• Lattemaja

Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

Jag startar en ny tråd eftersom den andra blivit stängd på grund av ålderskrämpor (jag känner det som att jag också ligger i den riskgruppen). En sammanfattning är att jag och min sambo genomgått en utredning vid Alan E. Beer center i Kalifornien, för att se om det kan finnas t.ex. några immunologiska orsaker till att vi har svårt att bli gravida.

Efter en mängd prover som tagits i Sverige och blod + en biopsi som skickats till Kalifornien så har vi till slut fått en diagnos.

De viktigaste problemen var att jag har för låga nivåer av "Blocking antibody". LAD-test (Leukocyte Antibody Detection) visar IGg B-celler på 28 (ska vara 50-100) och IGg T-celler på 1,9 (ska också vara 50-100, men var tydligen inte lika viktiga som IGg B-celler). LAD-test handlar om hur immunförsvaret i mitt blod reagerar på min sambos blod. De celler jag har för låga nivåer av är sådana som ska skydda embryot mot att bli angripet av mitt immunförsvar.

Jag hade också något för låga nivåer av "T-regulatory cells". I blodet (T-reg [CD4/CD25/FoxP3]) var det 0,7 (ska vara över 0,7) och i livmoderslemhinnan (FoxP3-celler) låg det också just på den lägsta gränsen (fick ej något värde). Jag förstod aldrig riktigt vad T-regulatory cells var för något, men behandlingen för båda "åkommorna" är densamma - LIT.

LIT (Leukocyte Immunization Therapy) innebär i korthet att man ska lära mitt immunförsvar att acceptera min sambos gener, för att det på så sätt ska skydda ett embryo som består av en blandning av våra gener. Det går till så att man tar blod från min sambo och separerar de vita blodkropparna ur det blodet. Dessa injiceras sedan under skinnet på mina armar. Behandlingen upprepas efter tre veckor. Tre veckor efter den andra behandlingen tar man nya blodprov, skickar dessa till Kalifornien och ser om värdena har förbättrats.

• Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2
  • Mettebus
    Hemliga damen skrev 2012-09-15 18:14:59 följande:
    Mettebus - fel tråd . Det var Vi som gör äggdonation i Europa

Tack snälla för tipset!
  • Hemliga damen

EMND -estromfem är östrogen men om det finns som plåster vet jag inte. Enligt en del källor är det bättre att ta Estrofem än Progynon eftersom man kan ta den vaginalt vilket inte funkar med Progynon då den är en sockerdragerad tablett.

• Morkullan

Hemliga Damen: Jag har tagit progynon vaginalt ordinerat av IVF-kliniken i Falun samt av min engelska fertilitetsklinik. Jag fick blå flytningar vilket i och för sig inte såg så kul ut, men de fungerade trots att det stod på burken att de skulle tas oralt. Minns att jag frågade extra om detta just att jag ordinerats dem vaginalt när det stod på dem att de var för oralt bruk men det hade inte blivit några fel på varken ordination eller expedition och allt var i sin ordning.

• Morkullan
    Angla skrev 2012-10-13 13:21:06 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html

Inlägg 5003 + 5004 - Kram på Er alla  
    Blir så glad av ditt generösa inlägg. Vill bara säga Tack å alla i trådarnas vägnar. Och önska dig All lycka till med adoptionsprocessen! Varm Kram till dig och alla andra som ännu kämpar på vilket sätt det än vara må- från en som efter sex års kamp och förtvivlan äntligen fick bli mamma tillslut med hjälp av dr Gs behandling och ovärderlig stöttning från medsystrar i tråden
  • Angla

Så lite så! Mitt första barn tog 8 år att få (11 IVF, ngr MF och en lång adoption).

Angla - mamma till slut
  • EMND

Hej vänner. Året närmar sig sitt slut. Det är den tiden på året då man blikar i sin förflutna och definierar var man är idag. Jag hoppas att Ni som har fått barn fortsätter vara lyckliga tröts våra smärtsamma erfarenheter och till Er som fortfarande väntar önskar jag lyckliga förlossningar nästa år.
    Massa med kramar och speciella hälsning till Bling och Villblimor. Jag kommer aldrig att glömma Er. Kram

• Avalie
    EMND skrev 2012-12-21 20:54:39 följande:
    Hej vänner. Året närmar sig sitt slut. Det är den tiden på året då man blikar i sin förflutna och definierar var man är idag. Jag hoppas att Ni som har fått barn fortsätter vara lyckliga tröts våra smärtsamma erfarenheter och till Er som fortfarande väntar önskar jag lyckliga förlossningar nästa år.
    Massa med kramar och speciella hälsning till Bling och Villblimor. Jag kommer aldrig att glömma Er. Kram
  • Morkullan
    EMND skrev 2012-12-21 20:54:39 följande:
    Tack kära EMND! Detsamma känner jag- att dig och Bling kommer jag aldrig att glömma- jag bär er i mitt hjärta för evigt. Jag är så innerligt tacksam för det stöd ni gett mig och den kunskap ni så generöst delat med er till mig av. Utan er båda hade jag nog inte haft min son idag. Utan er hade jag nog varken funnit immun-behandlingsvägen eller orkat kämpa vidare när det var som svartast. Nu sedan min son kom för snart 8 månader sedan är jag världens lyckligaste kvinna varje dag! <3 Men det finns också kvar en stor tung sorg i mitt hjärta från den svåra svarta tiden när barnlöshetens förtvivlan härskade i mitt liv. Den smärtan kommer jag nog alltid bära med mig.
Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2