Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
idag ska ni höra nåt, jag pratade med min dietist idag för jag skulle fråga om journaler, då sa han åt mig en annan sak ,soyyoghurt blåbär som jag skulle prova till nästa gång vi träffas innehåller mjölkprotein har dem kommit på han fick brev från företaget och de kan även finnas i naturell så tur att inte jag har provat de för jag tål inte mjölk,mjölkprotein ,gluten
Hittade en intressant "spår av-märkning idag". Skulle köpa en chokladkartong att ge bort och då var det såna där belgiska sjöfrukter. Av ren (o)vana kastar jag en blick på innehållsförteckningen som började med: "Socker, hasselnötter (23%) ..." och sen avslutades den med att under står det "Kan innehålla spår av nötter"
Snacka om rejäla "spår" 
Vår dotter är rätt så överkänslig mot tomat, citrus osv.
Igår fick hon ketchup på armen, PANG så fick hon röda utslag som gjorde ont direkt.
Första gången vi var med om de..
Nu har jag varit i kontakt med Linköping för patchtest men de tyckte inga av mina barn var "berättigade" till detta patchtest...
så nu får vi väl ha det som vi har det och se om det går över...
Stora pojken trodde de ev att det var en motorikstörning i tarmen...han har nu bajsat i kalsongerna varje dag i 5dagar... hmm jätteskoj när han är 3.5 år, både för honom och för oss - NOT!
Lillkillen mår ju faktiskt bättre. Han är lite gladare och hans kinder är lite bättre. Hoppas på det bästa. Vi kör på med mjölk-och sojafritt så får vi se. Ska provocera i sommar igen.