• Lattemaja

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

Jag startar en ny tråd eftersom den andra blivit stängd på grund av ålderskrämpor (jag känner det som att jag också ligger i den riskgruppen). En sammanfattning är att jag och min sambo genomgått en utredning vid Alan E. Beer center i Kalifornien, för att se om det kan finnas t.ex. några immunologiska orsaker till att vi har svårt att bli gravida.

Efter en mängd prover som tagits i Sverige och blod + en biopsi som skickats till Kalifornien så har vi till slut fått en diagnos.

De viktigaste problemen var att jag har för låga nivåer av "Blocking antibody". LAD-test (Leukocyte Antibody Detection) visar IGg B-celler på 28 (ska vara 50-100) och IGg T-celler på 1,9 (ska också vara 50-100, men var tydligen inte lika viktiga som IGg B-celler). LAD-test handlar om hur immunförsvaret i mitt blod reagerar på min sambos blod. De celler jag har för låga nivåer av är sådana som ska skydda embryot mot att bli angripet av mitt immunförsvar.

Jag hade också något för låga nivåer av "T-regulatory cells". I blodet (T-reg [CD4/CD25/FoxP3]) var det 0,7 (ska vara över 0,7) och i livmoderslemhinnan (FoxP3-celler) låg det också just på den lägsta gränsen (fick ej något värde). Jag förstod aldrig riktigt vad T-regulatory cells var för något, men behandlingen för båda "åkommorna" är densamma - LIT.

LIT (Leukocyte Immunization Therapy) innebär i korthet att man ska lära mitt immunförsvar att acceptera min sambos gener, för att det på så sätt ska skydda ett embryo som består av en blandning av våra gener. Det går till så att man tar blod från min sambo och separerar de vita blodkropparna ur det blodet. Dessa injiceras sedan under skinnet på mina armar. Behandlingen upprepas efter tre veckor. Tre veckor efter den andra behandlingen tar man nya blodprov, skickar dessa till Kalifornien och ser om värdena har förbättrats.

• Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2
  • Mettebus

Efter att ha fått resultatena v Dr G har vi räknat och funderat. Vi är alltså genetiskt för lika varandra och mitt immunförsvar attackerar alla embryon med makens DNA som vore det mutationer på mina egna celler. Mitt immunförsvar är efter alla dessa behandlingar alldeles topp-tunnor-rasande och attackerar obönhörligen allt som tar sig in och skall fästa i livmodern. Dr G säger att det är behandlingsbart, med LIT men.... det skulle krävas två LIT initialt inom loppet av tre veckor (a £850 plus resa och boende för två till London två gånger på tre veckor), följt av nya tester (£1000 plus resa och boende för två i London). Om allt därefter är OK kan vi åka till Riga och hämta våra sista tre embryon (€950 plus resa och boende i Riga för två). Om allt inte är OK blir det ytterligare minst två LIT till (jepp, återigen £850 x2 plus resa och boende i London för två personer två gånger inom tre veckor). Om embryona inte fäster måste vi göra en ny ÄD (SEK 70 000) alternativt en embryoadoption (oklar kostnad), eftersom mitt eget AMH (0.6) är för lågt för en egen IVF. Skulle vi lyckas bli gravida följer sedan LIT i London var 6:e vecka (£850/gång plus resa och boende för två) under hela graviditeten för att min kropp skall förhindras från att utveckla antikroppar. Eftersom vi inte täljer pengar med smörkniv har vi övergått till plan C, som numera är uppgraderad till plan A. Surrogatmamma. Antagligen borde man skämmas eller ha ångest däröver, men efter alla dessa år i träsket har den moraliska kompassen slutat peka norr. Alla som har tips om SM får därför väldigt gärna inboxa mig.

