Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
4:e hela natten nu och mindre mage
I dag ska jag kolla blande de glutenfria bröden om det finns nåt utan vete och köpa det och se vad som händer, om det blir ännu bättre!!
Åh måste bara berätta. jag hämtade på dagis i dag (jag har inte berättat för dem att jag tagit bort mestadelen av vete hemma men jag har berättat att vi misstänker vete...) och då låg sonen fortfarande och sov, kl. 15...
Då berättade de att de upplevde honom som mycket gladare och piggare. Han sov mycket bättre (från att ha sovit mellan 15-45 minuter sover han nu 2-3-4 timmar!!) och han åt väldigt bra!
Utslagen på kinderna är nästan borta (lagt in bild i galleriet)...hemma sover han numera hela nätter, hans mage är mindre samt att han bara får 5 ml laktulos i stället för 10-15 ml och han bajsar då normalt.
vi har dock fortfarande haft kvar en macka på morgonen samt att han typ varannan dag fått pasta till lunch. Kan det bli så pass bra fast vi inte tagit bort allt vete??? Eller är det en slump?
Nu köpte jag glutenfritt bröd i dag för att försöka ta bort allt vete hemma och se vart det leder innan vi tar bort på dagis. Det enda glutenfria jag hittade på vår lokala butik innehöll vetestärkelse max 0.3% protein. Det måste väl ändå vara bättre än vanligt bröd med massa vete i eller??
Vi ska in till en större stad i morgon och köpa bröd utan vete i...men det fanns int ehär men ville inte vänta eftersom han verkar bli så mkt bättre utan.
Jag har haft problem med min mailadress så jag har inte handlat d-droppar ännu. Ni som kontaktat mig borde ha fått ett mail från mig idag. Annars maila igen på jpl73@home.se . Det är heller inte för sent för dem som missade mitt förra inlägg i frågan.