• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • meesa
    marsflicka skrev 2010-02-25 18:21:38 följande:
    Idag nådde jag mitt delmål och är jätte glad. En fråga nu bara...hur fortsätter jag min viktnedgång på vv internetsida? Jag är månadsmedlem och nu idag när jag fyllde i så stod det att jag nått min målvikt. Men det är ju inte sant. Jag fick en ny vikt jag ska stäva efter. Nån som kan hjälpa mig? har suttit länge och väl men fattar inte riktigt hur jag ska göra!
    Det är inte så svårt att ändra sitt viktmål när man väl kommit på hur man ska göra. Om du går in på "viktresultat" och tittar i högra hörnet så har du ju din viktnedgång och din nuvarande vilt angivna i en liten ruta. Högerklicka mellan dessa två värden i rutan så öppnas ett fönster där du kan ändra din målvikt. Ändra du till din "riktiga" målvikt direkt om du vill, för viktminskningsredskapet räknar själv ut när du nått olika viktiga delmål så som -3 kg och -10% av vikten etc och då får du så fina stjärnor så Lycka till!!
  • Villemol

+ 0,2 ....
    Hoppas verkligen att det är pga mens...har småätigt lite men hållt mig inom mina bp.
    Tänk vad nedslående det är med ett litet +.....

• RiNan
    Majlo skrev 2010-02-25 10:52:20 följande:
    Jag tränar aldrig... Vet inte när jag ska få ork eller tid.
    Men det är ju det som är så bra. Jag hade aldrig ork eller tid förut men nu har jag båda. Ork får man när man börjat... blir liksom en positiv spiral uppåt och tid tar man sig för egentligen så har man inte tid till att inte träna eftersom man får ut mer kvalité av livet när man börjar få de positiva effekterna av träning. Man går ner i vikt mer och bara efter några pass märkte jag markant skillnad i min kondition!

Det gäller att hitta något som fungerar för en själv
  • RiNan
    Villemol skrev 2010-02-26 14:38:40 följande:
    + 0,2 .... Hoppas verkligen att det är pga mens...har småätigt lite men hållt mig inom mina bp. Tänk vad nedslående det är med ett litet +.....
    Neeeee, du kommer igen nästa vecka sörru! Har du tagit mått? Kan hända att det hänt saker på måtten även om det inte har gått neråt på vågen. Det kan som du skriver vara mensen, du kan ha samlat på dig lite extra vätska etc. Finns många saker som kan göra att det blir så och så var det ju inte nå vidare stort plus. Om du inte tatt dina mått så ta dem så kan du jämföra ifall det händer fler gånger.
  • tessanpower
    Villemol skrev 2010-02-26 14:38:40 följande:
    + 0,2 .... Hoppas verkligen att det är pga mens...har småätigt lite men hållt mig inom mina bp. Tänk vad nedslående det är med ett litet +.....
    Åh det är säkert bara tillfälligt. Det blir nog bättre nästa vecka :)
  • Karin 81

-0,6 kg i morse, nice! Har kört i sex veckor nu och har inte haft några jättestora minus, men inte haft ett enda plus heller... känns jättebra. Förra gången jag var med gick jag ner betydligt snabbare, men det var som en jojo. 2 kg ner, 1 kg upp osv, känns mycket stabilare den här gången.

• Mumu

Aaaargh, det går inte bra nu! Allt bara strular, livet kommer i vägen för mitt viktväkteri, kan man säga ... Igår var vi tvungna att åka till vårdcentralen med lillan och sen blev det tight med tid innan vi skulle på en show, så då blev det sämsta möjliga val, pizza!!!! Men gud vad gott det var... Så jag räknade bort 50 poäng på gårdagen, nästan hela min veckobonus rök. Men jag tänkte att det fixar jag ju lätt, jag får hålla mig på banan resten av veckan bara. Så ringde ett par kompisar som ska komma över hit och berättade att de skulle komma lite senare, så vår eftermiddagsdejt blir mer på kvällen. Lika bra att käka nåt ihop, alltså, så vi fixar lite enkelt med tacos. Det är väl rätt okej, får kanske plats inom dagens pp, men jag VET ju att om de kommer hit på kvällen så vill jag ta nåt glas vin också... Jag vet att jag kommer att spräcka budgeten, fasen också!

Men en bra grej då: Köpte massor av frukt idag. Massor, massor! Så om folk är sugna senare på kvällen så åker det fram en fruktsallad, inte snacks.
    Bäst just nu: HIMYM
  • Villemol
    tessanpower skrev 2010-02-27 09:49:50 följande:
    Åh det är säkert bara tillfälligt. Det blir nog bättre nästa vecka :)
    RiNan skrev 2010-02-26 23:16:01 följande:
    Neeeee, du kommer igen nästa vecka sörru! Har du tagit mått? Kan hända att det hänt saker på måtten även om det inte har gått neråt på vågen. Det kan som du skriver vara mensen, du kan ha samlat på dig lite extra vätska etc. Finns många saker som kan göra att det blir så och så var det ju inte nå vidare stort plus. Om du inte tatt dina mått så ta dem så kan du jämföra ifall det händer fler gånger.
    Jag mäter mig men inget händer där direkt...
    Fast jag gått ner över 5 kg så har det knappt hänt ngt på måttbandet. Gått ner lite runt midjan och rumpan (glad över att komma i ett par undangömda byxor) men inget på armar och lår {#lang_emotions_surprised}.
    Lite svårt att mäta på samma ställe dock....

Nä, deppat klart nu...nya tag. Till sommaren ska jag vara smal(are) .

Tack för peppen tjejjer!
  • Villemol
    Mumu skrev 2010-02-27 14:02:32 följande:
    Aaaargh, det går inte bra nu! Allt bara strular, livet kommer i vägen för mitt viktväkteri, kan man säga ... Igår var vi tvungna att åka till vårdcentralen med lillan och sen blev det tight med tid innan vi skulle på en show, så då blev det sämsta möjliga val, pizza!!!! Men gud vad gott det var... Så jag räknade bort 50 poäng på gårdagen, nästan hela min veckobonus rök. Men jag tänkte att det fixar jag ju lätt, jag får hålla mig på banan resten av veckan bara. Så ringde ett par kompisar som ska komma över hit och berättade att de skulle komma lite senare, så vår eftermiddagsdejt blir mer på kvällen. Lika bra att käka nåt ihop, alltså, så vi fixar lite enkelt med tacos. Det är väl rätt okej, får kanske plats inom dagens pp, men jag VET ju att om de kommer hit på kvällen så vill jag ta nåt glas vin också... Jag vet att jag kommer att spräcka budgeten, fasen också! Men en bra grej då: Köpte massor av frukt idag. Massor, massor! Så om folk är sugna senare på kvällen så åker det fram en fruktsallad, inte snacks.
    Det är ju inte hela världen att spräcka budgeten en vecka... Det bara känns så

Jag brukar ta kyckling istället för köttfärs till mina tacos...Så gott med tacokrydda och billigare i pp .
  • ebbebulan

idag drog jag på mig ett par jeans som jag köpte precis innan jag blev gravid med sonen, dom jeansen har inte sett dagsljus på lite drygt 2,5 år. kändes nice...

imorron åker jag på semester till thailand i två veckor, ska bli intressant o se ifall jag lyckas hålla kilona nere... strandpromenader o simma i poolen blir bog bra som motion eller vad tror ni?
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints