• Lattemaja

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

Jag startar en ny tråd eftersom den andra blivit stängd på grund av ålderskrämpor (jag känner det som att jag också ligger i den riskgruppen). En sammanfattning är att jag och min sambo genomgått en utredning vid Alan E. Beer center i Kalifornien, för att se om det kan finnas t.ex. några immunologiska orsaker till att vi har svårt att bli gravida.

Efter en mängd prover som tagits i Sverige och blod + en biopsi som skickats till Kalifornien så har vi till slut fått en diagnos.

De viktigaste problemen var att jag har för låga nivåer av "Blocking antibody". LAD-test (Leukocyte Antibody Detection) visar IGg B-celler på 28 (ska vara 50-100) och IGg T-celler på 1,9 (ska också vara 50-100, men var tydligen inte lika viktiga som IGg B-celler). LAD-test handlar om hur immunförsvaret i mitt blod reagerar på min sambos blod. De celler jag har för låga nivåer av är sådana som ska skydda embryot mot att bli angripet av mitt immunförsvar.

Jag hade också något för låga nivåer av "T-regulatory cells". I blodet (T-reg [CD4/CD25/FoxP3]) var det 0,7 (ska vara över 0,7) och i livmoderslemhinnan (FoxP3-celler) låg det också just på den lägsta gränsen (fick ej något värde). Jag förstod aldrig riktigt vad T-regulatory cells var för något, men behandlingen för båda "åkommorna" är densamma - LIT.

LIT (Leukocyte Immunization Therapy) innebär i korthet att man ska lära mitt immunförsvar att acceptera min sambos gener, för att det på så sätt ska skydda ett embryo som består av en blandning av våra gener. Det går till så att man tar blod från min sambo och separerar de vita blodkropparna ur det blodet. Dessa injiceras sedan under skinnet på mina armar. Behandlingen upprepas efter tre veckor. Tre veckor efter den andra behandlingen tar man nya blodprov, skickar dessa till Kalifornien och ser om värdena har förbättrats.

• Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2
  • tjorven01

Även jag stämmer in i denna hyllningskör till Bling morkullan och Emmd
    Att jag oxå skulle få denna solskenshistorier var mer än jag hade kunnat drömma om
    Utan er kunskap och stöd hade det aldrig gått
    Ett xtra hälsning och tack till Avalie
    Du vet varför
    Vår dotter är nu 8 v på måndag och jag är hög på livet
    Kramar

• Morkullan

Åh TACK Tjorven, och Grattis! Så underbart att höra att du fått en dotter! Äntligen! All lycka till er!  <3

Min son blir 8 månader imorgon, har fått sin första tand och just lärt sig krypa. Livet med honom är underbart!

Kramar och lyckönskningar till er alla här i tråden! Ni är så viktiga allihop här! För denna tråden känns unik- så många kärleksfulla och hjälpsamma, stöttande medsystrar på samma ställe. Så mycket kärlek och medkänsla <3

• Bling1975

Tack fina vännerna! Utan er hade jag aldrig fixat det här mentalt.

Tjorven - ett stort stort grattis!!! Underbart att din dotter äntligen är här.

Min lilla tjorv har ju blivit 9 månader och sedan 1 vecka tillbaka så arbetar jag igen, var tog tiden vägen? Att vara förälder är det bästa som har hänt mig. Hög på livet är verkligen en bra beskrivning.

Hejarop och kramar om det är någon som ännu inte har fått sitt efterlängtade barn som läser här. Jag hoppas ändå att våra historier kan ge hopp om att det kan gå mot alla odds.

• CurlyRed

EMND - kul att se dig här! vi Kämpar fortfarande på... Gjort alla våra landstings IVFs nu och sparar nu pengar för att kunna göra IVF i Aten hos Peny i sommar. Hur är det m dig? Morkullan, Bling och Tjorven - så underbart att läsa om era små underverk!!

• Morkullan

Tack med oss är det bara bra!
    Håller tummarna för dig Curly!
    Kram alla här som vet vem jag är <3

• Bling1975

Här mår vi ganska bra, eller Vera mår bra och jag mår ganska dåligt men tack vare henne så är det ändå ok. Jag förlorade min älskade pappa för några veckor sedan och är mest ledsen hela tiden. Men de säger att första året är värst så jag hoppas på att det blir ljusare.

Curly - jag hejar på dig, massor med lycka till nu! 

Kramar till er alla! 

• Avalie
    Bling1975 skrev 2013-04-15 23:17:53 följande:
    Här mår vi ganska bra, eller Vera mår bra och jag mår ganska dåligt men tack vare henne så är det ändå ok. Jag förlorade min älskade pappa för några veckor sedan och är mest ledsen hela tiden. Men de säger att första året är värst så jag hoppas på att det blir ljusare.

Curly - jag hejar på dig, massor med lycka till nu! 

Kramar till er alla! 
    Vad sorgligt Bling, beklagar verkligen. Men som du säger att ha Vera hjälper till.
    Hoppas att det blir bättre snart.
    Kram 
  • Avalie

Tjorven! Hur går det med mammalivet? Är i Stockholm nu om du har lust och ta en mammaledig fika ;)
    kramisar 

• tjorven01

Åhhhhh vad sorgligt Bling
    Styrkekramar till dig

Curly du vet att du har mina tummar tår böner och hopp
    Trägen vinner

Avalie
    Åhhhh vad glad jag blir av att höra ifrån dig
    Mammalivet har varit underbart hittills men har haft mycket annan oro
    Hur länge stannar du i Sthlm?
    Jag är har redan hunnit boka upp mig en del denna vecka men är ledig nu på fredag om du har tid att ses

Kramar till ALLA underbara och starka tjejer i denna tråd
    Tänk vad mycket styrka och envishet som finns samlad här
    Jag är full av beundran

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2