Hästtråden v. 11
Vad var det för krutpaket som gör sådär?
Krya på dig!
Här funkar det iaf bra tockocklov!
H har kommit fint in i flocken o alla är snälla mot honom.
...skönt för jag började jobba idag igen, dag 1 av 6 på raken....
Har varit en intensiv men rolig vecka, ridit både E o G o tränat bra, stall o utrusning rena, bara min trädgård som ligger efter....
Hmmm... min H har stått som ett ljus uppbunden sen han var TRE MÅNADER. IOFS med uppsikt men sista två mån så har jag gått o hämtat o lämnat saker o borstar osv...
Håller tummarna! Själv leker livet, ska rida pass med både E o G för tränare i morgon. Lillen växer o vi hanterar o går små promenader, han är så vacker o så go.
Jag är på väg till STRÖMSHOLM!
Hästarna mår bra förutom H som fått ett äckligt sår som jag lägger omslag på varje kväll. Hoppas det läker snart o inte blir nåt överben el annan skit! Ser förhoppningsfullt ut.
Vi har inte släppt på bete än, blir nog närsomhelst nu. Har velat få ihop flocken lite mer först!
Tjoho!
Kul att tråden har fått liv igen:
Jag har MASSOR att skryta om:
Har går allt som smort!
H är en självklar del av flocken. Längst nerpå skalan men under G's beskydd! Så som vi hade planerat att det skulle bli när vi hämtade honom i vintras 
Han kan numera: Stå búnden, träffa hovis, vara helt trygg ensam i stallet, gå promenader m matte, med gjord o vojlock, longerat två ggr: fattde direkt.
Fn lastningstränar vi: Jag gör det helt själv, ska ju kunna lasta honom själv sen... Det blir att gå den Lååånga vägen... Har gjort 4 ggr: Han mutas att gå in m havre(tar 30 sek) o får äta den i släpet, klia lite, en tugga hö, lasta ur. Inte helt avspänd ännu. Tips mottages tacksamt.
E går träning och blir bättre o bättre MEN det märks att han börjar bli äldre och behöver mer vila för att hinna återhämta sig. Kan vara rätt stel ibland i början.
Vackert väder: de står still: E stel. Pissigt väder: de betar: E mjuk.
G har vilat sedan midsommar, fick bromsbett i sadelgjordsstaden och ägaren ville inte att han skulle ridas. Sa till att då får hon säga när hon vill att jag rider (inte min häst -tjatar inte om att få rida då- det kan ev leda till osämja? Vet inte om det var så att han gick lite FÖR bra?
Och kanske "glömde" bort sin matte lite?
). Hade tänkt låta honom ta det lite lugnt. En äldre häst kan inte ställas av helt. I just G's fall så blir han väldigt strupplig om man bara promenadrider i skogen. Han behöver trimma nåm dag i v. Maj-juni var torrt och hårt i marken, så det var mjukast underlag i padd. G behöver glpera lite joggingfart för att bränna fett från sin tjocka mage...
Så nu har han gått ikull i hagen för nån mån sen o varit lite knackig i hf nån v (för första ggn i sitt 23-åriga liv). Känns inte som om jag skulle vilja rida honom fn.... Få se om ägaren vill att han ska ridas öht el vill ha honom som pens. Hon har inte ridit själv sen han var typ 7 år o han har gått väldig av och till förutom de 4 senste åren som jag disponerat honom.
Rent allmänt så fick vi också lite FÖR bra väder. Hästarna kunde inte beta pga för mkt insekter och för lite bete. De fick vara inne 7-8tim/dag och sova och proppa i sig hö.
En sån här gång ärman GLAD att man har betet intill stallet. Undrar hur de gjort som kör iväg hästen på betet?
Har varit skriverier i Ridsport om magra hästar
Inte tar man väl SEMESTER FRÅN SIN häst!?!
Cajsas mamma: Håller tummar o tår!!!!
Moonligt, hoppas att ni slipper "oäktingar"!
Busanna: Jag har brytningsfel så jag kan inte taxera, är fö skraj så jag gör också bara krumelurer. Skyller också på en gammal krigsskada
(därmed inte sagt att du är feg...)
Har varit en sväng till Strömsholm idag o kollat på halva förklassen till seniorernas SM i dressyr som avgörs där på sö. Ulla Håkansson still going strong vann!
Ska jobba i morgon (bröllopstider hej hej...) Så på Sö blir det mer dressyr.
Alla handra: Ha de!