• Qermit

Hemutredning hösten 2009 #3

Hej!
    Det verkar som vår tråd gått ut så jag startar en ny. Välkomna alla som tycker sig passa in i tråden .

• Svar på tråden Hemutredning hösten 2009 #3
  • Simba79

Vad bra att du startade en ny tråd!

Nu är det bara dagar kvar tills ni ska upp i nämnden... Och sedan har ni ert medgivande! 

• Ålen

Hej på er och gott nytt år! Tack för ny tråd.

• MamaLily

Gott Nytt år och God fortsättning!

mvh,
    MamaLily som är tillbaka från julledighet (vilket även var med "internetledighet" hi hi...)
  • emilia77

Hej! Vår utredning skulle tas upp på möte i början av december och vi har fortfarande inte fått utredningen. Vi mailade vår hemutredare i måndags och hon hade inte fått något nämndprotokoll.Tråkigt!
    Vi har redan papper i landet och det nya medgivandet måste skickas helst nu (läs för två veckor sedan)!!! annars hamnar vi längst bak i kön igen! !! Jag förstår att de på nämnden måste ha julledigt men det verkar som om allt ligger nere dessa jul och nyårsveckor. Vår hemutredare var nästan helt säker på att vi skulle ha protokollet den 23 december......
    Orkar inte med detta !!!

• Simba79

Det låter riktigt jobbigt Emilia, går det inte att få tag på nämndprotokollet på något sätt? Håller tummarna att det löser sig snart!

• Längtande mamma

Hej och god fortsättning!

Emilia77: usch vad jobbigt för er! Hoppas att det löser sig snabbt! Finns det ingen nämndsekreterare som ni kan ringa och fråga/påverka?
    Vi fick ju vårt medgivande 3 dec och sen bekräftelse från AC att det fått vår mapp 9 dec och att de skulle höra av sig om ca 1 månad, vilket i praktiken skulle bli i slutet av januari trodde vi eftersom det var jul- och nyårsledigt. Men tji fick vi! De mailade redan 30/12 att vi skulle ringa för en diskussion (men sen var hon ledig t o m 6/1) så igår ringde vi och fick besked att vi sätts upp aktivt i kön för privata barnhemmen i Colombia, Nigeria och Etiopien! Troligtvis blir det Colombia och det ganska snart (inom ett par månader troligen) eftersom Nigeria inte tar emot fler för tillfället och vi inte varit sambos tillräckligt länge samt det är mycket längre kö för Etiopien. Och om vi inte hade hört något av Colombiafolket inom en månad så skulle vi ringa dem, så nu känns det verkligen som om vi är på väg någonstans! 
    Ha en trevlig helg på er i det vackra vintervädret! (till och med skidföre i Skåne med strålande sol och -9 grader!)
  • MamaLily

Emilia 77; Hoppas det löser sig! Håller alla tummar!

Längtande mamma; Grattis va kul! Då är ni ju snart på gång! Ni ligger nästan hack i häl med oss, vi har i stort bara tackat ja, men hoppas få lite pappersinstruktioner på måndag när vi ska prata med vår landassistent!
  • Stella75

Hallå tjejer! Hoppas jul och nyår varit härliga för er alla. Jag har nog aldrig varit med om att det gick så fort, svisch bara... så var helgerna över. Lite uppdatering från vår front. Vi ska till utredarna och läsa utredningen den 19/1. Blir väl säkert lite ändringar från vår sida och sedan går vårt ärende upp i nämden i slutet på januari. Känns spännnade att sedan få ta kontakt med våra adoptionsorganisationer (BFA, FFIA) och se hur vi ligger till. Jag har börjat ett nytt jobb, mer eller mindre frivilligt men jag tror det blir bra. Det är skönt att livet rullar på, längtan och väntan blir mindre jobbig då tycker jag. Önskar sååå att 2010 får bli ett positivt härligt år med glada besked till oss alla. Ibland gråter jag och tycker att livet är så tungt, andra dagar känns det helt ok. Misstänker att ni känner igen er i detta, allihopa. Solig, snöig och kall kram från mig!

• Qermit

Hej på er! Så härligt att se att ni hittat hit .

Simba, vi får tyvärr vänta en vecka till. Nämndmötet är flyttat till den 20/1... Men snart så har vi vårt kära medgivande.

Emilia, usch så irriterande. Hoppas verkligen att ni får ert medgivande nu omedelbums!!!

Längtande mamma, grattis! Så spännande och så fort det gick innan AC kontaktade er.

Jag känner på mig att 2010 blir allas vårt år .

• Ålen

Emilia77- jag håller tummarna för att det löser sig för er!

MamaLily- påminn mig om vilket land ni väntar på- var det Sydafrika?

Längtandemamma- vad härligt att bli överraskad med kortare väntetid, det är vi inte direkt bortskämda med... . Vi köar också till Colombia (som är vår favorit just nu) men kommer antagligen få vänta till augusti innan det är vår tur. Hur länge har ni köat hos AC? 

Stella- trist attt du känner dig ledsen ibland....kram till dig!

Qermit- tråkigt att ni vår vänta ytterligare men ni har ju er plats i kön och samlar tid för varje dag som går. Hoppas du har rätt ang. 2010!!

Påminner om trådfika i Gbg den 7/2

Svar på tråden Hemutredning hösten 2009 #3