Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden

Det är värst vad våra små reagerar mycket nu.
Vi har fått brav om att vi står i kö för att provocera med fisk på sjukhuset då Siri fick andnöd av fisklukt på dagis för ett tag sedan. Hoppas att det blir snart så vi får veta hur det står till med fiskallergin. Jag tänkte att om hon inte får andnöd direkt av lukten så kanske vi kan testa att ge henne lite där och se vad som händer. Är det någon som vet hur det går till med provocering på sjukhuset?
vi åkte aldrig in i går. I dag (än så länge) är det mycket bättre men jag ska ringa bvc i dag och höra med dem.
Jag tror att jag är lite skadad från mitt jobb så det ska till ganska mycket för att jag ska åka in akut med barnen, jag vet att det är dumt, men det är bara så jag är funtad. Jag var inne hos honom flera ggr i natt och tände lampan och tittade till honom. Han är inte blå om läpparna nu men lite blå om ena kinden. Ska dock ringa bvc ifall det kommer tillbaka igen och höra.
Tack alla för att ni är så omtänksamma jämt!
Efterlyste tårtrecept och tips för ett tag sen, kom på att jag glömt att kolla i bloggarna här i tråden. Hittade några intressanta recept, undrar om någon som provat kan berätta hur dessa blir.
I Blå myrans blogg har jag hittat två recept på något som heter Marshmallowfondant, förstår av beskrivningen att man kan täcka tårtor med detta men hur smakar det, hur är det att arbeta med och går de att använda karamellfärg?
I Blå Myrans blogg hittade jag även recept på sugarpaste, någon som provat denna?
Amulett har recept på sockerkaka/tårtbotten som ser enkelt ut, blir de bra? Är det någon som provat att göra princesstårtan enl receptet i Amuletts blogg? Fanns även recept på Mjölk och äggfri tårta från hoppsan, undrar om denna tårtbotten kan användas till vanlig tårta? Av dessa tre tårtbottenrecept, vilken blir godast och/eller enklast att lyckas med?
Har inte bakat mjölk- och äggfritt än, ska bli spännande att se hur det här blir!
Blå myran
Du har ett recept på chokladpinnar 50 st i bloggen.
Jag provade att baka härom dagen men degen flöt ut väldigt mycket. vad gjorde jag för fel?
De blev goda,men en stor del blev hård och inte alls så där halvmjuk.