• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Lilla Lime

Nä Djonny var inget namn för mig. sorry!

Okej förutom att det finns så många fula namn (alla tycker ju olika, men jag tycker det finns många fula namn) Så finns det ju även namn som är fina så länge man inte ser hur nån har envisats att stava dom.

Skulle inte kalla mig WT men kan ändå tycka att namnet Kevin är rätt fint. (tyckte bättre om det innan alla helt plötsligt skulle heta det) men att ändra det till cevin, cewin osv tycker jag förstör hela namnet!

Hade Wilma som favvo-namn när jag var 20, men sen fick visst alla barn heta det o jag har ingen tanke på att döpa mina barn till det idag. (är 28 nu). Utan skulle isf ta namnet Hilma som är ett namn inom släkten. Men då tyckte jagdet var fult....

• LinnyUK
    Miew skrev 2010-02-06 10:03:40 följande:
    Jag avskyr Emma, Julia, Ronja, Vilma. Jag fattar inte hur de kan vara så populära. Sen är ju Tindra, Vilja, Rasmus, Kevin, Hampus, Max, Jesper, Linus också extremt fula.
    Nej men det är ju fullkommligt normal namn! Jag måste försvara dem, har inget emot något av dem. Mina småbröder heter Linus och Kevin. Har desutom en kusin som heter Rasmus!
  • StarkMamma
    M C skrev 2010-02-06 14:35:48 följande:
    Får man fråga lite stilla hur du tänkte då? Vanligtvis när man vill att barnen ska ha ovanliga namn så tar man namn som malva eller ansgar. Jag hoppas du skämtar.
    Djohnny tog jag för ville ha ett namn som fungerar överallt dessutom gillar hag att det uttalas amerikanskt. Han lär inte bli fängelsekund!
    Robiin just för att det passar henne Inget annat var HON!
    2010 års bästa mamma! Fråga gärna varför.
  • frun01
    Mynta skrev 2010-02-06 14:17:17 följande:
    Finns det människor som HETER Urkel?!
    Steve Urkel såg jag nu men när jag tänmkte på fula namn kom urkel upp.... kanske ingen som heter d i sverige
  • alvaereva

Borka tycker inte jag är nån höjdare direkt

• Trubbsla

Berta, Urban, Ulf, Ylva, Herbert, Bert, Ursula, Steve, Kent, Kennet, Bengt, Britta, Beatrice, Kurt, Gunnar, Håkan, Ulla, Hedvig, Marit, Märta, Sven, Holger, Kristel, Christer med många många mer......

• Eira78

Urban, Torkel, Jörgen, Göran, Rutger, Ragnar, Ulrik, August, Torgny, Glenn är till exempel namn som jag inte tycker är så fina.

Eva, Berta, Gunvor, Gunhild, Berit, Ursula (hade en docka som hette det när jag var liten, tyckte det var jätte fint då), Rut, Barbro mfl är inte heller så fina.
    Annars hittade jag en hel del fina namn på denna tråd, som jag själv har på listan för mitt kommande barn. Nej, Kevin är inte ett av dem. Dubbel namn är inte heller så fina.
  • Lilla Lime
    Eira78 skrev 2010-02-06 18:14:14 följande:
    Urban, Torkel, Jörgen, Göran, Rutger, Ragnar, Ulrik, August, Torgny, Glenn är till exempel namn som jag inte tycker är så fina. Eva, Berta, Gunvor, Gunhild, Berit, Ursula (hade en docka som hette det när jag var liten, tyckte det var jätte fint då), Rut, Barbro mfl är inte heller så fina. Annars hittade jag en hel del fina namn på denna tråd, som jag själv har på listan för mitt kommande barn. Nej, Kevin är inte ett av dem. Dubbel namn är inte heller så fina.
    Haha. första gången jag ser mitt namn i en ful-namns-tråd. heter ewa...
Svar på tråden Fulaste namnet?