• Kavat

Allergitråden

Allergitråden

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49032597.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m46383093.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46383244.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m48587193.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m49207819.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m47724257.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)
  • Svar på tråden Allergitråden
  • Mama Law
    Kavat skrev 2010-03-04 18:45:29 följande:
    Tänkte skrivit, det är bara att stå på sig. Men jag vet att det inte är så bara... Men ge inte upp! Du känner ju honom bäst och tror du något så kräv att få byta mediciner - om det går - finns några att byta till. Då kanske man märker skillnad, inte säkert det blir till det bättre, men några symptom kanske tillkommer medans andra symptom kanske försvinner? KRAM! Jag tror på dig!
    Tack för kramen det betyder mycket och grattis till liten i magen. har ju helt missat det då jag inte varit här på länge!
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Kavat
    Mama Law skrev 2010-03-04 18:52:46 följande:
    Tack för kramen det betyder mycket och grattis till liten i magen. har ju helt missat det då jag inte varit här på länge!
    Mama Law skrev 2010-03-04 18:51:35 följande:
    Ska kämpa allt jag kan för att wiking ska bli bättre ingen och framförallt inte han mår ju bra som det är nu. Trots att eksemen är bättre så mår han inte bra i själen och det gör mig lessen.
    Jo, man gör ju allt i sin makt för att de ska få må bra.

Tack!
    Ja, det ska också bli intressant att se hur det blir med allergier och liknande på 3:an. Skitsvårt. Funderar på att ta bort ägg inför födseln (bådas första och största allergi). Blå Myran åt ju inte mjölk när hon var gravid med sonen och hennes lille blev ju inte mjölkallergisk. Däremot blev han det mot fisk. Så hm, man kanske bara byter ut mot något annat. Bättre att alla är allergiska mot samma saker.
  • mummy40

Ett litet tips:På www.vitavera.se kan man köpa olika färdiga grötar om man kanske inte alltid orkar stå o koka själv eller ska bort( till bättre pris än på ekologiska barnmatsbutiken upptäckte jag),jag har köpt hirs m äpple o päron, och risgröt, dom är  ju inte fullvärdiga som dom vanliga andra köpegrötarna i affär o apotekets vad gäller näring, men man kan ju som sagt berika själv med tex althera  o olja o fruktpure eller vad man nu har.

• EL I

kavat: jag har också missat att du ska ha bebis!! grattis hoppas den lille slipper allergier när den väl kommer till världen. när är det planerat?

• Mama Law
    Kavat skrev 2010-03-04 18:58:08 följande:
    Jo, man gör ju allt i sin makt för att de ska få må bra. Tack! Ja, det ska också bli intressant att se hur det blir med allergier och liknande på 3:an. Skitsvårt. Funderar på att ta bort ägg inför födseln (bådas första och största allergi). Blå Myran åt ju inte mjölk när hon var gravid med sonen och hennes lille blev ju inte mjölkallergisk. Däremot blev han det mot fisk. Så hm, man kanske bara byter ut mot något annat. Bättre att alla är allergiska mot samma saker.
    Ja lättast är det med lika allergier blir inte så mycket krångel då. Men håller tummarna för att liten slipper allergier finns ju tillräckligt redan.
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • 2små2stora

Vi använde Holles 3 kornsgröt till J serverade den med havredryck.

Kavat
    håller med dig om att det kanske är bäst med samma allergier. Men jag fick höra att om man äter probiotika under graviditeten och Omega 3 och barnet sedan fick magdroppar från dag 1 så minskar man risken för allergier. Så jag knaprar bifiform och omega 3 för fullt nu

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • saffe
    2små2stora skrev 2010-03-04 19:28:33 följande:
    Vi använde Holles 3 kornsgröt till J serverade den med havredryck.Kavat håller med dig om att det kanske är bäst med samma allergier. Men jag fick höra att om man äter probiotika under graviditeten och Omega 3 och barnet sedan fick magdroppar från dag 1 så minskar man risken för allergier. Så jag knaprar bifiform och omega 3 för fullt nu
    Babyboom i tråden! Grattis!
  • 2små2stora
    saffe skrev 2010-03-04 19:44:19 följande:
    Babyboom i tråden! Grattis!
    Tack
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Kavat
    EL I skrev 2010-03-04 19:14:04 följande:
    kavat: jag har också missat att du ska ha bebis!! grattis hoppas den lille slipper allergier när den väl kommer till världen. när är det planerat?
    Tack! I slutet på juli trodde vi, men rul visade 2 aug, så vi får väl se. De kommer ju när de vill ändå.
Svar på tråden Allergitråden