Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Tack alla för svaren om vårdbidrag! Helst skulle jag strunta i att söka, även om vi verkligen skulle behöva dom extra pengarna.. Det är ju så oerhört mycket jobb och jag vet att jag skulle ta det ganska hårt om vi fick avslag. Har haft tillräckligt mycket motgångar från bl.a sjukvården när det gäller allergierna.. Men min man tycker ju såklart att vi ska söka! Har försökt förklara vilket jobb det är och att vi säkert skulle få avslag, men han tror inte på det.. Får väl be honom o skriva en ansökan!!
Kavat: Ja ang dagis så vet jag inte vad man har rätt att kräva men alla rekomenderade mig att flytta till Kungsbacka när jag bråkade om C för i gbg är hon inte välkommen på något kommunalt dagis, varesig vanligt eller allergi så... Så som det är gjort nu som funkar för C är ett dagis som INTE lagar maten i anslutning till lokalerna just för att inte mjöl ska kunna yra via ventilationen. Bröd serveras endast till mellis och soppa men matsalen är endast en matsal och inget som hon leker i eller något sånt. Inneskor speciellt i matsalen (gäller alla barn) olika procedurer och rutiner i samband med mat, tvätt osv. Och för att säkerställa allt så tar jag med mat, hon har egen servis i porslin, använder INGEN plast överhuvudtaget, bordet och stolen torkas efter alla måltider, hon har bordstablett osv osv osv
K Kavat: det som gör största skillnade i välmående för Siri är att det våttorkas efter varje måltid på dagis. När det inte görs mår hon inte bra. Dessutom äter hon på eget porslin, på en bricka osv osv. Hon tvättar sig inte i samma handfat som de andra barnen och hon dukar aldrig bort sin tallrik.
I dag pratade jag med dagis om sonens veteallergi. De ville att jag skulle prata med kokerskan... så jag får ringa från jobbet i morgon så det blir i alla fall i dag och i morgon MED vete på dagis..men men det gör väl inte så mkt när vi reducerat allt til NOLL här hemma.
I dag när vi åkte hem så skrattade han hela vägen hem, sjöng sånger och hade sig...i vanliga fall så brukar han gallskrika
så han verkar ju bli bättre på bara reducering av vete...undrar hur han blir när allt är borta