Hemutredning hösten 2009 #3
Hej!
Det verkar som vår tråd gått ut så jag startar en ny. Välkomna alla som tycker sig passa in i tråden
.
Hej!
Det verkar som vår tråd gått ut så jag startar en ny. Välkomna alla som tycker sig passa in i tråden
.
Wwwwwwwwiiiiiiiiiiieeeeeeee fick veta att vi är godkända idag! Nu hoppas vi att allt blir hemskickat till oss SNART!
Grattis msnorrland!
Minniemus, hoppas att det rullar på snabbt i Koreakön så att det inte dröjer så länge innan det är er tur.
Längtande mamma, vad kul att ni får börja samla papper! Hur lång tid brukar papperssamlandet ta?
Det beror nog lite på olika saker och hur pass tur man har med att rätt personer svarar i telefon när man ringer.
Åh så kul att se att det händer saker härinne!! Grattis msnorrland och längtande mamma!
Vi fick vårt godkända medgivande och rapport igår och idag skickade vi iväg pappren till AC och Bfa
. Märklig känsla... Jag lägger till mig på listan;
* Ålen- medlem hos AC sedan juni 2008, köar till Colombia, Lesotho, Madagaskar (sneglar på Sydafrika och Kina via 48- timmarslistan med saknar sambotid/äktenskapstid).
* Simba79- medlem hos AC sedan juni 2008, väntar på medgivande. Skall upp i nämnden i slutet på februari.
Quermit, det måste vara en härlig känsla att få skicka iväg medgivandet till organisationerna. Hoppas att det går rätt fort tills de kontaktar er, med snart två års kötid så borde det kunna gå rätt snabbt sedan. Vilka länder funderar ni på?
Vår utredare ringde i fredags för att tala om att han hade skickat papper till oss som kommer på måndag eller tisdag. Utredningsrapporten skulle komma i två steg. Först med själva faktadelarna så att vi kollar så att de stämmer och när de är ok så skickas hela rapporten till oss. Om allt blir klart inom en vecka hinner vi upp i nämnden i slutet av februari annars får vi vänta två veckor till. Ingen större skillnad men självklart gott om det blir klart snart.
Passa på att påminna om "trådfika" i Göteborg nästa söndag
Simba, ja det var fantastiskt! Nu är vi igång, på riktigt! Jag glömde dock att skriva av ACs könummer (som står på mappen) men jag hoppas att de meddelar det på något sätt när vi väl står i köerna. Härligt att ni också är så bra igång och spännande att ni får rapporten för genomläsning i veckan. Jag håller tummarna för att ni kommer upp i februari!
Jag gör en fikalista för nästa veckas träff. Välkomna alla som kan!
Göteborgsfika 7/2 kl. ?
Qermit
Quermit, om du har kvar den lappen som heter "kopia på ansökan" (där instruktioner m.m. står) så har du ert könummer på den.
Göteborgsfika 7/2 kl. ?
Qermit
Simba79
Åh tack Simba. Den vet jag att mannen la någonstans igår
.