• Zinfandel

Mettebus: skit, skit, skit är vad det är. Jag vet inte om du fortfarande vill ha några tips eller om ni helt bestämt er för sm, vilket i sig är en utmärkt idé. Jag tar mig dock friheten! För det första är ditt AMH inte för lågt, det finns massor med exempel på kvinnor med ett lägre värde som lyckats eftersom det inte säger något om kvalitén. Har du provat dhea, även om det inte är det bästa för immunpatienter? Sen hade jag begärt en second opinion och jag skulle i så fall föreslå Dr Braverman, en telekonsultation kostar 350 USD. Man får inte glömma att detta är en pengaindustri även i immunvärlden. Jag förringar inte någons kompetens men alla resonerar trots allt inte likadant och det kan finnas lite olika vägar som kan vara värda att utforska. Har du provat Intralipider, Ivig, Humira, Neupogen? ED är väldigt biligt i sammanhanget. Hoppas att du inte tog illa upp nu över mina tankar, hoppas att ni finner den rätta surrogatmamman och når ert mål snart! Lycka till & stor kram Hjärta

• Mettebus
    Zinfandel skrev 2012-09-12 21:50:27 följande:
    Mettebus: skit, skit, skit är vad det är. Jag vet inte om du fortfarande vill ha några tips eller om ni helt bestämt er för sm, vilket i sig är en utmärkt idé. Jag tar mig dock friheten! För det första är ditt AMH inte för lågt, det finns massor med exempel på kvinnor med ett lägre värde som lyckats eftersom det inte säger något om kvalitén. Har du provat dhea, även om det inte är det bästa för immunpatienter? Sen hade jag begärt en second opinion och jag skulle i så fall föreslå Dr Braverman, en telekonsultation kostar 350 USD. Man får inte glömma att detta är en pengaindustri även i immunvärlden. Jag förringar inte någons kompetens men alla resonerar trots allt inte likadant och det kan finnas lite olika vägar som kan vara värda att utforska. Har du provat Intralipider, Ivig, Humira, Neupogen? ED är väldigt biligt i sammanhanget. Hoppas att du inte tog illa upp nu över mina tankar, hoppas att ni finner den rätta surrogatmamman och når ert mål snart! Lycka till & stor kram Hjärta
    Zinfandel: jag tackar för tipset och tar absolut inte illa vid mig! Luften har i nuläget bara gått ur mig, känner mig som en trasig ballong som bara inte riktigt förmår blåsa upp sig för fler tester, fler undersökningar, fler piller och sprutor och fler hormonhistorier. en tappad sug helt enkelt. Googlar SM-lösningar för fullt, det verkar ju inte vara mindre snårigt än annan fertilitetsverksamhet där sverige är ljusår efter övriga världen i vanlig ordning....
  • Zinfandel

Mette: tror att denna används ofta bland svenskar men det vet du säkert redan.
    www.circlesurrogacy.com/

Men hujedamej vilka priser Skrikandes

Ja, jag blir inte alls förvånad, det är nog ett helt nytt projekt att ta tag i och lika snårigt som allt annat...... 

• Bling1975

Circle surrogacy är underbara att ha att göra med. Nu blev det inte så för oss eftersom vi lyckades själva med immunbehandlingen, men jag träffade dem i när de var i Stockholm och det kändes mycket bra. Har en vän vars kollega fick tvillingar via dem och det hade gått jättebra trots att han är ensamstående man.

Jag vet att det är skitmycket pengar men jag tror att det är värt det. dels för att inte känna att man utnyttjar en fattig kvinna i Indien och dels för att man inte riskerar att fastna utomlands utan pass till barnet. Föds de i USA kan du alltid åka hem till Sverige på amerikanskt pass.

Lycka till oavsett vilken väg du väljer!

• Hemliga damen

Mettebus! Skriver mer i inboxen men det är en tjej i en tråd här på FL som var till Indien. Skall kolla vem. Återkommer.

• Hemliga damen

Inkan70 var det! Sök på henne. Vet inte om hon hänger här fortfarande men hon fick en tjej i Indien förra våren och hon var supernöjd vad jag minns. Kolla in tråden Vi gamlingar som gör äggdonation.

Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2