• Qermit

Hemutredning hösten 2009 #3

Hej!
    Det verkar som vår tråd gått ut så jag startar en ny. Välkomna alla som tycker sig passa in i tråden .

• Svar på tråden Hemutredning hösten 2009 #3
  • Stella75

Idag fick vi läsa vår utredning! Några små justeringer bara,  den 1 februari går vårt ärende upp i nämnden!
    Märklig känsla, det känns som att det är nu det börjar. Alla kloka, vad gör vi nu? När vi väl har medgivandet i handen, vad blir nästa steg?

• Simba79
    Stella75 skrev 2010-01-21 20:33:41 följande:
    Idag fick vi läsa vår utredning! Några små justeringer bara,  den 1 februari går vårt ärende upp i nämnden!Märklig känsla, det känns som att det är nu det börjar. Alla kloka, vad gör vi nu? När vi väl har medgivandet i handen, vad blir nästa steg?
    Vad roligt!!! Vi väntar fortfarande på vår...

När ni har medgivandet i handen är nästa steg att skicka in en kopia på det + lite andra papper till organisationen.
  • Qermit

Grattis Stella. Visst är det underbart att vara klar med utredningen!

Simba, hoppas att ni snart får er rapport. Vad är det för papper som ska med till organisationen (det kanske står på mappen man fått...)?

• en glad
    Qermit skrev 2010-01-21 21:57:46 följande:
    Grattis Stella. Visst är det underbart att vara klar med utredningen!Simba, hoppas att ni snart får er rapport. Vad är det för papper som ska med till organisationen (det kanske står på mappen man fått...)?
    Ja, det står i mappen ni fått ....
  • Ålen
    Stella75 skrev 2010-01-21 20:33:41 följande:
    Idag fick vi läsa vår utredning! Några små justeringer bara,  den 1 februari går vårt ärende upp i nämnden!Märklig känsla, det känns som att det är nu det börjar. Alla kloka, vad gör vi nu? När vi väl har medgivandet i handen, vad blir nästa steg?
    Vad roligt Stella! Till AC ska man skicka in kopia på utredningen och medgivandet, kopia på läkarintyg och ett foto på dig och din man.
  • Kwela

Tack för svar!

Jag försökte ringa idag för att få reda på beslutet men ingen i växeln visste vart de skulle koppla mig och vår handläggare är borta. Fick dock veta att det skulle ta ca 2 veckor tills vi fick medgivandet och utredningen hemskickat. Åååå jag orkar inte vänta....

Var kan man läsa att man ska skicka in foto till AC? Jag har bara den där mappen men ingen information om vart vi ska skicka in det eller vad den ska innehålla.

• Ålen
    Kwela skrev 2010-01-22 17:04:44 följande:
    Var kan man läsa att man ska skicka in foto till AC? Jag har bara den där mappen men ingen information om vart vi ska skicka in det eller vad den ska innehålla.
    Det står på hemsidan- vi missade det också och fick skicka in det ett par dagar efter alla andra papper...
  • Qermit

Tack Ålen! Jag ska genast hitta det vackraste fotot på mig och mannen .

• Minniemus

Hej hej alla!

Häromdagen hörde AC av sig till oss, det tog exakt fyra veckor från det att vi lämnade in våra papper. Nu står vi officiellt i kö, ska bli kul att se sitt nummer på listan nästa månad.

Trevlig helg!

Svar på tråden Hemutredning hösten 2009 #3