Kavat skrev 2010-01-31 20:55:11 följande:
Skriv då också upp om du gör på havredryck eller risdryck - om det är det gör skillnad. Jag gissar att du ger även i annat, så försök att uppskatta mängden havredryck per dag och se om det gör skillnad. Äter han smörgås varje dag? Välling? Köttbullar med ströbröd i? Smörgåskex. Försök uppskatta mängden vete per dag och se om det gör skillnad. Försök även ha lite koll på sojasläktingarna/baljväxter och se om det gör skillnad och om han ens får i sig? Sylt, innehåller t.ex de flesta E 202 Kaliumsorbat som min dotter reagerar på. Hallon kanske funkar men inte jordgubb osv. Det kanske inte ens är pannkaksmålen som gör honom dålig?Ja, jag tror du fattar hur jag tänker. Skriv upp allt! Man måste vara detektiv för att komma fram till vad det är.
ok ja jag ska försöka skriva upp allt jag kan komma på.
Nä jag ärockså tveksam till att det är pannkakorna utan det är nog bara en slump.
Det som var märkligt var att han fick i nacken i går men det var bara där i ca 2 timmar sen var det borta igen. Har sett att det varit på "g" förut där men inte "blommat ut" förut.
Sen har han haft lite grann på handryggen på båda händerna men i dag var det borta.
Har försökt tänka om det kan vara citrusfrukter eftersom det ju är rätt vanligt. JAg misstänker att hans "gnällighet" och hans röda kinder inte har med varandra att göra. För i tisdags morse var han ju ILLRÖD!! då sov han hela natten. så det känns som 2 skilda saker. därför tänker jag att jag måste skriva upp sovningen samt gnälligheten och det röda för att se nåt mönster.
svårt när han går på dagis att veta exakt...men man kan ju i alla flal skriva upp det han får hemma o sen vet jag att de gör allt på havreprodukter o inte ris på dagis...