2små2stora skrev 2010-03-04 19:28:33 följande:
Vi använde Holles 3 kornsgröt till J serverade den med havredryck. Kavat håller med dig om att det kanske är bäst med samma allergier. Men jag fick höra att om man äter probiotika under graviditeten och Omega 3 och barnet sedan fick magdroppar från dag 1 så minskar man risken för allergier. Så jag knaprar bifiform och omega 3 för fullt nu
Jag hoppas ju på att i och med att jag mår så bättre sen glutenintoleransen uppdagades och äter rätt samt diverse b-vitaminer och omega3 så blir det nog aldrig så illa som med lilleman. Men, men,
Borde köpa sempers magdroppar till mig själv och barnen, jag tålde tydligen inte de som Angel tipsade om.

Men får aldrig tummen ur.
Föresten du kanske vet? Verums youghurt har ju bakterier... "De patenterade bakterierna Lactococcus lactis L1A och Lactobacillus rhamnosus LB21 som finns i Verum Hälsofil, Verum Hälsoyoghurt och Verum Drickyoghurt uppfyller de krav som ställs på bra probiotika."
www.verum.se/ve/godabakterier.asp
Funkar det lika bra? För den äter jag ju.
Det trista är att jag undrar hur dottern hade varit om vi kom på henne allergier tidigare. Hon har minst lika mycket handikapp i sina allergier nu när vi fått ta bort konserveringsämne och de flesta frukter.
Fast nu sprang lilleman omkring här en stund nakenfis och skojbrade med syrran på golvet. Direkt ser han ut som världens eksembomb på rumpa och ben. Då är vi ändå extremt noggranna med det i vete/havreväg som finns här (ägg har inte funnits i huset på 2 år) även om det så klart tappas musli och annat från dottern ibland..