Inlägg från: cajsasmamma |Visa alla inlägg
  • cajsasmamma

Hästtråden v. 11

Igår så galoppera hästen bort alla sina chanser!!!

• cajsasmamma
    Mystic noblesse skrev 2010-10-12 19:39:21 följande:

cajsasmamma- Vad tråkigt

Japp men man få bara ta nya tag :(
  • cajsasmamma
    janniahlholm skrev 2010-10-14 02:10:57 följande:
    ja du.. säg det?

jag begriper det inte heller.
    en till tjej i stallet som är så jävla snurrig, en gång kom jag till stallet klockan ELVA!! och hästarna stod inne. utsläpp är SENAST åtta.. suck..
    Men hallo!!!
    Jag skulle aldrig som stallägare tåla detta :/  som tur är så slipper jag har inhyrningar :)
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-10-17 22:54:51 följande:
    Men.. när använder ni alla regntäcken, å flugtäcken?
    Jag har förståelse för exemhästar, att de måste gå täckade jämt. Samma vintertid för att skona klippta hästar/förebygga extrem pälsväxt. Likaså fleecetäcken/övriga svetttäcken. Men alla andra uppsjöar av täcken? 
    Jag har inga flugtäcken, inte sånna som jag använder som flugtäcken ;)
    Jag använder regntäcken på mina hästar nu eftersom jag vill inte att dom ska bli blötta ifall det regnar innan jag ska träna dom.
    Nån räkna att jag hade ca 40täcken hemma Oskyldig Och när använder jag dom??? svetttäcken, träckfiltar, fleccetäcken använder jag vid tävling och efter träning
    Vintertäcken anänder jag på vintern.
  • cajsasmamma
    Lina06 skrev 2010-10-19 21:19:00 följande:
    Hej på er. Var hundra år sedan jag var här inne och skrev.
    Hur som helst så har jag äntligen kommit igång på allvar med ridningen efter att jag fick min dotter i slutet av juni. Känns så himla bra att vara tillbaka. Hade nästan glömt bort hur det var=P
    Så nästa helg blir det debut!!! 90cm och 1m med min 5:åring. Kommer ju vara helt jättenervös, men kul ska det bli=)
    Lycka Till i helgen!!!
  • cajsasmamma
    janniahlholm skrev 2010-10-26 02:01:21 följande:
    Idag har jag och morrisen varit på dressyr/markarbeteslektion, jag fick jättemycket beröm av instruktören för hans utveckling :) det är alltid roligt att höra sånt!

Den här hästen är verkligen något speciellt :)
    Kul att höra att det går bra för er ;)
  • cajsasmamma
    qenzo skrev 2010-10-26 05:45:26 följande:
    Kollar ff efter foderhästar.. bah. Fann en riktigt intressant, 184 cm, utb msv dress. Å vart stod han? Tja neröver skåne! *gnäll gnäll*

Tröstar mig med era bravader och måste naturligtvis ge tummen UPP, för Janni's kanonkuse :) 
    Har du haft annons att du skulle kunna tänka dig att ta emot foderhäst???
  • cajsasmamma
    janniahlholm skrev 2010-10-27 02:53:47 följande:
    Du ska se att rätt häst finns där ute någonstans, men det är onekligen så att det känns som att ALLA hästar finns i skåne. SUCK! :P vet själv hur det var när jag letade. det närmaste jag hittade som var av intresse för 2 år sedan när jag letade foderhäst var i Jönköping. Och bara det var ju låååååångt :P

Ja han är verkligen min prins, bjuder på en av mina favoritbilder för att liva upp tråden lite :)

Snygg bild ;)
  • cajsasmamma
    Isnogood skrev 2010-10-27 18:05:40 följande:
    "Suckar"

HUR gör man för att sälja häst egentligen..? Obestämd

och...VAD kan man ta för en shettishingst på 4 år, tömkörd o sutten på utan problem (älskar att bli tömkörd!)
    han har bra stam o säljs inklusive relativt nytt bröstsele, tömmar o träns + ny westernsadel o träns...
    satte en summa= 5000:- en funderar på om det är för mycket...

"hjälp"
    Det är absolut inte för mycket! men tyvärr är det stilte på hästmarkanden nu :(
Svar på tråden Hästtråden v. 11