Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
är veteallergi nåt de växer ifrån som t ex mjölkprotein allergi oftast är? Eller är det nåt man får leva med?
Åh är det så att de små tål skafferiförvaring vore det ju toppen.......att ta med på semestern
Tredje natten utan uppvak
magen är mindre. I går var han lös i magen...undrar om det är för att han är mindre förstoppad nu?? och då blir det för mkt laktulos?? fick mindre laktulos i dag för att se hur det ser ut.
Ska titta bland det glutenfria brödet i dag och se om jag hittar nåt som han kan äta och se om det blir bättre av det!
Hm, nu var det det där med dagis. Vad har man rätt till egentligen? Vet att vissa av er fått "bråka lite". Men vad kan man kräva egentligen.
Här säger de "sätt honom på allergidagiset". MEN vi har två katter, vi får inte gå på allergidagiset och typ halva släkten har djur, ungarna älskar djur, grannarna har hundar, hästar och katter, det finns inte en chans i världen att vi gör oss av med djuren i vår närhet för att han ska gå på allergidagiset.
Och även om vi hade avlivat/gett bort våra katter så finns det ju djurhår överallt, även om man försöker ta bort det. Aldrig i livet att jag vill utsätta någon på allergidagiset för det, det kan ju innebära stora problem för någon/några. Katthår försvinner inte bara för att katterna försvinner ur huset..
Dagiset dottern går på (som är där vi fått plats till sonen) har redan en luftburen äggallergiker så det bör inte vara några problem med just ägg de 3 dagar han är där. Utan det är kontakt med sädesslag som ger eksem och får han i sig så blir han ju kass förstås.
Någon som vet vad man har rätt att kräva?
När jag nämde extra personal runt lunch 3 ggr i veckan och städ därefter (han kommer max gå 15 timmar och endast äta frukt och lunch där de nu serverar smörgås) så sa hon direkt: ja, men det är därför han bör gå på allergidagis. Men det går ju inte!!!
Tips, rättigheter, skyldigheter mm tar tacksamt emot!
Tack Blå Myran för input!
Kan väl tillägga att när jag pratade med rektorn på allergidagiset så sa hon att de inte tar bort sädesslag där heller för hans skull. Så då är de i mina ögon ingen skillnad för honom på de olika dagisen..
Förutom att det förmodligen redan är extra städ på allergidagiset. Visst de har mer kunskaper om allergiska reaktioner, speciellt snabba, men sådana har han ju inte (förutom ägg, men de har ju inte ägg där 3 dagar i veckan i nuläget pga en med luftburen äggallergi så då ska det ju inte kunna hända något).