Aaaargh, det går inte bra nu! Allt bara strular, livet kommer i vägen för mitt viktväkteri, kan man säga
... Igår var vi tvungna att åka till vårdcentralen med lillan och sen blev det tight med tid innan vi skulle på en show, så då blev det sämsta möjliga val, pizza!!!! Men gud vad gott det var... Så jag räknade bort 50 poäng på gårdagen, nästan hela min veckobonus rök. Men jag tänkte att det fixar jag ju lätt, jag får hålla mig på banan resten av veckan bara. Så ringde ett par kompisar som ska komma över hit och berättade att de skulle komma lite senare, så vår eftermiddagsdejt blir mer på kvällen. Lika bra att käka nåt ihop, alltså, så vi fixar lite enkelt med tacos. Det är väl rätt okej, får kanske plats inom dagens pp, men jag VET ju att om de kommer hit på kvällen så vill jag ta nåt glas vin också... Jag vet att jag kommer att spräcka budgeten, fasen också!
Men en bra grej då: Köpte massor av frukt idag. Massor, massor! Så om folk är sugna senare på kvällen så åker det fram en fruktsallad, inte snacks.