Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Kommer ihåg att det diskuterades här i tråden om olika salvor och krämer, men hittar inte tillbaka till dessa inlägg.
Undrar om någon har koll på innehållet i A-dermas krämer? Dottern som är mjölk, ägg och sojaallergiker smordes in med en av a dermas salvor tidigare idag och reagerade ganska snabbt. Blev svullet, rött och irriterat exakt där hon blev smord.
Jag har börjat fundera starkt på att ta bort vete (och ev havre också) från sonens kost. Jag måste bara invänta min assistent så jag kan baka bröd.
Några frågor:
vad ger ni till frukost??
Äter ni mest potatis och ris eller finns det ytterligare nåt man kan ge ist för pasta (vi äter mkt pasta tyvärr)
ger ni någon välling eller är det ersättning som blir vällingen?
finns det någon annan "mjölk" än rismjölk att dricka till barnen eller ger ni bara vatten som dryck?
Ge mig alla råd som finns!! Känns som ett STORT berg att bestiga.
Jag har funderat på detta och alla "problem" kom i höstas i oktober någon gång. Då började han sova dålgit efter att ha sovit hela nätter sen han var 4 månader. Utslagen i ansiktet kom, han började bajsa mindre och han fick mer svullen mage.
Tack för allt info. Ska försöka lära mig så mkt som möjligt nu och se hur det känns för att ev ta bort vete.
I går kväll började jag med att ta bort vällingen på kvällen (han sov ju hela nätter från 4 månader-8 månder sen slutade han med det...ungefär då utslagen i ansiktet kom). Han har sovit kanske MAX 1 hel natt i veckan sen i höstast. I natt sov han hela natten 18:30-07!! Kan ju vara en slump givetvis eftersom han sover hela natten då och då... men testar i kväll igen att inte ge välling så får vi se om det gör nån skillnad. Tyckte hans mage var mindre i morse än den brukar vara men det kan ju vara inbillning också. Får testa några nätter för att se om det finns nåt samband eller om det var slump!
Hej! Vi ska semestra i Danmark i sommar. Någon av er som har erfarenhet av vad de har för produkter för ägg o mjölkallergiker där? Finns t.ex oatleys produkter där?
mjölkfritt margarin, märket?
Eller om någon har andra tips att dela med sig av.
Kanske någon vet varför oatleys havremjölk numera ska förvaras även oöppnad i kyla. Så var det inte förut.