Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Nu har vi fått tid för att provocera med fisk på sjukhuset. Tyvärr är det inte förren om två månader. Tydligen går det till så att först ställer de kokt fisk på bordet och ser om man reagerar. Om man inte gör det får man vara med när fisken kokas och till sist får man äta den. Det ska bli spännande att se hur Siri reagerar då hon inte visar något på tester och då ska man ju teoretiskt inte kunna reagera med tex andnöd.
Kavat: ta en stor kompress som täcker hela området med eksem och försök tejpa med snäll tejp utanför det irriterade området. Du kanske kan lufta lite ibland också?
hmmm..
nu har vi varit hos dietisten för första gången med dottern som är 19 mån och har varit allergisk sen hon var 2 månader... Gav oss inte ett dugg kan jag säga. (hade ju behövt komma för ett år sen) Allt kunde jag ju sen innan (från denna tråden ffa! tack alla!), men det var två saker som hon sa som jag inte kunde släppa: (hon var förövrigt väldigt snäsig och trist :( )
Att vi ska ge vår dotter saker hon inte tål fast hon får stora ( ca 5 x 5 cm) röda fläckar, (om hon nu inte märker av det själv och har besvär, typ att utslagen kliar). Låter jättekonstigt i mina öron, jag har fattat det som att man kan få värre allergi om man utsätts för saker man inte tål (i för hög dos alltså), men hon sa att det finns inget som tyder på det. ??????????????????
Sen sa hon också att just mjölk får hon absolut inte få i sig, för det kan skada tarmarna (på samma sätt som gluten vid glutenintolerans typ), om hon fortfarande inte tål det, utan det måste läkaren säga till när vi kan provocera. har aldrig hört detta, kan det verkligen vara rätt?
nån som vet om dessa två saker verkligen stämmer?
vidare tyckte hon att jag skulle "slappna av" så att vår dotter får ro att äta (hon äter dåligt)
bör det tilläggas att jag var helt frustrerad när vi gick därifrån?
Ska se om jag får till det på ett eller annat sätt. I går varade och blödde det en del när jag tog av och torkade. Det är fortfarande en klump kvar, så jag misstänker att jag kommer att behöva skydda det en vecka minst... Det är nog bra att jag fick 10 dagars antibiotika..