min situation?
    vore skönt att prata med andra med samma problem.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-31 16:03
    Har matvägrat ALLT i 3 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-05 18:54
    Äter nu endast låglaktos majsvälling.

• Svar på tråden Matvägrande 1-åring!!!
  • lemco
    solstrålen 76 skrev 2010-01-03 15:40:46 följande:
    Ett litet tips är att skriva dagbok under en tid där ni skriver hur mycket dom äter hur dom sover, hur humöret är ochsen tar ni med det till läkaren
    det var ett bra tips.tack.
  • Lev livet som du borde ha gjort
    solstrålen 76 skrev 2010-01-03 15:34:29 följande:
    Har hon bara matvägrat en veckas tid så kommer dom nog inte göra något alla barn matvägrar ibland av olika orsaker men det brukar gå över och sen är dom tillbaks till det normala igen. Det du kan göra är att ta det lugnt erbjuda henne mat men inte tvinga henne förhoppningsvis vill hon ha efter ett tag. Hur gammal är hon och hur stor är hon (vikt, längd)
    Okej, men jag är orolig över att detta inte kommer gå över på ett tag :S Hon är 14 månader snart och väger ca 10 kg.
  • lemco
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2010-01-03 15:25:00 följande:
    Min dotter har matvägrat i snart en veckas tid :S Vet inte vad det är frågan om, och orolig är jag! Hon har alltid varit liten (smal) och vägt för lite (fast att hon alltid ätit bra innan) och jag vill absolut inte att hon ska bli mindre Vad ska jag göra?! Ska man ringa BVC eller nån? Åhhh
    får du i henne välling el ersättning?
  • caspersmamma 08
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2010-01-03 15:48:44 följande:
    Okej, men jag är orolig över att detta inte kommer gå över på ett tag :S Hon är 14 månader snart och väger ca 10 kg.
    Hon verkar vara lång och smal
    min son vid den åldern var 69cm och vägde 8kg

Har bvc anmärkt på hennes vikt för en del är ju smala av naturen och då spelar det ingen roll hur mycket mat dom får det viktiga är att se hur hon mår
    Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • Lev livet som du borde ha gjort
    solstrålen 76 skrev 2010-01-03 16:00:10 följande:
    Hon verkar vara lång och smal min son vid den åldern var 69cm och vägde 8kg Har bvc anmärkt på hennes vikt för en del är ju smala av naturen och då spelar det ingen roll hur mycket mat dom får det viktiga är att se hur hon mår
    Nja, lång är hon inte, var ett tag sen vi mätte henne men hon har alltid varit både liten i vikt (av naturen säger BVC) och kort (under kurvan) så MAX 80 cm är hon.
  • lemco
    solstrålen 76 skrev 2010-01-03 15:36:25 följande:
    Har provat enago men casper vägrar det enda han äter är nutramigen
    får ni nutramigen på recept?
  • lemco
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2010-01-03 16:05:31 följande:
    Ja, välling är det enda jag får i henne
    hur mkt välling får du i henne per dag?
  • caspersmamma 08
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2010-01-03 16:07:07 följande:
    Nja, lång är hon inte, var ett tag sen vi mätte henne men hon har alltid varit både liten i vikt (av naturen säger BVC) och kort (under kurvan) så MAX 80 cm är hon.
    okey jag tittade lite fel tittade på 12mån och sen tycker jag att alla barn är stora jämfört med min lille

Här är kurvan jag tittar på om du är intresserad

http://info.teskedsmamma.se/images/Bilder/kurvor/bvckurva_flickor.jpg
    Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
Svar på tråden Matvägrande 1-åring!!!