Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Kikar bara in och säger hej... orkar inte kommentera nåt nu eftersom jag ska lämna dottern till skolan och själv åka till stallet!

• cajsasmamma

Nemia; otäckt med hästen , men tur att det bara var ytligt !!!

Genzo; Lägg ut annons att du vi ta en foderhäst så har du lättare att sålla ut dom du inte vill ha

janniahlholm skrev 2010-10-06 21:43:33 följande:
    en bild från vår underbara äng som vi kan rida på :)

dagens pass  :)

ett riktigt tjusigt bocksprång på första bilden ;D

Vilken fin häst!!!
  • cajsasmamma

Måste berätta en sak ang. min gammelmärr :) min syster har henne hos sig och i det stallet där hon står tar dom emot terapiridningar och en gång så var deras häst halt och alla i stallet erbjöd sina privat hästar men den ända som gick med på att gå bredvid rampen var "syrrans" travare ;) sen dess ha dom inte kolat snet på henne

• cajsasmamma

eftersom jag är uttråkad kanske jag ska lägga upp lite mer bilder ifall nån vill se :)

Ville mucka krig med Räkis

Och sen är fajten i fullgång !!!

sen när Räkis har övertaget så springer Ville iväg!!
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-10-08 18:26:56 följande:
    Bilder är alltid roliga :)
    Dina bilder får mig att längta tillbaka till Wången. På den underbara tid då nordsvenskarna fortfarande fanns där.
    Ska försöka lägga ut mer bilder under dagen :)

Den ljusaste av dom ska jag ev sälja nu eftersom han inte tyvärr springer tillräckligt snabbt :(
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-10-10 01:44:21 följande:
    :/
    Minns att jag grät floder varje gång en travare såldes eller slaktades pga att de sprang för sakta eller annat som gjorde att de inte platsade, när jag jobbade på travet. Lärde mig aldrig och har väl aldrig kommit över det heller.
    Jag ville ha kvar eller köpa dom alla :) Är likadan nu. "Ja men jag kan väl offra mig" faaast det fungerar ju tyvärr inte.
    De är så fina..lurvtussarna dina :)
    Tyvärr är det så och det känns jobbigt nu när jag har haft han i så många år, men jag hoppas att han komme rtill nån som kan ta vara av hans andra bra egenskaper ) kanske en liten barockhäst ;)
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-10-11 13:42:18 följande:
    Ja men det hade varit kul att prova på! Akademisk ridning. Tyvärr bor jag ju helknasigt till för att syssla med sånt. Trist nog... Ngt du pysslat med?
    nej just nu håller jag inte på med nån riddning , pga skador som jag har dragit på mig den sista året. Mest hållt på med vanlig hobbyridning sista åren . För 10-15 år sen var det hoppning och dressyr som gällde bla då närjag jag gick hästgymnasium. Sen red jag lite monte innan det blev poppis i Sverige!
  • cajsasmamma
    janniahlholm skrev 2010-10-11 18:07:28 följande:
    Idag var det hoppning på schemat. Storlurven skötte sig superbra!

Stackarna hade dock inte fått komma in inatt.. En tjej i stallet som hade insläpp hade glömt bort dom.. stackarna :P så han var helt slut.. inte van att stå ute längre.
    Hur kan man glömma bort och ta in hästarna???
Svar på tråden Hästtråden v. 11